LG GBP61DSPGC roestvrijstaal

• Test panel 8,8 dec 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GBP61DSPGC roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

d********@g******** 16-02-2022

Geweldige koel/vries combinatie

Geschreven voor: LG GBP61DSPGC roestvrijstaal

Ik heb dit product nu enkele maanden in huis en ben er uiterst tevreden over. Een heerlijke grote koel/vriescombinatie welke aan al mijn verwachtingen voldoet. Een makkelijk schoon te houden combinatie en doet wat hij moet doen. Het enige nadeel puntje vind ik de vrieslades deze vind ik enigszins lastig beet te pakken en eruit te trekken.
Al met al een geweldige koelkast welke zeer zeker voldoet.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Stille converter compressor
  • mooi design
  • makkelijk schoon te houden

Minpunten

• lades vriezer iets minder degelijk

Gino Brugman 28-10-2021

Mooie ruime koelkast

Geschreven voor: LG GBP61DSPGC roestvrijstaal

Ik mocht deze koelkast een tijd testen en hij bevalt erg goed! Installatie was erg eenvoudig, stekker in het stopcontact en klaar. De koelkast is niet zwaar en makkelijk te verplaatsen. Ook is het design van de koelkast erg modern en heeft een goede afwerking. De handgrepen zitten op de kopse kant van de deur waardoor de voorkant van de koelkast er rustig uitziet.

Van binnen is de koel erg ruim en goed verlicht dmv een witte led lamp. De glazen platen voor de producten zijn erg diep evenals de groentelade. Ook heeft hij een rooster bovenin waaruit koude lucht komt waardoor de koeling optimaal is. Het enige wat er mis is een flessenrek waardoor de flessen geen vaste plek hebben. Wel word de koelkast geleverd met een ei-houder. De deuren lijken een soort soft-close systeem te hebben waardoor de deuren rustiger sluiten.

Ook het vriesgedeelte stelt niet teleur met grote en diepe lades. Deze komt met een bakje voor ijsklontjes.

LG adverteert met handigheidjes wat betreft extra versheid van de groentes/fruit, hier heb ik persoonlijk weinig van gemerkt. Ook zou de koelkast gekoppeld kunnen worden aan de Smartthinq app van LG. Dit is niet het geval, wel heeft de koelkast de zogenaamde smart diagnosis waardoor de koelkast dmv een geluidssignaal aan de app kan laten weten wat het probleem is.

Al met al is het een prachtig ruime en stille koelkast die ik zeker aanraad!

Pluspunten

• Makkelijke te installeren
  • Niet zwaar
  • Erg ruim
  • Stil

Minpunten

• Geen flessenrek
  • Geen app ondersteuning

Leonie 25-10-2021

geweldige koel-vriescombinatie

Geschreven voor: LG GBP61DSPGC roestvrijstaal

Wij hebben deze koelkast mogen testen en zijn zeer tevreden over de koelkast.

Er is veel ruimte in de koelkast de indeling van de koelkast is ook top.
De vriezer werkt ook prima en de koelkast is geluidloos.
De koeling van de koelkast is ook prima, deze kan je zelf ook instellen mocht je willen dat de koelkast bijvoorbeeld iets kouder moet.
Fruit en groente in de koelkast blijft langer vers dan wanneer het buiten de koelkast word bewaard. Als wij fruit in onze oude koelkast deden dan merkte we dat fruit toch snel overrijp was vooral aardbeien, nu met deze koelkast bleven de aardbeien anderhalve week lekker vers.
De design van de koelkast is ook erg mooi en past eigenlijk wel in elke keuken.

Pluspunten

• mooi design
  • geluidloos
  • veel ruimte van binnen

g********@u********* 23-10-2021

Super koel/Vries combinatie

Geschreven voor: LG GBP61DSPGC roestvrijstaal

Ik heb deze koel/Vries combinatie om te testen.
Vind het een mooi design mooie kleur.
Vooral dat de mogelijkheid er is om de draairichting van de deuren zelf te kunnen kiezen.
Het is een mooie koeler waar meer in past dan in de koelkast die ik nu heb.
Ben blij dat ik niet hoef te ontdooien om dat dit door het systeem niet meer hoeft,ook is het een zeer stille koelkast.
Ik zou hem iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Ruim
  • Lekker stil

mirjambiggel77 22-10-2021

Design koelvriescombinatie

Geschreven voor: LG GBP61DSPGC roestvrijstaal

Ik heb de koel-vrieskast een aantal weken in huis om te testen.

Wat een mooi design, een visite kaartje voor in de keuken. De handgrepen aan beide zijden (zodat je de deur naar keuze kunt afstellen) is een uitkomst. Ze zitten in de de deur zelf, dus geen overbodige grepen in het zicht.

De koel-vrieskast staat tijdelijk in mijn open keuken. Waar ik mijn andere koelkast altijd hoor, is deze combinatie vrijwel stil. In vergelijking met mijn andere koelkast blijven de producten ook langer vers en mooi op temperatuur. Dit komt mede door de FRESHBalancer/FRESH converter™. Met deze optie kun je de vochtigheid in de lade regelen en daarmee blijven de producten langer vers.

De indeling van de koelkast is praktisch. Er is veel ruimte en ideaal voor de grote gezinnen.

Het vriesgedeelte is perfect in tegenstelling tot mijn huidige vriezer. Er ontstaat geen ijsvorming, waardoor het vriesgedeelte sneller en efficiënter schoon te maken is.

Ik beveel dit model van harte aan!

• Fresconvertor
  • Softclosing deur
  • Indeling

a********@h********** 21-10-2021

Prima apparaat

Geschreven voor: LG GBP61DSPGC roestvrijstaal

Mijn eerste indruk van deze koel-vriescombinatie was een mooi apparaat, mooi strak design en een mooie kleur. Bij mij staat het apparaat in een open keuken en ik ben heel tevreden over het geluid. Echt heel stil. De grote handgrepen aan de zijkant van de overigens omkeerbare deur zijn praktisch en de toegankelijkheid van de schappen en de producten in de deur zijn voldoende. De freshconvertor maakt echt een verschil bij zowel groente , fruit als ook vlees. Ten opzichte van mijn huidige koelkast blijft een product als bv broccolirijst zichtbaar langer vers. Ook de deurkoeling ervaar ik als een pluspunt daar de sauzen en zuivelproducten goed op temperatuur blijven bij veelvuldig openen van de deur. De softclosing van de deur heb ik ook als prettig ervaren. Wat betreft de vochtigheid in het koelkastgedeelte is minimaal zoniet verwaarloosbaar en ook zoals in mijn geval bij een optimaal gebruik van de aanwezige ruimte. Wat betreft het vriesgedeelte ben ik iets minder enthousiast omdat ik de greep aan de onderkant niet echt fijn vind en de 3 aanwezige lades op mij een niet al te solide indruk maakten. Overall een mooie, fijne koel/vries combinatie voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• design
  • geluid
  • freshconvertor
  • softclosing deur

Minpunten

• lades vriesgedeelte niet stevig
  • onderhandse grepen vries
  • Het interieur van de koelkast oogt heel minimaal

xiomaravanhelvoirt@hotmail.com 21-10-2021

Goede & praktische Koel-vriescombi

Geschreven voor: LG GBP61DSPGC roestvrijstaal

Ik heb de koel-vries combinatie een aantal weken mogen testen en ik ben erg tevreden!

Gebruiksgemak:
Er is veel ruimte voor de opslag van voedsel en drinken. De indeling van de koelkast is naar eigen wens in te delen waardoor je gemakkelijk al je boodschappen op kunt bergen. Tevens wordt er een eierhouder bijgeleverd en een houder om ijsblokjes te maken. De door-in-door is perfect om van alles op te bergen aan bijv. drinken/sauzen. Het bied veel extra ruimte. Een nadeel is dat rand in de deur aan de lage kant is waardoor grote/zware flessen drinken naar voren vallen wanneer je de deur snel opent.

Het vriesgedeelte heeft drie ruime lades en functioneert naar behoren. De lades zijn van goede kwaliteit en je kunt er veel spullen in kwijt. Door de no-frost ontstaat er geen ijsvorming waardoor je het vriesgedeelte op dat gebied nooit schoon hoeft te maken. Ik vond het ontdooien van de vriezer altijd een hele klus en dat is hiermee verleden tijd.

De koelkast en vriezer zijn apart van elkaar bedienbaar met touch knoppen. Je hebt ook nog de mogelijkheid om voor een ECO stand te kiezen. Een echt pluspunt is de Inverter Linear Compressor, waardoor de de koel-vriescombinatie vrijwel geluidsloos is, ideaal voor in huis dus.

Kwaliteit: De groente lade, onderin de koelkast kun je door de FRESHBalancer/FRESH converter™ door middel van een schuifje, op verschillende standen instellen. Hiermee kun je de vochtigheid in de lade regelen. Hierdoor blijven je producten in de lade (als bijv. groenten/fruit) langer vers.

Design: De koel-vries combinatie heeft een luxe uitstraling door een strak design en een mooie donker grijze kleur. De koel-vries combinatie heeft een goede verlichting aan de binnenzijde en is netjes afgewerkt met een ruime indeling. De deur is omkeerbaar.

Pluspunten

• Veel ruimte in koel- en vriesgedeelte
  • Luxe design
  • Geen vocht- of ijsvorming
  • Vrijwel geluidsloos

Minpunten

• Naar voren vallen van grote flessen

j*************@g******** 21-10-2021

Geweldig en mooie koelkast

Geschreven voor: LG GBP61DSPGC roestvrijstaal

Het is mooie strakke koelkast die gezien mag worden
Ik woon op een appartement en de koelkast staat in het zicht en door de mooie desing valt hij goed op. Deze hoor je gewoon niet is ook nog eens redelijk zuinig in gebruik. De ruimte in de koelkast is gewoon geweldig plek genoeg voor je boodschappen. De led verlichting is helder. En als je de deur te lang open laat staan gaat een alarm af dat is wel handig. En ook de verplaatsbare leg planken maakt de indeling nog beter. En met een ruime koelruimte en vriezer kan ik deze koelkast zeer zeker aanrader!

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Zeer zuinig
  • Led verlichting is helder
  • Alarm toon bij deur te lang open.
  • Design is mooi

h***************@m****** 20-10-2021

turbo koel/vries combinatie

Geschreven voor: LG GBP61DSPGC roestvrijstaal

Het is een mooie koel/vries combinatie die zeer ruim van binnen is. Als je de product op eco stand zet , dan blijven de vers producten op goede temperatuur. Het geluid hoor je niet eens. Als je de deur open doe en je voel de binnen kant van de deur zelf die is gekoeld. Ik heb met verschillende producten getest erin en boven verwachting blijven zelfs die producten goeden niet vochtig. De deur is zo wel links als rechts draaiend te maken. aan allebei de kanten van de deur zitten de uitsparingen van het handvat. Deze koel/vries combinatie is echt een aanbevelingwaard.

Pluspunten

• goede temperatuur
  • grote inhoud
  • super goed afgewerkt
  • producten blijven op goed
  • grote vriesvakken

Minpunten

• geen

j**************@m****** 20-10-2021

Prachtige koelkast voor erbij

Geschreven voor: LG GBP61DSPGC roestvrijstaal

-het is een erg ruime koelkast, genoeg ruimte voor de boodschappen van een week.
-door het fresh converter systeem blijven je groenten ook echt langer vers
-de door-in-door is perfect voor alles van flessen en pakjes, behalve de grotere flessen drinken, deze willen graag omvallen.
-het anti-ice systeem zorgt er voor dat je, als het goed is, nooit je vriezer hoeft te ontdooien.
-je vrieslades zijn echt ruim, grote pizzadozen passen er zonder problemen in.
-de LED verlichting in de koelkast zelf is niet te fel en verlicht de complete koelkast goed.
-de soft-keys voor de temperatuur instelling zitten op een logische plek en zijn ook gemakkelijk in te stellen in 4 verschillende temperaturen, ook is het mogelijk om met 1 druk op de knop een Eco-friendly modus aan te zetten.
-door de open door melder word je gewaarschuwt als de deur te lang open staat.
-wat wel jammer is, is dat de compressor van de koelkast aardig luidruchtig kan zijn. Dit maakt de koelkast minder geschikt voor in de keuken, maar nog steeds perfect voor als extra koelkast in de schuur of kelder.

Pluspunten

• Ruime koelkast
  • Strak ontwerp

Minpunten

• Kan een beetje luider worden dan geadverteerd

Kyra 19-10-2021

Mooie koelkast-vriezer, erg tevreden mee!

Geschreven voor: LG GBP61DSPGC roestvrijstaal

Ik heb deze koelvries-combinatie nu twee weken in huis en ben er erg tevreden mee.

*Gebruiksgemak.
-Hij is erg makkelijk in gebruik te nemen. De keuze tussen de verschillende standen is makkelijk af te lezen en simpel in te schakelen met touch.
-De combinatie is lekker ruim waardoor het er overzichtelijk en strak uitziet.
-Het op de plaats zetten van de combinatie ging ook erg gemakkelijk met de wieltjes die eronder zitten.
-De combinatie is erg stil, helemaal vergeleken met onze ouden koelkast. Soms hoor je hem heel zacht aanslaan. De inverter linear compressor doet dus goed zijn werk.
-Deze combinatie heeft door cooling wat je gelijk merkt in vergelijking met een andere koelkast die dat niet heeft. De producten die in de deur staan worden ook goed koud.

*Kwaliteit voedsel
-De groente lade kan je instellen in drie verschillende standen. Groente, vis en vlees. Door deze standen houd die het product wat je erin legt langer vers, en dat merk je zeker.

*Design
-De combinatie ziet er aan de buitenkant erg mooi en strak uit. door de keuze van de kleur (RVS) geeft het bij ons veel rust in huis.
-De binnenkant ziet er ook mooi uit. Hij heeft 4 plateaus met voldoende ruimte, ook is het makkelijk schoon te maken.
-De verlichting aan de binnenzijde geeft een mooi helder licht.

Pluspunten

• Door Cooling
  • Touch bediening
  • Geluid

Minpunten

• Door de indeling moeten de flessen, etc. liggen

René Bestebroer 18-10-2021

Fijne grote koel-vriescombinatie met mooi strak design

Geschreven voor: LG GBP61DSPGC roestvrijstaal

De LG koel-vriescombinatie is een mooie en zeer gebruiksvriendelijke koel-vriescombinatie.
*Design:
- Het is een fraaie koel-vrieskast met een mooi en strak design. Tevens is ook de gekozen RVS (grijze)
kleur mooi van uiterlijk. De combinatie is ook van binnen mooi en degelijk uitgevoerd.
- De grootte (diepte) is ten opzichte van mijn oude koelkast bijna 10 cm dieper dit gaf wel even wat
aanpassingen en gewenning.
*Onderhoud:
- De combinatie is niet zwaar waardoor deze vrij gemakkelijk is te verschuiven bij schoonmaken.
- Ook van binnen is de combinatie goed schoon te houden door de ruimte welke aanwezig is in de
kast en er weinig moeilijk bereikbare plaatsen zijn.
*Gebruiksgemak:
- Het koelgedeelte heeft veel ruimte voor opslag van producten waaronder 3 verplaatsbare lades
welke enigszins zijn aan te passen en vervolgens de bodemplaat tevens de afdekplaat van de fresh
converter bak waarop ook zeer veel producten kunnen worden geplaatst deze is tevens vrij hoog.
- Het onderste vak de "fresh converter", hier heb je de mogelijkheid dat je met een schuifje kan
instellen of je er vlees/vis of groenten in legt, hierop past de ijskast het "koelpatroon" en de
"vochtigheid" aan.
- De vriezer heeft ook voldoende ruimte. Ook 3 lades, waarvan de onderste iets kleiner is door de
ruimte voor de compressor. De vriesproducten bevriezen snel. Tot nu toe geen ijsvorming gehad.
- De "Doorcooling" heb ikzelf niet kunnen testen maar deze zou als groot voordeel hebben dat de
kast overal sneller en gelijkmatiger koelt.
- Bediening, de temperaturen van de koelkast en de vriezer zijn makkelijk apart te bedienen met
Touch knoppen, of je kunt de ECO stand kiezen.
*Geluid:
- De Inverter Linear Compressor doet zijn werk uitstekend er is namelijk geen irritant compressor
geluid hoorbaar, hij is bijna stil.
*Extra's:
- Alarm geluidje als de deur open staat ter waarschuwing.
- De LED verlichting is helder en niet hinderlijk.
- Enkele accessoires zoals eierhouder en ijsblokjestray.
- Tevens is er nog een functie "Smart Diagnosis" aanwezig.

Een mooie en fijne koel-vriescombinatie die je producten goed vers houdt! Heel tevreden.

Pluspunten

• Geluid Inverter compressor
  • Koelen en vriezen goed
  • Veel inhoud
  • Geen ijsvorming

Minpunten

• Kleine afwijking instelling graden

D.H. 17-10-2021

Grote en fijne koelvriescombinatie!

Geschreven voor: LG GBP61DSPGC roestvrijstaal

De LG koelvriescombinatie is een hele mooie en ruime koelkast.

Vormgeving en onderhoud:
De RVS kleur is mooi, en de koelkast ziet er strak uit. In het begin moest ik even wennen aan hoe groot hij is in verhouding met mijn vorige koelkast, maar dit went snel. Hij is best diep. Mocht je een kleine keuken hebben houdt dan rekening met de grootte, zeker aangezien je wat ruimte tussen de koelkast en de muur wil bewaren. Hij is licht, en daarmee makkelijk te verschuiven als je gaat schoonmaken.

Koelgedeelte:
Heel veel ruimte voor al je boodschappen en etenswaren! Er zitten in totaal 4 legplanken in waarvan de bovenste 2 goed in hoogte te verstellen zijn. Genoeg ruimte tussen de planken om spullen neer te zetten. De onderste plank is wat groter. Daaronder zit de verslade, waarbij je kan kiezen wat je erin bewaard. Met de fresh converter kun je selecteren wat je in de lade koelt; vlees, vis of groente. Ik heb er voornamelijk groente en fruit in bewaard, dit was snel koel en bleef lang vers. Alle overige producten overigens ook. De fresh balancer zorgt ervoor dat er geen vocht in de koelkast ontwikkeld, werkt heel goed.

Vriesgedeelte:
De vriezer heeft ook heel veel ruimte. 3 lades, waarvan de onderste net iets kleiner is dan de bovenste 2. Er past veel in en je vriesproducten bevriezen snel. Geen ijsvorming gehad.

De koelkast heeft een fijn helder led licht. Als de deur te lang open staat gaat er een alarm af, mocht je afgeleid zijn terwijl je staat te koken. De temperatuur van de koelkast en de vriezer zijn makkelijk apart te bedienen met knoppen, of je kunt de ECO stand kiezen. De koelkast is verder super stil. Hij maakt echt amper geluid, heel fijn!

Je krijgt er een eierhouder en ijsblokjestray bij. Die gebruik ik niet, maar prima accessoires.

Het enige wat ik kan aanmerken op de koelkast is dat het draaien van de deur lastiger is dan ik had verwacht. De deur opent standaard naar rechts. In de handleiding staat geen instructie hoe je de deur kan draaien. Ook op de website van LG staat deze niet. Als je niet mega handig bent dan zou ik hulptroepen inschakelen, maar let wel op. De garantie op de deur vervalt als je dit zelf doet. Je kan tegen kosten een monteur van LG inschakelen. De deur draait nu dus nog naar rechts.

Eindconclusie is dat het een hele fijne, mooie en grote koel vriescombinatie is waar je lekker veel eten in kan bewaren. Ik zou hem zeker aanbevelen!

Pluspunten

• Heel veel inhoud
  • Stil in gebruik
  • Geen vocht of ijsvorming
  • Koelt en vriest goed

Minpunten

• Draaien van deur kan een uitdaging zijn

Rutger 16-10-2021

Fantastische ijskast met strak design

Design:
- Het is een mooi ontworpen ijskast met een strak design. Oogt zeer fraai. Ook van binnen ziet die er prachtig uit.
Gebruiksgemak:
- Er is erg veel ruimte voor opslag van voeding en drinken en geheel aan te passen naar je eigen wensen. Erg tevreden met de bijgeleverde opties als eierhouder en om ijsblokjes te maken.
- De ijskast koelt de producten goed en relatief snel, waardoor je producten stukken langer goed blijven.
- Het onderste vak van de ijskast is bijzonder, hier kan je met een schuifje instellen of je er vlees / vis of groenten in legt, aan de hand hiervan past de ijskast het 'koelpatroon' en de vochtigheid aan. Voor zover ik dit kan beoordelen werkt dit erg prettig en goed.
- Ook het vriezer gedeelte functioneert naar behoren. Geen onnodige ijsvorming, producten zijn snel en goed ingevroren.
- De ijskast maakt nagenoeg geen lawaai, een hele verbetering ten opzichte van mijn vorige!
- Een nuttige bijkomstigheid, al zullen sommigen deze optie misschien als irritant ervaren, is het geluid dat de ijskast maakt wanneer de deur te lang open blijft staan. Het is een perfecte herinnering om niet te lang die deur open te laten of wanneer kinderen hem vergeten te sluiten.

Al met al een fantastische ijskast die je producten vers houdt en goed koelt! Zeer tevreden.

Pluspunten

• Geluid
  • Koeling
  • Extra's qua koelopties

Minpunten

• Grootte
  • Maar twee temperatuursettings mogelijk