Bosch KGN39V90

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch KGN39V90 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

danst 30-10-2015
Geschreven voor: Bosch KGN39V90

Ik ben er zeer ontevreden mee!!!
Hij maakt heel veel geluid,constant ijs in vriesvak,moet hem om de twee dagen schoonmaken.nu ineens werkt de koel gedeelte niet meer.Ik vind het schandalig dat je een Bosch koelkast koopt er heel veel voor betaald en dit ervoor terugkrijgt.
Zeker geen aanrader!!!!!!!!!!

olaf77 06-11-2009
Geschreven voor: Bosch KGN39V90

sinds 3 jaar deze koelkast. Zelfde probleem gehad wat betreft geluid. Belletje naar Bosch en dame wist direkt wat het probleem was na het noemen van type. 1e maal laten maken. Direkt stil en goed werkend (ventilator en plaat vervangen)
Half jaar later weer zelfde gezeik, bleek dat de afdichting van ventilator niet goed gesloten was. Dus alles weer vervangen (wel alles kosteloos)
Nu dik tevreden over de koelkast. Veel ruimte.

Graveyard 14-07-2008
Geschreven voor: Bosch KGN39V90

Ik heb de koelkast nu ongeveer een jaar. Na een tijdje begon het geluidsniveau toe te nemen tot een onaanvaardbare bak herrie. Gebeld met Bosch, tot 4 keer toe een afspraak gemaakt (4 keer afspraak gemaakt, 3 keer afgezegd door Bosch omdat de onderdelen niet beschikbaar waren). Volgens Bosch ging het om een uit te voeren modificatie. Na reparatie is er echter winig tot geen verbetering opgetreden: enorm veel lawaai. Dus moet ik opnieuw een afspraak maken voor een reparatie. Kortom geen aanrader als je een stille koelkast wilt

lux 03-04-2008
Geschreven voor: Bosch KGN39V90

Deze koelkast hebben we nu een jaar. Gekocht vanwege strakke vormgeving, lekker veel ruimte en no-frost systeem. Helaas kan je de frontjes van de vrieslades niet schoonmaken als er bijvoorbeeld broodkruimeltjes tussen zijn gekomen.

Na 3 maanden werkte allen het no-frost systeem nog. Helaas koelen en vriezen deed ie niet meer. Monteur van Bosch langs geweest (duurde wel 2 weken voordat ie er was), deze heeft er een nieuw (zwaarder) verwarmingelement geplaatst en een nieuwe ventilator. Nu een half jaar later begon de koelkast weer met dezelfde kuren, ijsvorming op het koelelement (achter de bovenste lade van het vriesvak). Vroegtijdig hebben we de stekker) eruit getrokken en hem (2 dagen) helemaal laten ontdooien. Nu draait ie weer als een zonnetje. Dit hoort niet dus contact met de witgoed leverancier gezocht. Deze leverancier laat het (wederom) helemaal afweten. Na vele telefoontjes en een kwaad bezoekje komt volgende week een monteur van Bosch eindelijk langs (duurt nu 5 weken). Eerlijk gezegd twijfelen wij eraan of dit wel een geweldige apparaat is. De service van de witgoedleverancier is zeer slecht. Ook de service van Bosch valt qua response snelheid behoorlijk tegen. We hebben nu al 2 keer alle ingevroren spullen kunnen weggooien/vroegtijdig opgegeten. Daarbij 2 weken zonder koeling is ook niet echt fijn.

Kortom veel ellende en frustraties met dit apparaat.

Johra 10-12-2007

Hallo,

Sinds 3 dagen zijn wij nu ook in het bezit van deze koel /vries combinatie.
Hij is zeer mooi, en heeft binnenin ontzettend veel ruimte.
Het laatje voor vlees ( o graden zone ) vindt ik helemaal super, die gebruik ik dus nu voor het vleeswaren , lekker alles in een greep op het aanrecht of op tafel.
Schoonmaken van de koelkast gaat gemakkelijk met de HG producten , ook geschikt dus voor geborsteld RVS.
Deze kast is erg stil , heel af en toe hoor ik heel zachtjes iets, maar over het algemeen hoor ik dus niks , terwijl hij hier ook in een open keuken staat.
Een echte aanrader voor iedereen.

Groetjes Johra

mat4 28-08-2007
Geschreven voor: Bosch KGN39V90

Inmiddels is de monteur ook bij mij langs geweest om de geluidsoverlast te beperken. De koelkast is na de aanpassingen zeker nog niet geruisloos maar het geluidsniveau is wel aanvaardbaar.
De resonantiegeluiden van de pomp krijg je alleen weg door eindeloos de pootjes bij te stellen.
Behalve de -in de andere reviews al meermalen genoemde- ventilator is ook de printplaat en een isolatieplaat vervangen. Volgens de monteur viel dat mee omdat er meestal veel meer aan een nieuwe koelkast moet gebeuren....
Aanvankelijk was ik nogal ontevreden over de RVS buitenkant. Deze is namelijk vreselijk gevoelig voor vingerafdrukken en magneetjes terwijl elk schoonmaakdoekje een indrukwekkende hoeveelheid strepen achterlaat. Veel meer dan bij andere RVS kasten die ik elders gezien heb. Met de RVS-polish (die elke Bosch monteur ook verkoopt) valt de koelkast nu wel redelijk netjes te houden.
Pluspunten van dit model zijn natuurlijk z'n enorme volume en strakke vormgeving.
Beoordeling
Gebruiksgemak: Geen batterij (on)handige interieursnufjes maar veel praktische ruimte. RVS is lastig schoon te maken.
Vormgeving: Strak, fraai
Duurzaamheid: Zoveel nieuwe onderdelen voor een splinternieuw apparaat belooft weinig goeds.
Totaal oordeel: Ondanks een moeizame start geloof ik dat-ie me wel zal gaan bevallen.

Wendy1972 11-06-2007

Wat een prachtapparaat.
Ruim, mooi en zeer degelijk. Ben het helemaal niet eens met eerdere review vwb het geluid. Het apparaat maakt hele normale geluiden. Wij hebben ook een open keuken, helemaal geen geluidsprobleem. Laat je dus niet afschrikken. Tip voor het poetsen van het RVS: HG RVS poetsmiddel en HG RVS glansmiddel, te koop bij een goede DoeHetZelf zaak.

Maaike2007 14-02-2007
Geschreven voor: Bosch KGN39V90

Ik ben sinds 6 dagen in het bezit van deze koel/vries combinatie.
Het apparaat ziet er prachtig uit en de ruimte is picobello. Maar de geluiden die het apparaat produceert is onacceptabel. Hij slaat om de 20 minuten aan en blijft dan 15 minuten brommen,borrelen,loeien. En dat is in een open keuken echt een storende factor!! Dus bezint eer gij begint.
Mijn vorige koelkast ( ook Bosch ) beviel prima, dus zonder twijfel weer voor een Bosch gegaan...... SPIJT