Haier CSM737AF rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Haier CSM737AF rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

harmie 05-06-2011
Geschreven voor: Haier CSM737AF rvs

In februari 2011 deze koelkast gekocht. We waren op zoek naar een compleet rvs koelkast ivm open keuken. Dit was de enige die we konden vinden tegen een schappelijke prijs. Na enige twijfel toch gekocht bij de Mediamarkt. Het was voor ons toch een onbekend merk, maar via internet lazen we dat het toch om een groot Chinees merk ging dat verder in Europa en de VS veel verkocht wordt.

Na 2 weken werd de koelkast bezorgd en konden we deur gaan omzetten. Na een klein beetje puzzelen lukte dat. Na 24 uur aangesloten en toen begon het...... het leek of er een kleine chinees in de koelkast aan het fietsen was om de boel koel/koud te maken. En koud werd ie, zelfs op de laagste stand (1 van max 7) bevroor de boter bijna. De geluiden werden er niet minder om, dus gebeld.

Via Mediamarkt uiteindelijk bij de importeur terechtgekomen. Mannetje kwam snel langs en gaf ons gelijk. Koelkast werd enige tijd later opgehaald en we kregen meteen een nieuwe. Na het uitpakken bleek echter dat deze onderweg schade had opgelopen (deukjes en krassen aan de zijkant). Ook maakte deze 2de koelkast dezelfde geluiden. Dus weer bellen. Ze wilden de boel eerst afkopen, maar dat wilden we niet. Ze hadden wel inmiddels de eerste koelkast getest en daar bleek het koelelement inderdaad niet helemaal ok. Uiteindelijk kwam er weer een mannetje langs en die bedacht dat een leiding achterin het vriesdeel geisoleerd moest worden om de geluidsoverlast te verminderen. Maar gelet op de krassen en deukjes kregen we toch weer een nieuwe.

Ook deze nieuwe zorgde weer voor geluidsoverlast, maar we hebben het mannetje weer laten komen en deze heeft de leiding in het vriesdeel geisoleerd met een soort kauwgom. Dat scheelt wel, maar de koelkast blijft regelmatig kreunende en krakende geluiden maken. De temperatuur is overigens wel goed, net als bij de tweede koelkast

Van het nogmaals inschakelen van de servicemonteur hebben we afgezien. We hebben nu de derde koelkast hebben en we hebben niet echt het idee dat het beter wordt of kan worden. Je went aan de geluiden, maar het zou niet moeten.... De service was overigens verder redelijk, al was de importeur niet altijd even makkelijk telefonisch te bereiken. De monteur was vriendelijk en behulpzaam.

Duurzaamheid is moeilijk in te schatten. We hebben hem nu een maand of 2, maar ben benieuwd hoe lang ie het volhoudt gezien de geluiden....

rovereem 20-01-2014

Beste harmie, ondanks je negatieve ervaring met deze koelkast heb ik er in juni 2013 ook 1 aangeschaft ter vervanging van een 15 jaar oude Bosch. Vooral de grote vriesruimte en de lage prijs trokken mij over de streep.

Tot mijn blijde verrassing is de koelkast bijzonder stil en echt heel veel stiller dan de oude Bosch. Om een indicatie te geven, de Haier staat in een open keuken, met overal harde materialen (plavuizen vloer, geen gordijnen enz. en raakt de muur net niet met de radiator, als afstandhouder heb ik een stukje piepschuim van de verpakking gebruikt.
Ik hoor de koelkast alleen als het heel stil is in de ruimte, of als ik mijn hoofd bij de achterkant houd. Qua geluid ben ik dus echt super tevreden.

Qua energie verbruik stelt de Haier mij ook niet teleur, ik meet het gebruik vanaf de eerste dag (met Plugwise) en kom uit op ca 200kWh p/jr, 2,5x zuiniger dan de oude Bosch!
Slechts 1 noemenswaardig minpuntje; de constructie van het vriesvak. De koelleidingen zitten er vrij los in waardoor je moet oppassen dat als je een te volle lade open trekt er niets blijft haken aan de leidingen. Bij de oude Bosch zat alles goed vast en beschermt in metalen platen.
Verder zijn we zeer tevreden, voor relatief heel weinig geld krijg je een super ruime, zeer stille en zuinige koelkast.