LG GBB72STCXN roestvrijstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GBB72STCXN roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Soof 31-07-2019

Positieve ervaring

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

Na deze koelkast ruim twee maanden in gebruik te hebben kan ik niet anders dan positief zijn! De koelkast is mooi, ruim, en koelt goed. Daar komt nog eens bij dat 'ie energiezuinig en stil is. Wat wil een mens nog meer... De indeling is logisch, de ruimte voor het koel- en vriesvak ruim voldoende. Al onze boodschappen passen erin, en dit is voor de verandering eens geen puzzel. De ruimte in de deur is makkelijk voor flessen en pakken, en de groentelade is voorzien van een vochtbalans regelaar. Ik heb ook echt het gevoel dat het fruit en groenten hierdoor langer vers blijven. Al met al zou ik deze koelkast zeker aanbevelen voor iedereen die op zoek is naar meer ruimte en een koeling met een mooi uiterlijk!

Pluspunten

• Groente blijft langer vers in de groentelade
  • Voldoende ruimte in zowel koel- als vriesgedeelte
  • Ziet er mooi uit
  • Stil

Jan 03-07-2019

geweldige koelkast

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

ik vind dit product met recht een super koelkast en met een mooie ruime vriezer ,
moest eerste even wennen met alle gezinsleden aan het formaat.
maar eenmaal in gebruik genomen is het een ideale koelkast cq vriezer.
ook de groente lades mogen apart vermeld worden, wij merken een groot verschil met een andere koelkast en is een feit dat 2 dezelfde kroppen sla verdeeld over 2 koelkasten degene in de LG verreweg de meest verse is na 2 dagen .
ook de vriezer is een mooie aanvulling in deze LG : ruim en zeer snel met afkoelen van bijv waterijs wat ingevroren moest worden dit was ondanks de grote hitte buiten binnen zeer korte tijd in perfect keihard ijs veranderd was .

WIFi : de WIfi functie is een leuke aanvulling voor de LG app zo kan je bijv op afstand aflezen wat de temperatuur is in de koelkast en vriezer .

Pluspunten

• grote
  • ideale vers afdeling voor sla en dergelijke

Minpunten

• zoemend geluid als ie hard moet koelen
  • het ping geluid als ie niet goed sluit

Daniëlle Ooms 02-07-2019

Super fijne koelkast

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

De koelkast heeft een enorm fijne indeling en ruimte. Houdt er wel rekening mee dat t een flinke koelkast is qua hoogte, 2.03 m.
Goede, zachte verlichting. De twee lades zijn heel fijn. Een voor de groenten en fruit, de ander voor vlees en vis.
De display aan de buitenkant van de deur is erg fijn en duidelijk.
Iets snel invriezen kan ook met deze koelkast.
De ruimte van 3 vriesladen is voor ons met 2 persoons huishouden meer dan voldoen.
Het enige min puntje vinden wij dat er geen handvat aan de zijkant van de deur zit, maar er onder. Automatisch grijpt iedereen naar de zijkant van de deur met als gevolg veel vinger afdrukken op de deur rand. Maar ja, dat is een kwestie van wennen hoor. Van ons krijgt deze koelkast een dikke 9.

Pluspunten

• Ruimte
  • Indeling
  • Verlichting
  • Zuinigheid

Minpunten

• Geen handgreep aan de zijkant

WKS 21-06-2019

Review LG GBB72STCXN

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

Wij hebben deze koelkast nu ruim een week in huis en zijn erg tevreden over deze koelkast van LG!

De koelkast is gemakkelijk in te stellen en heeft meerdere standen. Hij is zelfs te bedienen met een app. De koelkast heeft een strak design, wij hebben een grijze met RVS-look en is erg stil (je hoort nauwelijks gezoem). Meestal is het wel een nadeel met RVS dat je gauw ‘vingers’ op de deuren ziet, maar dit valt me tot nog toe erg mee.

Deze koelkast is ontzettend ruim en overzichtelijk, wat een van de voornaamste wensen is die wij voor een koelkast hadden. Er zijn twee lades, drie plankjes en één flessenrek. Een van de planken is ook nog uitschuifbaar, zodat je meer ruimte/overzicht in je koelkast kunt creëren. In de lades zijn verschuifbare labels aangebracht (vegetables/fruit - meat/fish/vegetables): ideaal, als je van een georganiseerde huishouding houdt. De vriezer heeft 3 lades met ieder een verschillend formaat. Er zit één extra grote lade in, wat wij erg prettig vinden om te gebruiken vriesvak voor brood. De lades gaan erg gemakkelijk open. De koelkast en vriezer zijn ‘total no frost’. Na een week kan ik daar nog niet veel over zeggen, maar ik weet wel dat het heel fijn is om niet om de zoveel tijd ijslagen uit je vriezer te hoeven halen. Een echte pré van deze koelkast.

De LED-verlichting is bovenin de koelkast aangebracht, waardoor je geen producten naast het ingebouwde koelkastlampje legt en je koelkast net wat donkerder is. Dit geeft een helder overzicht. Daarnaast is er een ‘cooling-down’ systeem, waardoor de koude lucht uit je koelkast niet zo gauw ontsnapt. De producten blijven erg goed op temperatuur. Daarnaast heeft de koelkast ook nog eens een A+++-label. Koelkasten zijn echte stroomvreters, ze staan immers altijd aan: dus super om een zuinige koelkast in huis te hebben.

Kortom: mooie, strakke koelkast, veel ruimte, overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en zuinig. Aanrader!

Pluspunten

• Overzichtelijk
  • Zeer ruim en van alle gemakken voorzien
  • Total no frost
  • Producten blijven goed vers

Minpunten

• Mogelijk vette vingers op RVS design

MarjanPL 20-06-2019

Heerlijke grote koelkast!

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

Super fijne grote koel/vries combinatie.

- Geen warm wordende verlichting meer in deze koelkast dankzij de LED verlichting. Zodra je de koelkast opent is het goed licht.

- De lades glijden soepel open en dicht óók als ze volgeladen zitten

- Ons fruit blijft écht langer vers als we de juiste stand op de lade selecteren

- Veel ruimte voor al je gekoelde etenswaren en drinken.

Enige nadeel is dat b.v flessen in de deur niet/niet goed blijven staan.

Pluspunten

• Formaat
  • Snel koelen
  • Groenten/fruitladen
  • LED verlichting

Paul 18-06-2019

Grote koelvriescombinatie

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

Wij hebben deze koelkast nu een week in gebruik en tot op heden bevalt hij zeer goed. De koelkast en vriezer zijn eenvoudig, middels touch toetsen, in te stellen op de gewenste temperatuur.
Het design van de koelvriescombinatie is modern met een strakke rvs-look. Bij het openen van de koelkast of de vriezer lichten de ledjes op de voorkant van de deur op, waardoor je de ingestelde koelkasttemperatuur af kunt lezen. De verlichting in de koelkast zit aan de voorzijde, bovenin verwerkt. Hierdoor neemt het geen ruimte in op je plank en heb je voldoende licht.
Het nadeel van de rvs-look is wel dat je snel “vette” vingers ziet. Als je daar niet tegen kunt ben je veel aan het poetsen.
De inhoud van de koelkast is echt gigantisch en bied voldoende ruimte om al het eten en drinken te koelen voor de verjaardag van dit weekend. De koelkast is voorzien van 4 planken, een wijn/flessenrek, 2 lades en 4 ruime vakken in de deur. De lades (die overigens soepel open en dicht gaan) zijn voorzien van schuifjes die ingesteld kunnen worden op groente, fruit of vlees om de gewenste vochtbalans te houden. Ik kan op dit moment nog niet goed beoordelen of dit echt werkt, al zie ik wel dat de lades soms beslagen zijn.
Het voordeel van het ‘door cooling systeem’ is dat de koelkast van twee kanten gekoeld wordt waardoor de producten die in de deur staan ook goed koud blijven. Hier merk ik echt verschil met onze vorige koelkast. Verder is de koelkast erg stil.
De vriezer biedt voldoende ruimte met 3 lades, waarvan 1 extra grote. De lades van de vriezer lopen erg soepel en tot op heden geen ijs aan de binnenkant geconstateerd.
De koelkast voelt verder erg solide en de deuren sluiten goed Ze lijken het laatste stukje ook geholpen te worden waardoor ze niet op een kiertje blijven staan. Het is mij nog niet overkomen dat ze weer terug openslaan. Bij het inladen van de koelkast staat deze soms wat langer open waardoor je naar mijn mening erg snel een seintje krijgt dat de koelkast open staat. Dit zal echter wel het gevolg zijn van het A+++ label.
De deuren zijn rechtsdraaiend en door het ‘door cooling systeem’ zijn ze volgens mij niet eenvoudig om te zetten.

Pluspunten

• Groot en strak design
  • Veel ruimte
  • Door cooling
  • No frost
  • Energie zuinig

Minpunten

• Snel vingers op het rvs
  • Deur kan niet eenvoudig omgezet worden

Maryam 18-06-2019

Mooi design en fijn in gebruik

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

De afgelopen weken heb ik de koelkast LG GBB72STCXN mogen testen en ik kan eigenlijk niet meer zonder! De koelkast heeft een mooie uitvoering en is voorzien van moderne snufjes. Het design is strak en mooi, de verlichting is prettig voor het oog en daardoor is de koelkast ook mooi en overzichtelijk. Door de cooling technologie blijven producten echt langer vers en heb je geen last van ijs in de koelkast. Met de touch-screen functie kun je de temperatuur instellen van de koelkast en vriezer, erg fijn en snel in gebruik! Ook zit er een licht alarm op voor als de koelkast deur te lang open staat. De laden van de koelkast en vrieskist zijn ruim en doorzichtig. Ook aan de binnenkant van de deur is er ruim voldoende ruimte om producten te koelen. Een fijn snufje aan de laden van de koelkast is dat deze (verschuifbare) labels hebben voor vis, vlees, groenten en fruit. Verder heeft de koelkast een handige drankenrek en zijn de glasplaten makkelijk te verstellen. Zowel het design als het gebruik van de koelkast zijn een luxe en daarnaast maakt de koelkast geen geluid.
Kort samengevat vind ik deze koelkast: gebruiks- en milieuvriendelijk, ruim en overzichtelijk.

Pluspunten

• Mooi en strak design
  • Mileu- en gebruiksvriendelijk
  • Ruim en overzichtelijk

Capaja 17-06-2019

Grote, hypermoderne koel/vriescombinatie

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

ij hebben de LG GBB72STCXN nu 2 weken in huis, en ik ben behoorlijk enthousiast.
Ik zocht eerst en vooral een grote koel/vriescombinatie en heb dat met deze echt wel; gevonden, 2 meter hoog ! je moet er even aan wennen, maar dat duurt niet lang.
De buitenkant is strak RVS, niets spannends over op te melden, maar het gaat tenslotte om de binnenkant en het gebruiksgemak!
Eerst de deur, een fijne stevige deur, die soepel open en dicht gaat, rekken in de deur, waarvan ik oprecht hoop dat ze jaren mee gaan, ik vind ze persoonlijk niet heel stevig lijken. Als daar verschillende anderhalf liter flessen in komen te staan met 3 tieners. Wat ik ook jammer vind is dat de afstand gefixeerd is, je kan ze dus niet zelf verstellen.
Neemt niet weg dat je echt wel merkt dat de deur gekoeld is, en van zich laat horen als hij te lang open staat door middel van een piepje
De vak indeling in de koelkast zelf erg prettig dat er 2 lades inzitten want je hebt tenslotte vaak wel meer dan alleen fruit in je koelkast liggen, als je daar goed op aangeeft wat er in zit door middel van een schuifje dan past de koelkast daar meteen de luchtvochtigheid op aan
Een flessenrek wat aan de bovenste plank hangt is ook wel fijn, maar gaat wel tenkoste van de ruimte op de plank
En 1 plank die je in kan schuiven om wat grotere spullen neer te zetten, gaat ook iets ten koste van de ruimte
Al met al had er voor mij persoonlijk misschien 1 minder hoge la in gemogen, waardoor er in hoger vak zou ontstaan.
Het vries gedeelte , 3 lades , mooie hoge lades, die genoeg uitschuiven, bij mijn vorige koelkast, moest ik de koelkastdeur open doen om goed bij de bovenste lade te komen, maar hier is dat niet nodig
Er kunnen maar liefst 4 hele broden in 1 la
Kortom een fijne, mooie en vooral stille koelkast, met een zeer grote inhoud!

Pluspunten

• groot
  • stil
  • energiezuinig

Taartenmiep 16-06-2019

Fijne grote koelvriescombinatie

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

Ik heb deze koelvriescombinatie nu een anderhalve week in huis om te testen. Hij is flink hoog, paste niet onder de standaard deur in huis. Mooi ruim koelgedeelte, vriesgedeelte is mooi om er erbij te hebben, maar voor mij persoonlijk te klein. Jammer van het koelgedeelte vind ik dat de schappen in de deur niet in hoogte verstelbaar zijn, er past niet eens een 2 literfles in. Handig flessenrek, maar ook daar passen geen 2 literflessen in. Heel enthousiast ben ik over de lades die in het koelgedeelte zitten, deze kun je instellen op groenten, fruit, vlees of vis. Ik dacht eerst het zal wel, maar groenten en fruit blijft zoveel langer fris in vergelijking met mijn eigen koelkast, echt geweldig. Vriesgedeelte doet wat hij doen moet, vriest ook constant en vriest snel in. Wifi krijg ik nog steeds niet ingesteld, geen idee of dat nu aan mijn mobiel of de koelkast ligt, maar ik zie het nut van een wifi verbinding ook niet zo in. Slecht dat hij niet met 5G wifi om kan gaan.

Pluspunten

• Mooi
  • Vriest snel in
  • Ruim koelgedeelte
  • Koellades

Minpunten

• Schappen in deur niet in hoogte verstelbaar
  • Wifi
  • Flessenrek kan geen 2 L fles aan

Ask Me 13-06-2019

Beste koelkast ooit!

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

Deze grote koelkast heb ik nu een kleine maand in mijn bezit en ik kan zeggen dat ik het liefst altijd zo'n koelkast zou willen hebben!!
Wat een ontzettend mooi en handig en praktisch apparaat is dit! Nooit gedacht dat een koelkast zoveel kan toevoegen in een huishouden.

Allereerst was ik gelijk weg van het uiterlijk zodra ik het thuis afgeleverd kreeg. Wat een enorm mooi ding! Het heeft een strakke en moderne uitstraling met haar RVS look. En zo groot! Het is een koelvries combinatie.

Nadat ik het op zijn plek geinstalleerd had en na zoveel uur ik het eindelijk vol ongeduld aan kon zetten, twijfelde ik even of het apparaat ook echt aanstond. Ik hoorde nauwelijks iets. De lampjes op de deur lichtten wel gelijk op (temp weergave/instelling en Wi-Fi), en bij het opendoen van de deur ging een mooie LED verlichting in de koelkast aan die heel goed de hele koelkast verlichtte. Maar dat was dan ook alles. Ontzettend geluidloos!

Bij het bezichtigen zag ik gelijk al dat er 2 lades aanwezig waren in de koelkast. Je kan het zo instellen dat de ene lade voor bijv fruit is en dat andere voor groenten of vleeswaren. Verder heeft een rekje voor de flessen en later las ik in de handleiding dat de deur ook een koeling heeft! Dus ook daarin blijft alles lekker vers en koel.
Het vriesgedeelte is nofrost, dus geen gedoe met schoonmaken.

Een aantal weken verder ben ik nog meer enthousiast dan in het begin! Het klinkt heel reclame achtig wat ik ga zeggen, maar alles klopt echt wat er wordt beweerd over deze koelkast.
Allereerst de groenten en het fruit in de lades. Die blijven zo lang mooi en vers vergeleken met mijn tafel model koelkast die ik ook nog in gebruik had. De koelkast stelt zelf de temp op zo'n manier in dat het perfect is voor de spullen die in de laden liggen conform de beschrijving erop wat erin moet. Ook spullen die in de deur worden gezet blijven vers en koel!
Vriesgedeelte is ook om blij van te worden. Heel veel ruimte en idd no frost!

Al met al echt een hele mooie, fijne koelkast die echt doet wat een koelkast hoort te doen.

Pluspunten

• Groot
  • Geluidsloos
  • Koelt perfect

Minpunten

• Prijzig

Mike 05-06-2019

LG Koelkast

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

Zeer goede koelkast, met allemaal nieuwe snufjes erop. Zo is de koelkast ook te bedienen met een app 👌🏻😎. Bevalt erg goed

Pluspunten

• App gebruik
  • Alles goed op temperatuur in te stellen

Minpunten

• Hij is wel erg hoog

STMM 31-05-2019

Moderne, zuinige en stille koelvriescombinatie

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

Deze mooie design koelvriescombinatie is een pareltje! Hij oogt erg trendy met de digitale weergave van de temperatuur, is erg stil en zuinig in gebruik en doet wat je van een koelvriescombinatie verwacht.
De koelkast en diepvries zijn goed in te stellen voor jouw gebruik; diverse standen voor vlees, groentes en fruit. Ook de deur heeft een eigen koeling waardoor de producten achterin niet té koud worden in vergelijking met de spullen in de deur.
De lades glijden erg soepel en zijn mooi diep. Echte alle ruimte van de combinatie wordt tot het ultieme gebruikt.
Wij zijn erg tevreden met deze koelvriescombinatie!

Pluspunten

• Temperatuur digitaal af te lezen op deur
  • Koelgedeeltes in te stellen incl. deurkoeling
  • Zuinig
  • Stil

Minpunten

• Prijzig

TTB 28-05-2019

Fijne, ruime koelkast!

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

Wij hebben deze koelvriescombinatie nu +/- 2 weken in huis en tot zover bevalt hij ons erg goed.

De koelkast is mooi afgewerkt en met zijn ruim 2m hoogte is hij net wat hoger dan de meeste modellen, fijn want zo heb je toch weer wat extra koelruimte zonder in hoeven leveren op vierkante meters! Hij is verder volledig RVS en heeft een vlakke achterkant (dus geen uitstekende koelribben meer aan achterkant). Wat wij ook fijn vinden is dat er niet onnodig veel functies op zitten, persoonlijk hoef ik bijvoorbeeld niet ook nog een keer een beeldscherm op de koelkast, het is en blijft tenslotte gewoon een koelkast. Deze koelkast beschikt wel over Wifi connectiviteit zodat je bepaalde instellingen via smartphone of tablet in kunt stellen (zoals temperatuur, etc.). Dit werkt allemaal zeer eenvoudig en heb hier eigenlijk niks op aan te merken. Het apparaat is verder mooi afgewerkt en ziet er degelijk uit.

Mooie deuren en een fijne LED verlichting in de koelkast die gemakkelijk de hele koelkast verlicht. Doormiddel van de "fresh balancer" & "moist balance crisper" zoals ze dit mooi noemen blijft groente en fruit langer vers en zorgt het apparaat voor een gelijkmatige koeling. In de 2 weken dat wij het apparaat in gebruik hebben lijkt dit onderdaad goed te werken! Wat ik ook een voordeel vind is dat het apparaat over een deur beschikt voor het vriesvak met daarin laden van dun (wel stevig) plastic. Hierdoor heb je wat meer vriesruimte ten opzicht van een koelvriescombinatie waarbij de laden gelijk aan de buitenkant zitten (deze zijn vaak van best dik materiaal wat weer ten koste gaat van de vriesruimte). Qua koel en vriescapaciteit is deze LG dan ook echt een uitblinker.

Een ding waar ik op de lange duur nog benieuwd naar ben is de bedrading welke naar de bediening aan de voorzijde in de deur loopt en hierom in het deurscharnier verwerkt is, bij onze vorige koelkast is dit weleens kapot gegaan wegens het vaak openen en dichtdoen van de deur waardoor er toch iets van beweging in de bedrading plaatsvindt, maar de tijd zal het leren!

Al met al een prima apparaat die onze verwachtingen meer dan waar maakt!

Pluspunten

• Inhoud
  • Gelijkmatige koeling
  • Degelijk

Amber 27-05-2019

Stille koelkast

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

Het product kwam binnen, en het leek even alsof de halve keuken weg was maar na een week even wennen kunnen we eigenlijk niet meer zonder. Het is heerlijk stil, groter dan gedacht waardoor je heel veel spullen kwijt kan en het bedienen via de telefoon is een leuk speeltje. Verder zijn de schappen echt perfect ingedeeld, je kan voor grotere producten een laatje gemakkelijk inklappen. Maar het aller handigste voor ons zijn de vershoudschapjes voor vlees/vis en groente/fruit. Het werkt echt! Het fruit bleef normaal gesproken maar een kleine week goed in onze oude koeling maar in deze koeling gaat het makkelijk 2 weken mee, super handig!

Pluspunten

• Stil
  • Veel ruimte
  • Vershoudbakjes
  • Eco standen

Minpunten

• Als je een kleine keuken hebt is het even wennen

Koffiemuts 27-05-2019

Enorme mooie koel- vriescombinatie

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

Ik werd aangenaam verrast door de LG GBB72STCXN koel-vriescombinatie. Hier berg je enorm grote hoeveelheden etenswaren in op. Het koelgedeelte heeft een inhoud van 277 liter.
De koelkast heeft 2 vershoudzones. In de onderste zone kan je kiezen tussen vlees en groente. De koelkast stelt dan zelf de juiste temperatuur in. In het bovenste gedeelte stel je de luchtvochtigheid in voor alle groente en fruit.

Het vriesgedeelte bestaat uit 3 lades.
Valt de stroom uit, dan blijft het vriesgedeelte nog 16 uur koud.
Ontdooien hoeft niet dankzij No Frost.

In deze LG hblijft het uiterlijk en de smaak van verse producten langer behouden door de temperatuurschommelingen te verminderen.
Door de DoorCooling kan de LG GBB72STCXN 32% sneller en gelijkmatig koelen.
De luchtopeningen aan de voorkant van de koelkast helpen de temperatuur op peil houden.
Zo blijft het eten langer vers. Ook hier voldoende ruimte om de producten kwijt te kunnen.
Drie grote lades waarin makkelijk 3 broden naast elkaar passen.

De FRESHBalancer houdt het vocht op dezelfde plek terwijl de bewegende regelaars de optimale vochtigheid handhaven voor fruit en groenten, afhankelijk van de modus die je instelt.
Dan krijg je nog eens 10 jaar garantie op de Linear Compressor, dat zegt toch ook wel iets.
De LG Inverter Linear Compressor maakt minder lawaai dan de conventionele compressor dankzij de geavanceerde technologie van LG. Daarbij is dit de zuinigste koel- vriescombinatie van LG op dit moment.

Regel je koelkastinstellingen van op afstand. Met een compatibele smartphone en de SmartThinQ app van LG, kun je de koelkastinstelling op afstand regelen.
Dat moet ik nog even gaan uitproberen.
Ik heb nog geen minpunten ontdekt.

Pluspunten

• grote inhoud
  • geluidsvriendelijk
  • energiezuinig
  • mooi uiterlijk

ES 24-05-2019

"extra" grote koelkast

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

Momenteel heb ik de koelkast ruim twee weken in gebruik en hij doet precies wat hij moet doen. Spullen koel of bevroren houden.
De koelkast op zichzelf is heerlijk ruim en ideaal voor de mensen met een goed gevulde koelkast. Door de verschillende koellades kan je perfect je groente/fruit/vleeswaren apart bewaren van de andere te koelen producten.
Het vriezer gedeelte van de koelkast is niet superruim, deze had wat mij betreft nog wel ruimer gemogen, ondanks dat we doorgaans niet veel in de vriezer hebben liggen.

Het koelsysteem wat "extra" koelt bij het langer openhouden van de deur werkt (denk ik) prima. we hebben nog geen ervaring met niet goed gekoelde producten in de koelkast oid.

de compressor maakt niet veel maar toch wel wat geluid, wat ik niet verwacht had van een moderne koelkast als deze.

Voor ons persoonlijk is de koelkast te groot omdat we een wat kleine keuken hebben, maar als we de ruimte er voor hadden zou dit zeker een kandidaat zijn voor in onze keuken. De ruimte die je er in hebt is gewoon erg prettig.

Pluspunten

• ruim
  • alarm/piep bij te lang openstaande deur

Minpunten

• maakt geluid tbv koelen
  • beperkte vriezer capaciteit

Bartholomeus 24-05-2019

LG grote koelkast

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

Heb de LG koelkast een paar weken in huis. Ben zeer tevreden over het apparaat, omdat deze veel extra's heeft, welke voor mijn gezin zeer bruikbaar zijn. Allereerst is de koelkast zeer groot, ruim 2 meter hoog, wat direct terug te vinden is in de ruimte die het apparaat biedt. Met drie jongvolwassenen van begin 20 in huis, welke allemaal ook eigen spulletjes in de koelkast willen herbergen, is de ruimte door de vele planken goed verdeelbaar. Doordat er een wi-fi smart applicatie op zit, kunnen de jongens worden voorzien van nuttige informatie, zodat ze weten waar in de koelkast eeen product het beste kan worden geplaatst. Doordat er op de bewaarlades precies kan worden aangegeven wat erin is gelegd, past het apparaat zelf de temperatuur of het vochtgehalte aan. Dit maakt het apparaat zo interessant voor de jeugd, dat ze er goed mee omgaan, terwijl er met het vorige apparaat klakkeloos werd omgegaan. Ook bleek bij de vorige koelkast vaak de deur op een kiertje, maar deze onoplettendheid wordt met een seintje weergegeven, zodat de koelkast alsnog gesloten kan worden. Ook het vriesgedeelte is zeer groot, er kunnen bijvoorbeeld in 1 lade meerdere pizza's. Een geweldig apparaat met veel mogelijkheden, ideaal voor een groot gezin, of een groep studenten.

Pluspunten

• Temperatuurcontrole
  • Vochtcontrole
  • Smart diagnosis
  • seintje bij open deur

Minpunten

• Past door zijn grootte niet in elke keuken

Marieke 23-05-2019

Prachtig wat groot

Geschreven voor: LG GBB72STCXN roestvrijstaal

Wat grote koelkast echt een pracht exemplaar om te zien/hebben. De producten in de koelkast worden snel koel, dit ten opzichte van onze 'oude' koelkast ( tafelmodel koelkast en tafel model vriezer ). Dit komt naar mijn inziens door de 'Door Cooling'. Wij zouden graag de draairichting van de deur willen veranderen, maar kunnen hier geen beschrijving van vinden. Normaal zou je zeggen dit kun je prima zelf omzetten, maar er lopen elektriciteitskabels door de scharnieren. Dit durven wij zelf niet aan. De lades van de vriezer zijn heerlijk breed ( ik kan 3 halfjes brood naast elkaar kwijt ) en diep, je kunt er veel in weg pakken. Op de deur wordt digitaal weergegeven wat de tempratuur van de vriezer en de koelkast is. Bij het te lang open houden van de koelkast ( door bijvoorbeeld boodschappen erin pakken ) Geeft hij een vriendelijk piepje dat de deur te lang open staat.

converter

Pluspunten

• blijft goed op tempratuur

Minpunten

• geen beschrijving van wijzigen draairichting