Samsung RSA1DHPE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung RSA1DHPE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Morris123 19-10-2014
Geschreven voor: Samsung RSA1DHPE

Wij hebben de koelkast nu bijna 3 jaar geleden gekocht bij Makro. Vanaf het begin lekte hij water, wij dachten dat dat door de automatische ontdooistand kwam en de koelkast bij redelijk vaak gebruikt wordt wat betreft water en ijs. Vlak voor de grote vakantie deed de ijsdispencer het niet meer, hij maakt nog wel blokjes maar ze vallen er niet meer uit en de koelkast maakt een vreselijke herrie! Na de vakantie gebeld want gelukkig hadden we de extra garantie van makro, na een maand kwam er een monteur die constateerde dat Samsung contact met ons moest opnemen maar dat moeten ze, nu bijna weer een maand later, nog doen. Elke dag bellen met Makro, die het heel vervelend vinden voor ons want de service moet toch echt beter, maar levert niets op. De koelkast maakt steeds vaker herrie waardoor we in de avond de stekker er uittrekken zodat we iets van het journaal kunnen horen!

Marcrafa 13-01-2013
Geschreven voor: Samsung RSA1DHPE

Heb deze koelkast gekocht bij Saturn voor de (goedkope) prijs en uitstraling. Tevens de ijsblokjes machine was een pre.
Twee maanden daarna begon de ellende met de ijsblokjes. Er kwam plastic mee in het glas. Samsung gebeld en keurig netjes kwamen zij een nieuwe dispenser plaatsen in de garantie. Alleen vertelde de monteur dat het kwam doordat ik mijn vries etenswaar niet goed bewaarde in diepvries zakken.
Nou tegenwoordig gaat alles keurig netjes in diepvrieszakken en thans weer hetzelfde probleem.
Gelukkig is het nog garantie, maar er moet toch een oplossing zijn?
Naar mijn idee had Samsung de schoepen niet van plastic moeten maken. Door het draaien en naar vooren schuiven van de ijsblokjes, schuurt de schoepen langs de ijsblokjes en laat stukjes plastic achter die weer in jouw drankje terecht komen.
Dit is het enige minpunnt van deze koelkast. Etenswaar wordt door de goeie koeling optimaal bewaard.

Draak-Inc 11-09-2011
Geschreven voor: Samsung RSA1DHPE

Gekocht bij de Makro, werd rechtstreeks door samsung(importeur) thuisbezorgd.

Had m al gezien in de winkel en vond de prijs kwaliteit toch goed genoeg om aan te schaffen.

Koelt en vriest goed temp wordt op de buitenkant weergegeven als je een deur opent. Na sluiten van de deur blijft de temp. nog een paar sec. zichtbaar. Ik vind dit ideaal, je ziet de temp op t moment dat je m wilt zien en hij gaat uit als je m noet nodig hebt.

Waten en ijsdispender waren 1 van de belangrijkste redenen van aanschaf (andere optie was smeg upside down model), en die bevalt aardig.
Voordeel is dat alles op de waterleiding aangesloten zit (moet worden) en dus geen omkijken naar reservoirs bijvullen etc.
Nadeel is wel dat de slang vrij dun is en dus het straaltje koud water vrij langzaam je glas vult; 330 ml(amsterdammertje bierglas) in 13 sec.
Ijs is prima van kwaliteit, goede droge losse ovale blokjes. Crushed ijs is wisselend, soms heel fijn soms hele ijsklonten ertussen.
Verder is de dosering van de klontjes bij gewone blokjes erg wisselend bij mij, soms in 1 keer bovengenoemd glas helemaal vol soms 2 klontjes per seconde.

Ik maakte me voor aankoop zorgen om de herrie, maar volgens mij maakt ie niet meer lawaai dan mijn vorige inbouwkoelkast (die hoor je minder omdat ie in een kast zit). Als je een koelkast eerst waterpas zet en rustig een dagje laat staan, dan aanzetten moet het geen overbodige herrie geven.

vormgeving was belangrijk en deze koelkast heeft een redelijk strakke buitenkant oogt degelijk en duurzaam.Jammer dat de zijkanten een ander kleur grijs zijn dan de deurtjes (verschil in prijsklasse heb ik me laten vertellen). En de bovenkant is niet volledig vlak waardoor je niet echt er dingen op zet. Voor sommige mensen een noodzaak hoewel het volgens mij afgeraden word.

inhoud, vriezer valt tegen: smalle en ondiepe plankjes die relatief weinig flexibiliteit kennen vanwege de ijsklontjes dispender in de deur en vriesvak. Je moet ook veel stapelen om de ruimte goed te benutten. Koelgedeelte is erg mooi met een appart blauw led licht, ziet er fris uit.
Ik heb t idee dat de koeling erg goed is voor mijn groente en fruit, koelkast staat op 3 graden maar de groente en sla zijn 3 dagen over datum nog steeds lekker vers...
ook in de koeling vind ik de vrijheid niet om plankjes helemaal naar eigen inzicht in te delen, ik had eerst een grote koelkast met 30 gleuven voor 6 plankjes je kunt dan zelf heel gemakkelijkje favoriete indeling maken. Dit is even wennen.

Plus:
mooi, rijk uitgerust, goede koel vries resultaten, geluidsproduktie binnen de perken, interieur mooi, ijsklontjes en water ideaal met een warme zomer (zomer 2011 gekocht...;-)

Min:
stroomsnelheid water, teveel ijsklontjes in eens, vriesvak naar verhouding klein en onpraktisch, afwerking zijkant jammer niet indezelfde kleur.

jeffrie de groot 31-07-2010
Geschreven voor: Samsung RSA1DHPE

we hebben deze koelkast net een paar maanden en de ijbak is al kapot moter doet het gewoon maar heeft het plastic binnen werk om de blokjes ijs door te duwen vernield dus nu moeten we de bak schudden voor een blokje ijs
Verder is de koelkast wel ok hij maakt wel aardig geluid maar das niet storend
Hij is wel gebruiks vriendelijk

prinsesvanpons 22-07-2010
Geschreven voor: Samsung RSA1DHPE

Koelkast twee dagen in ons bezit. Zit er mooi uit, koelt en vriest perfect en voldoende ruimte. We hebben alleen een probleem met de ice dispenser. Het water komt wel in het ijsklontjesbakje en het water bevriest ook echter de ijsklontjes komen niet in de ijsemmer terecht. Dit moeten we dus handmatig doen anders hebben we geen ijs. Lijkt me niet de bedoeling.

fldrzg 10-06-2010
Geschreven voor: Samsung RSA1DHPE

Wij hebben ook een Samsung maar die van ons heeft veel bijgeluiden.Als de motor draait of stopt krijgen wijn harde tok geluiden en soms wel 5=9keer achter elkaar en dit gaat de hele dag door.De deur van de gang moet s,avonds dicht anders worden we er wakker van.

curly1 02-05-2012

Dan moet je samsung bellen, is garantiewerk dan maakt de vriezer ijs aan achter het vriesschot.

deknegt 07-01-2010
Geschreven voor: Samsung RSA1DHPE

Ik zou het Witgoedhuis graag bij deze een absoluut verdiende 10 geven voor de geweldige service die zei hebben verleend door de snelle levering van onze Samsung RSA1DHPE ook de levering zelf verliep keurig op tijd en gelukkig werd onze oude koelkast direct door de bezorgers meegenomen.
verder over het product zijn wij uiterst tevreden precies wat wij hebben verwacht van een dubbeldeurs koelkast.
Hiervoor hadden wij een Armana dubbeldeurs van 13 jaar oud en gebruikte nogal veel stroom.
kortom de Samsung RSA1DHPE is een absolute aanrader.

sbosel 10-12-2009
Geschreven voor: Samsung RSA1DHPE

Ik heb deze Amerikaanse koelkast via internet gekocht en laten bezorgen. Ik moet eerlijk zeggen het was even passen en meten voor de bezorgers maar hij is keurig afgeleverd. Het apparaat staat bij mij in een open keuken. Het geluid vind ik persoonlijk meevallen. Als ik erop ga letten dan hoor ik af en toe de ventilator draaien maar dan moet het verder wel rustig zijn in huis.
Het koelgedeelte is ruim en overzichtelijk en de o graden zone is absoluut een aanrader.