Küppersbusch FWKU18000S zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Küppersbusch FWKU18000S zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Paul 12-06-2023

Dure koelkast maar goedkoop gemaakt.

Op zich een mooie wijnkoelkast, koelt goed en heeft een grote capaciteit aan flessen (ca. 44 stuks). Maar er zitten nogal wat minpunten aan. De ventilator (dus niet de compressor) is relatief luid en slaat vaak aan. De rekken liggen los in de kast en niet op geleiders, daardoor schuiven ze zeer stroef, zeker als er flessen op liggen. Flessen krijg je er trouwens met moeite in en uit omdat ze zoveel mogelijk opslagcapaciteit wilden hebben. Maar dat is niet echt gebruiksvriendelijk. Eigenlijk is het meer een koelkast om wijn in te bewaren dan voor regelmatig gebruik.

Het meest stomme zijn de 2 temperatuurzones. Alleen het bovenste (kleine) gedeelte kan kouder zijn dan de onderste. Andersom is niet mogelijk. Dat is vreemd want A) stijgt warmte op waardoor hij boven in principe harder moet koelen en B) heb ik liever het grote deel kouder vanwege mijn wijnkeuze. Nu bepaalt Kuppersbusch van welke soort ik het meest kan bewaren.

Het merkt schijnt Duits/Oostenrijks te zijn maar de uitvoering voelt Chinees aan. Voor de prijs zou ik toch naar een ander merk kijken zoals Bosch, Siemens, Liebherr of Miele.

Pluspunten

• Koelt aardig
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Ventilatoren maken veel lawaai
  • Houten rekjes lopen stroef
  • Proppen met flessen
  • Alleen bovenste (kleine) temp. zone kan kouder
  • Oogt Duits, werkt Chinees