LG GBB61DSJMN grafiet, dark silver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GBB61DSJMN grafiet, dark silver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mandy 07-03-2021

Erg tevreden over deze koel- vriescombinatie!

Welkom bij mijn review van deze LG koelkast.

Wij hebben de koelkast nu een aantal weken in gebruik en we ervaren dit als prettig.
Het is een grote ruim in te delen koelkast. Hij is een stuk dieper dan onze voorgaande koelkast maar dit is wel erg fijn omdat je hiermee veel drank in de koelkast kwijt kan.

De gebruikers aanwijzing raad aan om de mobiele app te downloaden voor je koelkast.
Maar dat is helemaal niet nodig, sterker nog dit model maakt hier eigenlijk ook geen gebruik van.

Verder is de handleiding duidelijk en even snel doornemen en je kan aan de slag.
De koelkast ligt laag op grond, is een mooie grijze kleur en ziet er modern uit.
Fijn in gebruik en lekker stil. De vriesvak komt met 3 lades. In verschillende maten.
Zo kan je in elke la van alles kwijt wat je er maar in kwijt wil.

Pluspunten

• Stil
  • Ziet er mooi uit
  • Goede verlichting
  • Zeer ruim

Minpunten

• Voor lange mensen is de handgreep net iets te laag

Sandra 03-03-2021

mooi en groot.

Onlangs heb ik deze koel/vries combinatie mogen testen via een test panel. Ik ben hier door heel aangenaam verrast. De uitstaling is erg strak en past in ieder interieur. Het koel gedeelte en groot en ruim. Er zitten 2 ruime lades in waar je veel fruit/groente in kwijt kunt. Ik merk dat de fruit/groente hier dan ook langer vers in blijft. De indeling van de platen in beperkt waardoor je al 1 plaat er uit moet halen wil je een grote fles rechtop neer willen zetten. In de deur is ook genoeg ruimte voor flessen neer te zetten. Verder is de koelkast erg stil en maakt het een piepend geluid zodra de koelkast te lang open staat. Handig voor als je kinderen heb die de koelkast laten open staan. De vries lades zijn ook ruim en kun je veel in krijt.

Pluspunten

• stil
  • groot

Minpunten

• Geen hendel aan de deur.

vl13 28-02-2021

fijne, moderne, elegante koelkast!

De LG Koelkast GBB61DSJMN heb ik nu enkele weken in gebruik. Ik ben vol lof over deze koelkast! Het design is elegant en minimalistisch, en straalt moderniteit uit. Met een geluidsniveau van 36dB zul je nooit last hebben van gerommel of geluidsoverlast. De LINEARCooling en Moist Balance Crisper technologie zorgen ervoor dat mijn groenten en fruit langdurig vers blijven. Hierdoor hoef ik minder vaak boodschappen te doen - erg fijn gedurende de COVID-19 pandemie. De koelkast is verder ook erg gebruiksvriendelijk, waarbij de temperatuur van de koelruimte en vriezer intuitief aangepast kunnen worden. Eigenlijk heb ik op geen enkel punt iets negatiefs aan te merken, zeer tevreden!

Pluspunten

• elegant
  • gebruiksvriendelijk
  • geluidsloos

slhgreve 11-02-2021

Ruime koelvries combinatie met een goede prijs/kwaliteit

Onlangs heb ik deze koel/vries combinatie mogen testen in het kader van een testpanel. Ik ben daarbij echt blij verrast. Het is een grote koel/vries combinatie, met een mooi design. Ik vind het super de koelgedeelte groot is en dat je zelf de indeling van de `planken` kunt instellen. Daarbij het ik gekeken naar wat ik altijd in de koelkast heb liggen en wat de meeste voordelige indeling was. Ik ben van koelkasten gewend dat er maar een vak in zit, maar in deze koel/vries combinatie zitten zelfs twee grote opbergvakken. Waardoor ik echt veel in de koel gedeelte kwijt kon. In de deur zitten ook meer opberg vakken die je zelf in hoogte kan verstellen, met 2 eier rekjes.
Het vries gedeelte bevat 3 grote vakken maar voor het gezin zit er voldoende ruimte in. Wat ook handig is met kleine kinderen is dat wanneer de deur van de koel of vries gedeelte open blijft staan, dat er een alarm afgaat, die luid en duidelijk is.
Ik ben zeer tevreden over deze koel/vries combinatie, die een uitstekende prijs/kwaliteit

Pluspunten

• ruime koel gedeelte
  • ruime vries gedeelte

WilVen 09-02-2021

Een prima koel- vries combinatie met veel mogelijkheden

Het is een fijne koelkast met veel mogelijkheden. De uitstraling is fantastisch met zijn metaal look.
Er zitten twee vers lades in. Wij gebruiken de bovenste vers lade om het bier te koelen, er past een heel krat in. Zo blijft de tweede lade over voor fruit en groente.
De indeling van de planken is wel enigszins beperkt. Om grote flessen staand te kunnen plaatsen, moet je een plank er uit halen. Een paar uitsparingen extra in de wand maakt de indeling flexibeler. De lange flessen passen wel ruim in de deur.
De vakken in de deur voor kleine potjes zijn ruim en diep. Je kunt er veel en overzichtelijk in kwijt.
Doordat de koelkast op wieltjes staat is het enerzijds gemakkelijk te verplaatsen, maar anderzijds ook moeilijker te stellen.
De ruimte in de vrieslades is ruim, de lades lopen soepel.
Het instellen van de temperatuur voor de koeling en het vriesgedeelte is gemakkelijk uit te voeren

Pluspunten

• moderne afwerking, in te passen in het interieur
  • het maakt nagenoeg geen geluid
  • De wanden in de koelkast blijven droog
  • De wanden in het vriesgedeelte blijven droog
  • ruime afmeting, verslades zijn erg praktisch

Minpunten

• geen handleiding om de deur om te zetten
  • deurgreep zit voor lange mensen aan de lage kant
  • de indeling van de planken is beperkt

Anissa90 09-02-2021

Ruime, mooie koelkast/vriezer combi

Inmiddels zijn we een aantal weken verder en de koelkast blijft echt qua design opvallen in onze keuken. Ondanks dat onze keuken best klein is, maakt deze koelkast echt indruk in de keuken. Strak en mooi design, daar houden wij van. Vind het ook een tijdloze design. De handgreep van de deuren zit aan de onderkant van de koelkast (en bovenkant van de vriezer). Is even wennen als je dat niet eerder had. Maar verder niet storend. Verder doet de koelkast wat ie moet doen! De koelkast heeft 2 vers-lades wat ideaal is voor de vers-producten. Deze blijven ook langer vers naar mijn idee. Er komt geen condens op, en de koelkast druppelt niet (wat vorige koelkast wel deed aan de achterkant van de koelkast). De vriezer idem dito. Hij houdt geen ijs vast in de vriezer wat enorm scheelt. Er is ook een optie om de vriezer even een extra boost te geven mocht je iets in de vriezer doen wat snel koud moet worden.

Als ik dan toch een minpunt moet noemen dan vind ik het wel zonde dat de temperatuur geregeld wordt aan de binnenkant van de koelkast. Dus de deur moet eerst open wil je de temperatuur van de vriezer en koelkast regelen. Iets wat mijn inziens ook aan de buitenkant bevestigd kon worden.

Verder is de verlichting in de koelkast aangenaam en is de koelkast zo goed als geluidloos! Kortom: wij zijn er tevreden mee!

• Geluidloos
  • Ruim
  • Extra lade
  • Extra boost vriezer

Minpunten

• Temperatuur aan de binnenkant te reguleren

Pricilla Huigen 05-02-2021

Ruimtelijke koelkast

Prachtige koelkast om te zien. De kleur is in het echt veel mooier dat dan je online kunt zien. Hij is gemaakt van degelijk materiaal, dat merk je meteen bij het openen en sluiten van de deuren. Verbaasde mezelf over het feit dat er echt heel veel ruimte inzit! Heb ook echt het idee dat m'n producten langer vers blijven. Blij mee!

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Langer vers

Piekeltje 05-02-2021

Een echte eyecatcher

Ik heb deze koelkast nu enkele weken in mijn bezit in ik ben er echt tevreden over. Deze koel/vriescombinatie heeft een ruime vul capaciteit en is zeer stil. Handig is dat op de achterwand van deze koeling geen condens vormt. Ook groente en fruit blijf vele malen langer vers in deze koelkast. De kleur is modern en het is een echte eyecatcher. Enige wat ik kan bedenken wat ik persoonlijk mis is een handvat om de deur te openen. Als dit er nog op zou zitten kreeg deze koel/viercombi van mij een 10.

Pluspunten

• Veel opbergruimte
  • modern design
  • stil

Minpunten

• geen handvat

Hunter163 04-02-2021

Koel- vriescombinatie

Sinds 2 weken test ik nu de LG Koelkast GBB61DSJMN Ik was toe aan een nieuwe koelkast aangezien mijn oude koelkast zo maar in eens uit viel. Na een zoektocht op internet ben ik uitgekomen bij de LG koelkast waar ik eerst kon testen voor definitieve aanschaf. Het uiterlijk is zilvergrijs wat ik mooier vind dan het standaard besmettelijk wit. Bij de levering en het plaatsen werd ik steeds enthousiaster,  bam er staat echt een koelkast. Omdat de koelkast in mijn half open keuken staat wilde ik een koelkast met zo weinig mogelijk geluid.  Dit is gelukt. Waar mijn oude koelkast nogal eens boven het geluid van de tv uit kwam hoor ik deze nieuwe koelkast amper. Alleen als de deur iets te lang open staat komt er piep geluid..goed wanneer de kinderen vergeten de deur weer te sluiten na gebruik. In de koelkast is enorm veel ruimte. In een gezin met 2 tiener kinderen hebben wij veel voorraad wat koelkast bewaard moet blijven. Geen probleem met deze LG koelkast. Ik kijk nu al uit naar de zomer waarin ook moeiteloos het eten vers houdt en de drankjes lekker koud worden. Een nadeel van de koelkast is dat er geen houdgreep aan zit om de koelkast te open. Voor het uiterlijk lijkt dit strakker maar om te openen moet ik altijd even zoeken. Kwestie van gewenning.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Ruim
  • Stil

Minpunten

• Geen handgreep

elwin2000 03-02-2021

Zuinige koel-vriescombi met mooie uitstraling

Ik heb deze koelkast nu ongeveer 4 weken in huis en hij bevalt me zeer goed. De koelkast heeft een laag verbruik. Dit heb ik kunnen testen doordat ik over een thermostaat beschik, waarbij ik live het verbruik kan checken. De koelkast heeft een mooie uitstraling. Het grijs heeft een soort aluminium look, wat je op de plaatjes op internet niet zo goed kunt zien. Dit geeft de koelkast een moderne/chique uitstraling.

Als je de deuren opent, voelt dit stevig en kwalitatief goed aan. De koelkast is heel mooi afgewerkt met hier en daar een chrome randje. Zowel het koel als het vriesgedeelte zijn erg ruim. Vriesgedeelte is voorzien van drie vakken. Op de laden staat een indicatie aangeven wat voor soort etenswaren je er het beste in kunt bewaren.

Het koelgedeelte is voorzien van twee groenteladen. Deze zijn voorzien van een functie die er voor zorgt dat er geen condens op je groente ontstaat. Dit werkt erg goed. Ik merk ook echt dat groente en fruit langer houdbaar blijven. Wat ook een duidelijk verschil is met andere koelkasten is dat er geen condens of ijsvorming op de achterwand ontstaat. Al met al erg tevreden over de werking en de looks van deze koelkast.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Verbruik

Minpunten

• Goedkoop ogende eierhouders, die niet goed passen

Komboecha 03-02-2021

Mooi design zonder toeters en bellen

Deze koel- vriescombinatie vervangt mijn oude energieslurpende koel- vriescombinatie. Mijn vorige koel- vriescombinatie van ca. 12 jaar oud had een jaarlijks verbruik van meer dan 450 kWh per jaar dat is met deze LG combinatie gelukkig beduidend minder. De koelkast is voorzien van een strak en in mijn ogen mooi design, er zitten geen onnodige toeters en bellen op zoals WiFi of appbediening.

De deuren voelen stevig aan en de handvatten zijn strak weggewerkt onder en bovenin de deuren. Van binnen heeft zowel het koelgedeelte als het vriesgedeelte opvallend veel ruimte.

In de drie diepe lades van de vriezer kun je met gemak 4 broden kwijt per lade. Helaas betekent dit wel dat je de inhoud niet makkelijk kunt ordenen en kleine dingen snel onderin zoekraken.

In het koelgedeelte dat verlicht wordt door een goedkoop ogend blauw LED licht vind je twee ruime lades voor groenten en fruit. Aangezien fruit bij ons op de fruitschaal ligt, houd ik een lade over voor iets anders...zo past er bijvoorbeeld een hele krat pils in.

Al met al een mooie koel- vriescombinatie met zeeën van ruimte zonder onnodige poespas. Oh ja, voordat ik het vergeet. Je hoort het apparaat nagenoeg niet (bij mij staat ie in de garage dus dit was voor mij geen must).

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Strak design

Minpunten

• Lelijk blauw LED licht

Gerard Duinkerken 02-02-2021

Mooie grote familie koelkast, veel ruimte en heerlijk koel.

Heerlijke koelkast lekker ruim, door de led verlichting alles overzichtelijk. Planken hebben weinig randen waardoor schoonmaken ideaal is ook met een gevulde koelkast. De diepvries vertoont na een maand gebruik nog geen ijs aanslag. De lades schuiven makkelijk naar binnen en buiten en lopen zelfs vol heerlijk soepel. Door de deurkoeling is alles snel en vochtvrij koel. Door de compressor koeling heb je geen last van geluidsoverlast.

Pluspunten

• mooie grote deur die soepel draait.
  • Goede verlichting in de deur
  • lades lopen soepel

Minpunten

• helaas alleen vooraan af te stellen
  • achter geen stelvoetjes
  • bovenste vak had iets hoger gemogen