De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips ClearTouch 2000 W hang-en-vergrendelfunctie, kledingstomer met 3 hangniveaus op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

2dolfijntjes 01-08-2015
ik mocht van philips deze steamer testen. Ik zelf heb niet echt een kleding kast vol met delicate stoffen dus was echt een uitdaging voor mij. Bij binnenkomst heb ik hem snel in elkaar gezet. Dit ging soepel en snel. uiteraad daarna direct even testen. Bij het ingebruik nemen was het snoer voor mij tekort. heb een blouse en colbert eraan gehangen deze kreeg ik mooi strak. wel had ik hem op de hoogste stand staan. (de stoomfunctie). En ik vond de hoogte wat tegenvallen van de kapstok. Met een jurk eraan is hij toch wel tekort. Voor het opfrissen van kleding ben ik niet zo van. mijn jasje rook niet veel frisser erna.
Het opbergen van deze steamer vind ik wel makkelijk.
krijg een redelijk compact pakket.
Kortom dit apparaat was voor mij niet zo'n succes.
Maar vorm en design is wel top.

Renate-E 29-07-2015
Van Philips mag ik de kleding stomer testen. Nu heb ik hem een aantal keren gebruikt en hij werkt erg prettig. Een colbertje en een overhemd krijg je weer mooi glad. Met 2 overhemden of wat shirts ben je wel lang bezig, dus een algehele vervanging van het strijkijzer is de kleding stomer helaas niet. Ik ben 1,75 en van mij zou hij nog wel iets hoger mogen zijn. Heel fijn trouwens dat je de kledinghanger vast kan draaien zodat hij niet meer draait! Ik zal hem zeker blijven gebruiken, het is een aanrader als je geen strijkijzer wilt pakken voor maar 1 of 2 kledingstukken.

Oude Voshaar 27-07-2015
De Kledingstomer is een mooi en degelijk apparaat, hij is heel makkelijk in elkaar te zetten en eigenlijk direct klaar voor gebruik. Heel prettig is de beknopte uitleg die heel duidelijk aangeeft hoe het apparaat te gebruiken, ook voorzien van handige en praktische tips.
Na het installeren op de juiste plek (neemt veel minder ruimte in als een strijkijzer met plank), de watertank vullen en op de juiste hoogte afstellen. Heel fijn is dat de stomer in alle lengtes (traploos) ingesteld kan worden.
Na een hele korte opwarm periode van maar 45 seconden is hij klaar voor gebruik.
De blouse hangt en trek de bijgeleverde (hittebestendige) handschoen aan, jammer is dat deze een kleine opening heeft en mijn grote handen met veel moeite erin kunnen.
Het stoom gaat mooi door de blouse en de meeste kreukels gaan er inderdaad uit. Het is in het begin even wennen aangezien je geen druk hoeft/ kunt uitoefenen. na de grote vlakken zet ik het bijgeleverde hulpstuk erop voor de mouwen en de kraag, een klem die een mooie vouw maakt en direct beide kanten stoomt.
Helaas haalt hij niet zo goed alle kreukels eruit als een strijkijzer met plank, maar dit werkt wel veel prettiger.

Wat bij het stomen van de blouses minder gaat, namelijk het uithalen van de kreukels, geeft hij bij mijn colbertjes een fantastische frisheid. Waar je in het verleden naar de stomerij zou gaan en elke keer 20 euro kwijt bent, neemt deze stomer met weinig inspanning het werk van de stomerij over.

Ik test de stomer nu een week en ben enthousiast over de mogelijkheden, met name voor mijn jasjes. Hij zorgt namelijk voor een frisse geur en een mooie nette glans.

Angela Rappard 27-07-2015
Op verzoek van Philips heb ik de steamer een week getest. Ik heb de steamer gebruikt voor verschillende typen kleding.

De steamer is eenvoudig in gebruik en snel op te zetten. Er zitten verschillende accessoires bij die het werken met de steamer te vergemakkelijken (zoals een plooienhulp) en die je beschermen tegen de stoom (een speciale handschoen). De kop en de slang waar de stoom doorheen komt worden in het gebruik wel een beetje erg warm, maar je zult je er niet mee verwonden.

Ik heb verschillende typen kleding gestoomd met de steamer. Bij een katoenen shirt werkte het niet heel goed, maar die kan je ook gewoon wassen in de wasmachine. Bij polyester is het resultaat erg goed.

Een aantal shirtjes wilde ik stomen om nog een tweede keer te dragen. Dit waren delicate stoffen dus die wil je niet te vaak in de wasmachine stoppen. Daar is de steamer heel geschikt voor.

Ook voor het kreukvrij maken van vestjes. Die zijn altijd omslachtig om te strijken dus dan werkt dit stukken beter. Bovendien heb je de steamer heel wat sneller aan de praat dan wanneer je je strijkplank en strijkbout op moet zetten.

Ik heb de steamer ook gebruikt voor het opfrissen van een wollen jas. Het werkt goed maar is best een klus als je dit goed wilt doen. Met de plooienhulp had ik nog wat moeite dus dat vereist nog wat extra oefening.

Conclusie: product dat heel prettig is in het gebruik en vooral geschikt is om te gebruiken voor het opfrissen en kreukvrij maken van delicate kleding.

Cooper2015 26-07-2015
Apparaat voldoet aan de eisen maar is te groot. als je klein behuisd bent is dit niet handig. Dit was mij in de advertenties niet opgevallen. Ik ben nogal veel op zakenreis en dacht ik neem het apparaat mee op reis maar dat gaat zeker niet lukken met deze afmetingen.

liekje65 25-07-2015
Van Philips mag ik de ClearTouch kledingstomer (type GC536/35) testen. Voor mijn strijkgoed gebruik ik al een stoomgenerator (ook van Philips) waar ik zeer tevreden over ben. Daarom zou ik er zelf nooit aan hebben gedacht deze kledingstomer te kopen. Maar dit is natuurlijk een uitgelezen kans om te vergelijken.

Philips belooft dat je veilig en gemakkelijk kreukels uit kwetsbare en moeilijk te strijken kleding kunt verwijderen. Bovendien kun je met de krachtige stoom de kleding veilig en eenvoudig opfrissen.

Er zijn 3 stoomniveaus en ook een eco modus om energie te besparen. De watertank met een inhoud van 1,2 liter is uitneembaar en gemakkelijk te vullen. Een voordeel is dat je ook tussentijds mag bijvullen.

De stoomkop heeft een grote roestvrijstalen stoomplaat en geeft direct resultaat. Ter voorkoming dat je je vingers verbrandt door de hete stoom wordt een hittebestendige handschoen meegeleverd.

Voordat je kunt beginnen moet je het apparaat even in elkaar zetten, maar dat is in een mum van tijd gebeurd. Er is een kledinghanger bijgeleverd, die kan worden vergrendeld zodat het kledingstuk stabiel blijft hangen tijdens het stomen. De 2 klemmen zijn handig om rokken of broeken aan te bevestigen.
Het apparaat staat lekker stabiel. Het is wel redelijk groot, maar ik kan er wel een plekje voor vinden.

In eerste instantie was ik vrij sceptisch. Ik dacht dat je kleding niet kreukvrij kon krijgen zonder het gewicht van een strijkijzer. Maar dat is dus pertinent niet waar. Ik ben verbaasd hoe snel de kreukels weg zijn. Het is helemaal fijn op tere stoffen en tops en jurken met veel plooien. Je krijgt dit kreukvrij zonder vervelende vouwen. Ook voor blazers en jasjes is dit apparaat een uitkomst. Doordat je geen contact maakt met de stof krijg je geen glanzende plekken op de stof.

Naast de strijkfunctie kun je de ClearTouch kledingstomer ook gebruiken om kleding op te frissen en vieze luchtjes te verwijderen, hoewel ik zelf kleding liever een wasbeurt geef. Maar ja sommige kledingstukken mag je niet (te vaak) wassen. Ik moet zeggen dat door de krachtige stoomfunctie, opfrissen snel en eenvoudig gaat.

Helaas is de stoomslang net iets te kort om ook te kunnen gebruiken voor mijn kamerhoge gordijnen. Het gaat wel, maar dan moet je het complete apparaat optillen. Ook het netsnoer is naar mijn mening iets te kort.

Eindconclusie: Snel, veilig voor tere stoffen. Prima apparaat.

Mrs.Marloes 24-07-2015
Philips Steamer! Een makkelijkere manier om alle overhemden van mijn man te "strijken". Wat een geluk dat Philips mij de Steamer laat testen! Zo kan ik van alles stomen en uitproberen. Een makkelijk handzaam apparaat. Vlot in elkaar gezet, handleiding doorgelezen en aan de slag. Overhemden, blouses, zakdoeken het gaat makkelijk en vlot. Netjes gestoomd en in model. Eenmaal de slag te pakken is het handig. Waterreservoir makkelijk te vullen en terug te plaatsen. Handschoen voor veiligheid met vasthouden kleding bij stomen. Enig minpuntje: apparaat had iets hoger mogen staan. Overhemd hang je op de kledinghanger die je vast draait aan het apparaat. Is een onderdeel. Onnodig veel bukken. Ook gordijnen opgefrist door de Steamer en bovenkant matras ook even ivm bacteriën. Handig en snel. Veel stoom of minder is zelf te regelen. Lange broeken strijk ik op de strijkplank. Even iets handiger.

jaantsje 20-07-2015
Het is geen straf om met deze stomer te werken als je groot bent. Een stuk makkelijker als met een strijkijzer. Verder geeft het een goed resultaat.
Minpunt is wel dat het snoer aan de korte kant is en de handschoen had ook wel iets groter gemogen