Bosch KGN36X00FF

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch KGN36X00FF op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

sidetres 25-04-2009
Geschreven voor: Bosch KGN36X00FF

Deze koelkast zeker niet kopen een regelrechte ramp nu
voor de 2x maal het koelgedeelte stuk En dan voor je een monteur in huis hebt ben je weer 2 weeken verder.
En dan je boodschappen op aanpassen valt dan ook niet mee.
Nu in 2 maanden tijd 4 weeken
zonder koelkast ik weet onder tussen niet meer hoe een gekoeld biertje smaakt .
En het eind is nog niet in zicht.
Monteur moet nog steeds langskomen .

sterkte met het kiezen van een betere koelkast

Groetjes GM.Gerritsen

BBl 11-04-2008
Geschreven voor: Bosch KGN36X00FF

Ik heb de koelkast nu vanaf november 2006 in bezit.
Helaas doet het koelgedeelte het niet meer, wel het vriesgedeelte. Witgoedleverancier constateerde een probleem in het koelsysteem en verwees naar Bosch om dit te verhelpen. Bosch meldde mij dat ze het heel druk hadden en niet eerder dan 1,5 week later konden komen. De koelvriezercombinatie moest voordat de monteur langskwam uitgezet worden. Jammer genoeg was ik in de veronderstelling dat 24 uur vantevoren voldoende moest zijn. Niet dus, 48 uur is minimaal want de monteur vertelde dat een voorgaande klant met hetzelfde probleem de koelkast 48 uur had uitgezet en daar was nog steeds aan de achterkant ijs te vinden. Zolang er ijs te vinden is, kan de monteur niets doen omdat er dan kans is op blijvende schade. Verder zei hij dat alle koelkasten uit deze serie van 2006 een fout hadden in het ontdooimechanisme die zich tussen het koel/en vriesgedeelte bevindt. Door flinke ijsvorming in dit gedeelte kan de ventilator niet meer lucht naar het koelgedeelte blazen waardoor er geen koeling meer plaatsvond. Een nieuw printplaatje en een ander element voor het ontdooien zou het probleem verhelpen. Bosch heeft dit probleem per november 2007 verholpen in hun nieuwe series die ze verkopen. Leuk om achteraf te weten als je koelkast het begeeft en Bosch al weet dat het een bekend mankement is. De vraag waarom Bosch dit niet via de media en hun leveranciers bekend maakt en een stuk service aanbiedt, antwoordde de monteur dat dit niet gebruikelijk is bij mankementen waarvoor geen gevaar voor de gezondheid bestaat. Conclusie is dus dat iedere consument met deze serie van 2006 vroeg of laat met dit probleem te maken krijgt en Bosch zich in de tussentijd passief op stelt. Dit is een zeer teleurstellende service van Bosch. Bijna al mijn apparatuur in huis komt van Bosch en de wijze waarop dit allemaal verloopt verdient geen schoonheidsprijs.
Nu dus weer 1.5 week wachten voordat de monteur langs kan komen en de klus kan afmaken. Eerder kan niet want ze hebben het ontzettend druk (slecht teken overigens als de reparatieservice het zo druk heeft). De volgende koelkast wordt geen Bosch meer, en zeker geen antifrost systeem want de continue borrelende achtergrondgeluiden van deze kast is zeer hinderlijk in een open keuken.

TechnicusJansen 12-10-2006

-Apparaat door firma geplaatst en aangesloten, heb hem lekker ouderwets 24 uur
laten rusten en daarna pas aangezet! Geeft een langere levensduur i.v.m. olie
die vermengt kan zitten in het koelmiddel.

-Apparaat functioneerd zeer goed. No frost systeem is iedereen aan te raden.
-Nagenoeg geen bijgeluiden, alleen kan ik me voorstellen dat sommigen kopers
zich storen aan de ventilator die af en toe even aan gaat.
-Persoonlijk vindt ik dit niet storend.(staat in open keuken en stoort niet)
-Duurzaamheid kan ik geen 10 geven want ik heb hem nog niet zolang. Wel kan ik
vertellen dat alle bosch apparaten die ik inmiddels heb, geen problemen
geven.(wasmachine,vaatwasser,droger +/- 5jaar oud)
- erg handig zijn de blikjeshouder, apart vleesvak, grote eierenrekje.
Succes met de keuze!