Philips Handstomer uit de 5000-serie

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Madelief89 18-10-2024

Mooi apparaat maar doet minder dan ik verwacht

De handstomer van Philips ziet er prachtig uit. Zelf was ik al een hele tijd erg benieuwd hoe dit zou werken. Een vriendin van me had er eentje bij zich op vakantie en het zag er geweldig en makkelijk uit. Toen ik hem binnen kreeg ben ik hem gelijk gaan uittesten. Het voelde wel een beetje spannend omdat er natuurlijk hete stoom uit het apparaat komt. Wat fijn is dat er een speciale handschoen bij zit en en een speciaal matje waarmee je alles kan beschermen. Het testen viel me wel een beetje tegen. Ik had zelf gedacht dat ik dit zou kunnen vervangen voor mijn strijkijzer. Maar ik vond het toch een stuk minder glad en langer duren dan strijken. Het is daarom ideaal voor op vakantie, maar niet voor thuis. En daarom toch weer een apparaat wat je dan niet zo snel pakt. En eigenlijk voor niks in de kast ligt.

• Makkelijk voor op vakantie

Minpunten

• Prijzig
  • Niet beter dan een strijkijzer

Cashew20 18-10-2024

Goed maar voor verbetering vatbaar

Ik heb deze product een paar weken mogen uittesten.

Deze stomer is mijn eerste stomer. Eens uit de verpakking, men ontdekt een elegante stomer. De design is mooi meegenomen al vind ik het zelf niet belangrijk.

Qua gebruiksgemak, is het redelijk goed. De stomer heeft maar twee knopjes (aan/uit ; eco modus v. een krachtigere modus) dus geen gedoe met andere instelling wat prima is. Het wordt geleverd met een mat om de kleding ervoor (als je het ophangt) of erover te zetten. Prima al vind ik het persoonlijk net iets te klein: als je bijvoorbeeld een overhemd of een broek op de tafel even wilt doen moet je dan de kleding altijd verplaatsen en met de stomer in handen zou het fijn zijn om alles in een keer te doen zonder het te moeten neerleggen of een risico te nemen door het in de handen te blijven houden. De mat is ook gekreukt. Je kan het stomen om het redelijk vlak te krikgen waar aangeraden is door philips zelf. Dat werkt maar helemaal glad wordt het niet wat jammer is omdat het kan ervoor zorgen dat je kleding altijd een kreuken krijgt als je stoomt. Nu, het is maar een probleempje als je het gebruikt op een tafel, niet als je de kleding ophangt, even stoomt en dan klaar. Handschoen is een beetje lomp (moeilijk om daarmee iets nauwkeurig te grijpen terwijl dat toch nodig is wanneer de uiteinde van een hemd is gekreukt en je wilt het strak trekken. Dan neem je toch snel de risico om het met blote hand te doen...

Wel is het apparaat snel klaar (een dertigtal seconden zoals aangekondigd). Handig alleen volgens de handleiding, die trouwens niet de duidelijkste is, moet je elke keer het water weggooien na gebruik. Vind ik zonde en het vertraagt het proces vooral als je maar een kleding wilt stomen per dag...

Qua resultaat is het mijn eerste stomer. Ik vind het best goed, al moet je niet te hoge verwachtingen hebben. Je krijgt een t shirt, een jeans, overhemden (even wel in katoen als linnen bvb), ... glad genoeg om te denken "zo mag ik de deur uit". Dat resultaat wordt best snel bereikt, zelfs in eco modus. Als je wat meer tijd in steek, kan je de resultaat nog verbeteren. Maar wie perfectie wilt heeft geen stomer nodig maar een strijkijzer.

Over het algemeen vind ik het dus een goed stomer al denk ik dat het nog vatbaar voor verbetering (handschoen en mat, water weggooien na gebruik, geen lijn op de reservoirs om de verdeling kraanwater en gedemineraliseerd water juist te krijgen, hoofd van de stomer die bij te veel kracht in de verkeerde richting terugkantelt naar de start positie, hoofd van de stomer - niet de keramiek oppervlakte uiteraard - die toch best warm aanvoelt bij gebruik wat logisch is maar ook beter zou kunnen door betere isolerende materiaal bvb ).

Pluspunten

• Handig indien je veel ruimte hebt
  • Doet het goed

Minpunten

• Veel verbeterpunten (waterreservoir, mat,...)
  • Niet veel sneller en handiger dan even strijken

Ellen92 18-10-2024

Ik wil niet meer zonder!

Dit stoomapparaat heb ik gekregen om te testen. In het begin was ik sceptisch, omdat ik tot nu toe altijd met een strijkijzer heb gestreken. Uitkomst: ik kan niet meer zonder de stomer! Het is een klein, handzaam apparaat. Het is ideaal voor iemand alleen met weinig kleding om te strijken. Binnen no-time is het kledingstuk kreukvrij. Het is ook handig om een gedragen kledingstuk even op te frissen ivm geurtjes en kreukjes. Ook de meegeleverde beschermer is ideaal voor opbergen en om op te stomen. Enige nadeel: het lukt niet om al het water uit de watercontainers te krijgen, hierdoor blijft het vochtig. Ik weet niet wat er gebeurd bij langdurig niet gebruik (bijv. schimmel).

Pluspunten

• Snel warm, stomen snel klaar
  • Handige zak voor opbergen en bescherming

Minpunten

• Watercontainers worden niet helemaal droog

samwisnie 16-10-2024

Snelle, makkelijke handstomer

Ik heb deze handstomer mogen testen. Ik heb een hekel aan strijken, ik doe dit dus ook niet meer. Ik zocht naar een product om snel een shirt kreukvrij te maken en deze kledingstomer werkt daar goed bij. Hij is snel warm, makkelijk en gebruik en werkt goed!

Pluspunten

• warmt snel op
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• geen uitgeprintte handleiding

k*******@h********** 15-10-2024

Dit leek me nou echt handig als ik weer eens geen zin had te strijken.
Helaas valt het wat tegen. Het apparaat is mooi en handzaam. Niet te zwaar. En snel warm. De bijgeleverde mat kun je ophangen of neerleggen om te stomen. De handschoen is ook fijn een veilig idee.
Het is handig om iets wat gestreken is maar door dragen weer wat bijgewerkt moet worden weer netjes te maken, maar ik moet zeggen dat ik net zo snel mijn strijkijzer en plank klaar heb staan en daarmee krijg ik mijn kleding toch netter gestreken.

e uit o 15-10-2024
  • Product vandaag in bezit

handige handstomer met prima beschermingshoes

Dit product is bij mij gekomen via een test. Het werkt goed. Wat ik fijn vind is dat er een beschermhoes bij zit die kan je ophangen en daar kan je het te stomen kledingstuk voor plaatsen. De beschermingsmat beschermt je behang (met dit apparaat zou je zo je behang eraf stomen) dus daar is slim over nagedacht. Je krijgt je kleding mooi kreukvrij. Het is alleen geen strijkijzer, dus je moet het zeker niet kopen als vervanger van een strijkijzer. Je moet het meer zien als noodoplossing als je een shirt wil dragen dat niet gestreken is. Dan kan je dit apparaat prima pakken. Ik merk wel dat ik hem minder gebruik dan ik had verwacht, maar voor erbij is het handig.

Pluspunten

• beschermingshoes
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• niet vaak nodig

Dwight 14-10-2024

Snel en makkelijk kreukvrij

Na een paar weken testen, ben ik erg tevreden over de handstomer. Het apparaat is compact en gemakkelijk op te bergen. De twee waterreservoirs bieden flexibiliteit voor zowel korte als lange stoomsessies.
Binnen enkele seconden is de kledingstomer klaar voor gebruik, ideaal voor drukke ochtenden. Zelfs mijn sterk gekreukelde overhemden worden aardig kreukvrij gestoomd. Ik gebruik de stomer vaak 's ochtends snel voordat ik naar mijn werk moet.
Wel is het snoer stug en zit daarom af en toe in de weg, en het apparaat blijft na gebruik nog even warm, wat voorzichtigheid vereist bij het opbergen.

Pluspunten

• Snel warm
  • Maakt zelfs de diepe kreukels redelijk kreukvrij
  • Klein en groot reservoir
  • Compact

Minpunten

• Blijft best lang warm na gebruik
  • Snoer is een beetje stug

b******************@g******** 14-10-2024

Top stoomapparaat

Echt een toppriduct. Er zitten 2 reservoirs voor water bij zodat je altijd lang genoeg kunt stomen. Tevens zit er een “matje” bij waar je kleding op kunt leggen om te zorgen dat je zonder kreukels kunt stomen. Het product ligt prima in de hand, heeft zowel een eco stand als een normale stand. Zeker ideaal om mee op vakantie te nemen. Ik raad het iedereen aan