De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA KCV520NRVS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Nicolle1307 13-07-2024

Aanrader

Geschreven voor: ETNA KCV520NZWA

Het eerste wat mij opviel aan deze koelkast is het mooie design. De koelkast is mooi strak afgewerkt en is voorzien van verborgen handgrepen. Verder kan je aan de voorkant van de koelkast de exacte, gewenste temperatuur van zowel de koelkast als de vriezer instellen door middel van tiptoetsen. Mocht je ineens veel producten willen invriezen dan kan je er zelfs voor kiezen om even het standje 'fast freeze' te gebruiken. Ideaal.
Het mooie van dit formaat koelkast is dat hij voldoende planken bezit welke je ook kan aanpassen in hoogte, een flessenrek heeft en wel twee groente/vleeswaren laden. De onderste lade is voorzien van een extra fresh lade. Wanneer je het schuifje sluit zal het in deze lade net iets koeler zijn dan in de koelkast zelf. Ideaal om bijv vlees/ groente langer goed te bewaren.
Zelf woon ik in een 2-persoons huishouden en vind de koelkast wel wat aan de grote kant. Voor grotere gezinnen zal hij ideaal zijn.
Wat mij wel opviel ter vergelijking van de koelkast is dat ik de ruimte in de vriezer iets kleiner vond.
Wat ik overigens zeer positief vind, is dat deze koelkast energiezuinig is. Waarbij het lijkt qua geluid of mijn eigen oude koelkast bijna opstijgt, hoor je deze bijna helemaal niet. Soms slaat hij iets aan, dat is alleen hoorbaar wanneer je in de keuken staat.
Deze koelkast heb ik mogen testen voor een aantal weken.

Pluspunten

• laag energielabel
  • geluidsarm
  • glazen platen zelf in te delen
  • mooi formaat voor een groot huishouden
  • twee groente/ vlees lades

Minpunten

• glas platen hadden iets steviger gemogen
  • vriezer mocht iets ruimer

ATAG-Benelux 15-07-2024

Beste Nicolle,

Bedankt voor het schrijven van deze mooie uitgebreide review. Goed om te lezen dat je blij bent met het design en de instellingsmogelijkheden van de koelkast. Fijn ook dat de inhoud en indeling bevalt van deze energiezuinige koelkast.
We wensen je veel koelplezier!

Jorien 12-07-2024

Mooie fijne koelkast

Geschreven voor: ETNA KCV520NZWA

De ETNA is een mooie koel/vriescombinatie.

Persoonlijk had ik wat moeite met de hoogte van de koelkast. Dit kan komen doordat ik zelf niet erg groot ben. Gelukkig is er een partner die bovenaan kan komen 

De koelkast is ruim opgezet en heeft zelfs 2 lades voor groente/fruit en andere versproducten. Er is een flessenrek (die er ook uit kan) waar je gemakkelijk de flessen in kunt leggen.

Het instellen van de koelkast is makkelijk door het paneel op de deur. Hierop staat o.a. de temperatuur van de koelkast maar ook van het vries gedeelte vermeld.

De koelkast is heerlijk stil en doet wat er beloofd is. Zowel qua design, koeltechniek als geluidsniveau.

Ik heb de ETNA mogen testen en ben zeer tevreden over de koelkast.

ATAG-Benelux 15-07-2024

Beste Jorien,

Bedankt voor het schrijven van deze mooie review. Goed om te lezen dat je tevreden bent met de inhoud en indeling van de koelkast. Fijn ook dat je door middel van het paneel goed de temperatuur in de gaten kan houden en verstellen.
We zijn blij te lezen dat deze test je goed in bevallen en wensen je nog veel koelplezier!

Marijn212 09-07-2024

Fijne grote koelkast

Geschreven voor: ETNA KCV520NZWA

Ik heb de ETNA KCV520NZWA mogen testen en over het algemeen ben ik zeer tevreden met deze koel-vriescombinatie. Hier zijn enkele plus- en minpunten die ik heb ontdekt tijdens het gebruik:

Pluspunten:
Grote koelkast:
De ETNA KCV520NZWA biedt veel ruimte in zowel het koelcompartiment als het vriesgedeelte. Dit is ideaal voor gezinnen of voor mensen die graag een voorraad inslaan.

Strakke uitstraling:
De koelkast heeft een modern en strak design dat goed past in een hedendaagse keuken. Een klein minpuntje is dat het logo zilverkleurig is, wat iets minder goed past bij een volledig zwarte keuken.

Energielabel A:
Met een energielabel A is deze koelkast energiezuinig en toekomstbestendig. Dit helpt niet alleen bij het verlagen van de energierekening, maar is ook beter voor het milieu.

Goed sluitende deuren:
De deuren van de koelkast sluiten goed, wat een groot voordeel is voor gezinnen met kleine kinderen. Het voorkomt dat zij gemakkelijk de deuren kunnen openen.

Minpunten:
Zachte pieptoon bij open deur:
Wanneer de deur open blijft staan, geeft de koelkast een pieptoon. Deze is echter relatief zacht, waardoor je het in een aangrenzende kamer niet kunt horen. Dit kan problematisch zijn als je niet direct in de keuken bent.

Geen pieptoon bij open vriezer:
Als een klein kind erin slaagt de vriezer te openen en deze open laat staan, geeft de koelkast geen waarschuwingstoon. Dit kan leiden tot ongewenst ontdooien van ingevroren voedsel.

Persoonlijke ervaring:
Persoonlijk kon ik niet wennen aan het flessenrek, dus heb ik deze en een plaat eruit gehaald. Ondanks dit kleine ongemak biedt de hoogte van de koelkast voldoende ruimte om veel spullen kwijt te kunnen.

Pluspunten

• Grote koelkast
  • Energielabel A
  • Stil
  • Strakke uitstraling

Minpunten

• Zachte pieptoon bij open staan
  • Geen signaal als de vriezer open blijft
  • Zilverkleurig logo

ATAG-Benelux 11-07-2024

Beste Marijn,

Bedankt voor het schrijven van deze uitgebreide review. Leuk dat jij deze koel- / vriescombinatie mocht testen.
Goed om te lezen dat je tevreden bent met de inhoud en het design van de koelkast. Fijn ook dat hij energiezuinig is en daarbij ook handig dat de deuren goed sluiten.
Wat betreft het alarmsignaal van de koelkast en de vriezer, dit zullen wij doorgeven aan de desbetreffende afdeling.
We wensen je nog veel koelplezier!

Webcare

Annelies D 01-07-2024
Geschreven voor: ETNA KCV520NZWA

De combinatie geeft de keuken echt gelijk een hele andere stijlvolle en mooie uitstraling!
Ik dacht zelf.. zwart zal wellicht meer zichtbaar op zijn qua vingerafdruk etc, maar dit is zeker niet het geval. De zijkant heeft een soort klein golvend reliëf en de deur zelf is in de zelfde kleur een iets wat mattere strakke look.
Je ziet juist veel minder en met een sopdoekje waar nodig verdwijnen de vlekken.

De indeling van de koelkast is zeer praktisch qua indeling, overzichtelijk en flessen kunnen liggend in het flessenrek. Door de hoogte oogt de indeling zeer ruim en bij gevuld niet stampvol.
Onderste lade is zeer groot en goed ingedeeld omdat het “bakje” aan de zijkant welke aan de deur bevestigd is wat hoger is. Hierdoor is de onderste lade optimaal qua ruimte benut.
De lade daarboven is iets kleiner omdat daar pas het “bakje” begint, maar de lade kan gebruikt worden voor o.a. kaas en vleesbeleg dus heeft qua diepte ook niet meer ruimte nodig.

Verder is de koel-vriescombinatie echt stil, de display op de deur geeft bij openen deur aan wat de temperatuur heeft. Dit is een stand-by display dus bij het sluiten van de deur gaat deze weer uit en zorgt ervoor dat er geen lampje meer zichtbaar is wat ten goede komt voor de strakke, mooie uitstraling.

Zeker de Energie A kwalificatie geeft mij een goed gevoel, gezien de prijs en de werkelijk eyecatcher nu in mijn keuken ben ik echt enthousiast.

Deze koelkast mogen testen en ik raad de Etna KCV520NZWA absoluut aan!

ATAG-Benelux 02-07-2024

Beste Annelies,

Leuk dat jij de koel- vriescombinatie getest hebt en zo enthousiast bent over het toestel.

Het mooie design is vast en zeker een eyecatcher maar ook het gebruik bevalt jou goed.
Daarbij ben jij tevreden over de ruimte en handige indeling.

Wij wensen jou heel veel koelplezier!

Ellen