Liebherr KTP1434-21

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Liebherr KTP1434-21 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Henkk 18-10-2008
Geschreven voor: Liebherr KTP1434-21

Mijn keuze is in de eerste plaats op dit apparaat gevallen vanwege het zuinige A+ energielabel en daarnaast om zijn mooie robuuste uiterlijk, de afwerking is dan ook zeer goed gelukt. Omdat ik vanwege de beschikbare ruimte in mijn keuken slecht een koelkast kan plaatsen van max. 55 cm. breed en ook één met een diepvriesvak wilde, waren er maar weinig andere alternatieven.
Het enige wat me bij destijds bij de aankoop tegenstond was dat je veel op internet leest dat Miele zijn koelkasten uit de Liebherr fabriek betrekt(en ik wilde vanwege ervaringen in het verleden absoluut geen Miele hebben).
Maar goed, het eerste wat me opviel toen ik het apparaat na aflevering inschakelde (na 48 uur stil te hebben laten staan), was dat het zeker een dag heeft geduurd voordat deze de juiste temperatuur had bereikt. Maar dit is denk ik omdat hij zo zuinig is.
De reden dat ik deze beoordeling schrijf is toch wel om potentiële kopers te waarschuwen: Alhoewel de compressor zelf zeer stil is produceert de circulatie van de koelvloeistof een zeer irritant geluid. Een beetje vergelijkbaar met een straaljager die je op een zomerse dag buiten hoog in de lucht voorbij hoort gaan, maar dan elke twee uur een kwartier lang.
Omdat ik een open keuken heb en het storende geluid een steeds grotere irritatie begint te worden, overweeg ik serieus om het aanschafbedrag als verloren te beschouwen en maar snel weer een nieuwe te kopen (ik heb hem nu pas 2 maanden in mijn bezit).