Samsung RSH5PTTS zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung RSH5PTTS zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Supergiet 13-06-2012
Geschreven voor: Samsung RSH5PTTS zilver

Wij hebben deze koelkast nu een half jaar en zijn er zeer tevreden over.
Vooral de indeling is zeer handig. De minibar is een abolute must voor ons en energie besparend.
De ijsmachine in cubes vorm of in schaafsel is ook erg handig en lekker natuurlijk.
Top aankoop!
Het wijnrek wordt natuurlijk ook altijd gebruikt.

Phil40 31-01-2011
Geschreven voor: Samsung RSH5PTTS zilver

Wij hebben deze koelkast via Mediamarkt online voor een scherpe actieprijs van 888 euro gekocht. We zijn wel eerst bij mediamarkt gaan kijken om hem van binnen en buiten te beoordelen. Normaal kost deze koelkast namelijk +/- 1200 euro dus we waren wat voorzichtig.
Het is een mooie koelkast om te zien. de zilverkleurige voorkant staat erg mooi. De zijkanten zijn van grijs gespoten staal met op de deuren die zilverkleurige coating. Er blijven ook magneten op de deuren en zijkanten plakken dus dat is handig voor je boodschappenlijstjes en foto's en zo.

De ruimte in het vriesgedeelte is echt geweldig. Als je een koelkast gewend bent met een koelgedeelte boven en een vriesgedeelte onder met 3 lades dan is dit echt riant. Zelfs met de ijsmachine die een redelijke ruimte bovenin het vriesgedeelte inneemt blijft er veel ruimte over. Ook in de deur kun je makkelijk wat extra spullen kwijt

Het koelgedeelte is nog een stuk groter en de lades zijn ook groot te noemen. Verder zit er een handig flessenrek in.

De binnenverlichting is ook prima in orde.

Helemaal geweldig is de ingebouwde bar. Je drukt op het luik en die valt mooi soepel open tot een kleine bartafel. Kun je handig je glas opzetten. Je pakt je fles uit de bar en schenken maar. Groot voordeel is dat de hele koelkastdeur dicht kan blijven. Scheelt veel energie.

De ijsmachine werkt ook goed. Je kunt kiezen voor blokjes of crushed ice. Hij maakt ongeveer 8 blokjes per 2 uur. Dat lijkt niet zoveel maar als hij een paar dagen aanstaat dan zit de ijsbak zo een keer vol. Er zit ook een sensorarm in dus je kunt nooit teveel maken. Hij maakt wel wat meer lawaai als hij op de ijs stand staat maar als je voldoende ijs hebt kun je hem ook op "ice off" zetten. Dan verbruikt hij ook minder energie. En je kunt nog steeds ijs pakken. Er zit ook en testknop op de ijsmachine. Hiermee kun je handmatig het ijs eerder uit de bakjes forceren dan de standaard tijd van 2 uur die ervoor staat. Meestal is het ijs al na 1 uur volledig bevroren.
Het water is lekker fris en wordt ook door een speciaal koolstoffilter geleid wat je zelf wel moet installeren. Natuurlijk moet je ook een waterkraan in de buurt hebben en dit aansluiten op de koelkast. Slang en wartels en koolstoffilter zijn meegeleverd.

De bediening van het display is erg makkelijk. Je kunt het koelgedeelte van 1 tot 7 graden instellen en het vriesgedeelte van -14 tot -25. Er zit een power freeze knop op die gelijk tot -25 gaat. De ijsblokjes worden dan ook wat eerder gemaakt en losgelaten. Er zit nog een kinderslot op en een vakantiemodus waarmee je eigenlijk de koelkast gewoon uitzet.

Wij zijn voorlopig erg tevreden met deze side by side.