X-Adventure Sprinter Sport zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de X-Adventure Sprinter Sport zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Jolanda5 23-11-2007

Ik moet zeggen dat de X Adventure voor ons erg is tegengevallen qua wandelwagen bezien.

Hij heeft ontzettend goed dienst gedaan in de periode dat ons zoontje nog in de kinderwagen lag ( fijne, ruime en grote bak ) maar zodra hij omgebouwd moest worden naar de wandelwagen...kwamen de kleine irritaties om de hoek kijken.

We hadden destijds juist gekozen voor een kinder/wandelwagen met een zwenkwiel omdat ik rugklachten had, op die manier hoefde ik de wagen zelden op te tillen. Maar na een tijd gebruik bleek dat het zwenkwiel een afwijking naar rechts vertoonde en zwabberde al erg snel, wat behoorlijk irritant was/is.

Onze ervaring verder is, dat de wagen niet zo makkelijk met 1 hand te besturen is.

Ook de regenhoezen die van hetzelfde merk zijn!, passen niet goed op de kinder/wandelwagen. Vooral de wandelwagen is een groot probleem. Je kan de regenhoes aan de voorkant onder het voetensteuntje schuiven middels een haakje en al snel scheurde de regenhoes bij de naden.

Ook wij zijn van mening dat de X Adventure niet echt geschikt is voor het zware ( zwaardere ) werk en dat valt ons gigantisch tegen!

Verder ( naarmate ons zoontje ouder werd en dus ook langer ) kwamen we erachter dat het ' 3-hoekige ' voetensteuntje niet ideaal is voor de kleine spruit. Ons zoontje zit nu op een punt dat zijn beentjes langs het voetensteuntje bungelen, absoluut niet comfortabel dus.

Ook 'hangt' ons zoontje in de wandelwagen i.p.v. dat hij er echt goed recht ik kan gaan zitten.

De winterzak is ook verre van ideaal ( dat is waarschijnlijk onze eigen fout geweest ) want die is niet lekker gevoerd ( volgende keer letten we daar dus wel op ) en dus glad en hij schoof dan ook met regelmaat van de klok zowat in de winterzak dan dat ie lekker om zich heen kon kijken.

Verder niet fijn met inklappen. Heb je een middenmoot auto...dan heb je toch echt wel een probleem. Wij moeten dan toch iedere keer de hoedenplank eruit halen om die wandelwagen mee te kunnen nemen. Tevens kan je hem in ingeklapte toestand nog vastzetten ( tegen het terug uitklappen ) en ook dat vergt behoorlijk wat kracht wat ik als vrouw in ieder geval niet makkelijk voor elkaar krijg.

Ik geef bij mogelijkheid een 6 omdat ( na ervaring ) wij het absoluut niet ideaal vinden dat de beentjes gaan bungelen naast het voetensteuntje en dat de voetensteun niet te verstellen is.

Met een 2e op komst hebben we dan ook besloten om rond te kijken voor een andere kinder/wandelwagen.

Asda 18-08-2007

Ik ben niet zo tevreden over de x-adventure sprinter 3. Als je een beetje snel loopt gaat de wagen al heel snel stuiteren. Bij ons loopt constant het voorwiel aan. Het lijkt wel of het frame waar het voorwiel in zit helemaal verbogen is. Terugbuigen heeft geen zin want als we 1 keer de stoep afgaan dan loopt hij weer aan. Zeer vervelend aangezien we nu een tweede kindje hebben dat er nog in moet. Met de wandelwagen erop is de wagen ook niet klein op te vouwen. Een groot nadeel als je een middenklasse auto hebt want dan past hij er gewoonweg niet in.

Kees Jan W 12-12-2005

Een mooie wagen tegen een zacht prijsje, maar alle waar naar zijn geld is ons
gebleken: ik heb al 3x een lekke band gehad, de wagen heeft een afwijking naar
rechts, en het voorwiel zwabbert inmiddels waardoor hij ook makkelijk
blokkeert. In tegenstelling tot wat het uiterlijk doet vermoeden, geen wagen
voor het zware werk. Voordelen zijn de grote wieg en het grote opbergruimte.
Echt jammer van de tegenvallende degelijkheid (eigenlijk alleen dat stomme
voorwiel).

tomas 68 20-03-2005

Wandelwagen rijdt op zich zeer soepel , het probleem is alleen dat het
onderstel wat scheef is en daardoor de wagen naar links afwijkt , onderstel
omgeruild voor een nieuwe (garantie) maar probleem is niet opgelost , verders
staat de bak er ook niet recht op , en als laatste vind ik dat hij in
opgevouwen toestand niet echt compact is.
Conclusie: wagen die er leuk uitziet , niet duur is , maar qua degelijkheid en
gebruiksgemak te wensen overlaat.

Natascha 11-02-2005

Het lijkt inderdaad geen kinderwagen die jaren mee kan gaan. Ook bij ons al wel
wat kleine mankementjes, maar geenszins een reden om niet heel tevreden te zijn
met deze wagen. Prijs/kwaliteit verhouding is gewoon erg goed. De
kinderwagenbak is lekker ruim en aangezien baby's steeds groter worden een
belangrijk punt. Het boodschappenvak eronder is ook lekker groot. Hij rijdt
echt heel licht en is makkelijk wendbaar. Gewoon een fijn karretje !

Piet Hein2 28-01-2005

Wij waren zeer tervreden over de wagen, maar na verloop van tijd, begon het
wiel af te wijken naar links. Er zat zat speling de stuur schanieren. Na een
nieuw onderstel, kregen we last van een blokkerend voorwiel. Weer een nieuw
onderstel, helaas ging die onderstel had ook een afwijking naar links. Voor ons
maar 1 andere keuze een ander merk.
Gelukkig viel het allemaal nog wel in de garantie.
Opmerking: Als ie goed rijdt is het een superwagen, beter dan ander wagens die
we hebben getest, in dezelfde prijsklasse, maar na 3 maal een wiel wat niet mee
wilt, is het voorons op.
Voor ons dus geen advanture meer.

Wij hebben wel de Kinderwagen heel intensief gebruik, in de zin van veel
wandelen, maar daar is ie voor.