Daewoo ERF-365 MH

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Daewoo ERF-365 MH op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Cornetto 01-03-2009
Geschreven voor: Daewoo ERF-365 MH

Dit is een koel/vries-combi met één compressor en één temperatuurregelaar.

VOORDELEN:
Het apparaat valt positief op doordat het zeer degelijk is gebouwd.

Bovendien is de temperatuurregeling precies ingeregeld volgens de specificaties in de handleiding: in de middelste stand wordt het koelgedeelte op 3 graden gehouden en het vriesgedeelte op -18. Dat heb ik met een digitale thermometer gecontroleerd.

Daarnaast heeft het apparaat een volledige nofrost functie(koelkast en diepvries hoeven nooit ontdooid te worden).

De koeling werkt door middel van multi-airflow techniek: het apparaat blaast koude lucht in de koelkast / diepvries, waardoor de temperatuur overal hetzelfde is. Dat heb ik nagemeten en het werkt inderdaad zo.

NADELEN:
Het apparaat valt negatief op doordat het behoorlijk veel geluid maakt als de compressor werkt. Volgens de specificaties van Daewoo produceert het apparaat 45 dB. Dat is vergelijkbaar met een gesprek tussen mensen op 1m afstand. Het geluid van de koelkast is dus geen achtergrondgeluid, maar duidelijk aanwezig. In een afgesloten keuken zoals bij ons is dat geluid niet zo'n probleem. In een open keuken zou ik dit apparaat echter zeker niet plaatsen.

Het enige onderdeel van het apparaat dat niet degelijk is, is de ophanging van de plastic sierrand onder de vriezerdeur. Vroeger of later trapt iemand er op of tegenaan en dat breekt de rand af. Zonder sierrand is er een spleet tussen de onderkant van de vriezerdeur en de vloer van ca. 75mm.

CONCLUSIE: voor de prijs levert Daewoo een degelijk apparaat met moderne koel- en vriestechniek waarvoor je bij de bekendere merken aanzienlijk meer zou betalen. De enige reden om deze koelkast niet te kopen is de hoeveelheid geluid dat de koelkast maakt als de compressor draait.