Bosch Refrigerator economic, 132L wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Refrigerator economic, 132L wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Perry123456789 25-09-2011

Het enige minpunt van de koelkast vind ik de indeling ervan, die had wel een stuk praktischer gekund. Met name de indeling van de deur: de 2 bovenste houders zijn alleen geschikt voor dingen met een maximale hoogte van 10 a 11 cm en waar de derde houder met een maximale diepte van ongeveer 3 cm voor bedoeld is, is me een raadsel: je kunt er hooguit een tube mayonaise of een reep chocola op zijn kant in kwijt. Omwisselen van de houders heeft weinig zin, dan zit er weer een uitstulping van de deur in de weg. De afstand tussen de glazen plateaus is ook erg klein, ik heb er 1 uit gehaald en dan is de maximale hoogte 18cm, een bierflesje past er dus bijvoorbeeld niet rechtop in. Met wat passen en meten kon ik er uiteindelijk toch wel alles in kwijt, dus zal ook wel een kwestie van wennen zijn. Verder is hij lekker stil. De duurzaamheid kan ik niet beoordelen aangezien ik hem net een paar dagen heb.

Bob Guttering 25-10-2011

Het mooie vind ik juist dat deze koelkast qua vormgeving erg doordacht is. Zo loopt de linker groentela helemaal tot aan de achterkant van de koelkast door. De rechterla is minder diep omdat aan die kant de compressor aan de achterkant zit.
Doordat de compressor optimaal is geplaatst, kan de linker groentela zo diep zijn. Bij de meeste koelkasten vind je deze slimme constructie niet terug en krijg je 1 ondiepe groentela. Oftewel: veel minder binnenruimte.

Bob Guttering 30-07-2011

Hoogwaardige en zeer zuinige koelkast voor een lage prijs. Mooie en doordachte vormgeving. Maakt geen lawaai en slaat weinig aan. Het heeft geen zin om een goedkopere tafelkoelkast te kopen omdat je dan meer kwijt bent aan electriciteit.

Noot aan de Kieskeurig redactie: dit artikel is op Kieskeurig niet goed te vinden omdat het foutief staat vermeld als koelkast zonder vriesvak. Verder klopt het vermelde energieverbruik niet: dit 142 kWh zijn, niet 125.

Mr. Nout 03-07-2011

Ik heb deze koelkast besteld toen mijn amper 2 weken oude Exquisit koelkast het begaf en het reparatieteam van Exquisit, dat "z.s.m" contact met mij zou opnemen, maar niet belde. Daar het apparaat slechts 110 euro had gekost vond ik het de moeite niet hier nog langer energie (lees:ergernis) in te stoppen dus heb ik het verlies maar voor mijn rekening genomen en voor een gerenomeerd merk gekozen.

Wat kan ik over de Bosch zeggen?
Het is een koelkast ja, de vormgeving verrraad het al en wat dat betreft onderscheid het natuurlijk niet van andere kleine koel/vries combi's...of toch wel?
Iets in de manier waarop de koelkast aanvoelt, de deur opent en sluit, ik kan er de vinger niet opleggen, doet dit koelkastje degelijker aanvoelen dan koelkastjes van concurrenten in dit prijssegment, zoals een AEG, Zanussi of Candy, om er maar een paar te noemen
Toegegeven, de adviesprijs voor de Bosch is zo'n 100 euro duurder dan zijn concurrenten, maar in de praktijk is het verschil nog maar hoogstens 50 euro of helemaal geen verschil.

Hij koelt en vries goed en het geluidsniveau is meer dan acceptabel.
Ik ben het met de vorige reviewer Wes eens dat de glazen platen een wat merkwaardige indeling hebben, waardoor het inderdaad lijkt dat er maar weing plek is om grotere producten rechtop te plaatsen...maar de bovenste plaat bestaat uit 2 halve platen, waardoor je het voorste stuk kunt opklappen en dan heb je opeens wel genoeg plek.

Wes 06-05-2011

Ik heb de koelkast nu een paar maanden in mijn bezit, en ben zeer tevreden. De koelkast is breder dan enig ander tafelmodel, maar ik vind dit niet storend. Ik heb nu 3 halve broden, anderhalve kilo gehakt en wat biefstuk in mijn vriesvak zitten, dus met wat gepuzzel past er voldoende in. Ik heb de koelkast nu een paar maanden in mijn bezit, dus over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen. Maar ik verwacht dat de koelkast lang meegaat. Daarnaast is de koelkast A++, dus dit is voor de energierekening wel voordelig. Het enige nadeel aan deze koelkast vind ik de indeling van de glazen plateaus. De hoogte is zo smal dat je weinig dingen rechtop kan zetten, en er is weinig mogelijkheid tot het aanpassen van de hoogte. Maar verder vind ik de koelkast perfect.

Ik heb de deur mbv de handleiding omgezet, dit was goed te doen.