Bosch KGE36AL40 metallic, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch KGE36AL40 metallic, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Chi 25-12-2016

Mooie en functionele koelkast

Koelkast heeft een zeer functionele indeling en de prijs/kwaliteit verhouding is prima. Zeer mooie koelkast van binnen en buiten. Tevens cashbackactie van €75 aanwezig.

Pluspunten

• ruim
  • stil
  • mooi

frans 01-12-2016

goede koelvries combinatie

mooi uitziende koelvriescombinatie die naar behoren werkt en daarbij nog eens energiezuinig is
een goede indeling van de koelkast en meer als voldoende ruimte van het vriesgedeelte
de uitstraling van de combinatie is erg mooi en heel gemakkelijk te reinigen door de anti fingerprintlaag die aangebracht is

Pluspunten

• voldoende ruimte
  • energiezuinig
  • goede uitstraling

Anne 28-10-2016

Groot, stil, zuinig, en mooi

Zeer degelijke, fluisterstille koelkast met meer dan genoeg ruimte voor een tweepersoonshuishouden. Hiernaast is hij ook nog eens verschrikkelijk energie zuinig, en ziet hij er bijzonder netjes uit met zijn RVS afwerking

Pluspunten

• Groot
  • Zuinig
  • Mooi

Enschede 15-10-2016

Bosch koelvriescombinatie

Prachtige koelkast, mooie led lamp, fijne indeling en hierdoor effectief veel ruimte. uiterlijk past het mooi naast de andere RVS apparaten.

Buckz0r 15-03-2013

Deze koel/vries combi ongeveer een half jaar geleden aangeschaft met zuinigheid korting.
De RVS versie zoals ik hem heb gekocht ziet er erg mooi uit, voelt enorm solide aan maar is wel redelijk vatbaar voor (vinger)vlekken.

Het geen wat hij moet doen, het koelen/vriezen doet hij gewoon perfect en de temperaturen voor de koeling en vriezer zijn apart in te stellen.

De indeling is ook prima te noemen met adequate vakken en lades die een goede indeling hebben.

Ik heb de vriezer nog niet hoeven te ontdooien o.i.d., er is dan ook nauwelijks ijsvorming in het vriesgedeelte.

Het enige nadeel van dit appartaat is dat hij constant lawaai maakt, het is denk ik het geluid van rond pompend water wat ongeveer 70% van de tijd aanhoudt.

Verder ben ik enorm tevreden met mijn aankoop, gewoon een heel goed en degelijk apparaat.

Officiële reactie van Bosch 18-03-2013

Beste Buckz0r,

Het verheugd ons dat u tevreden bent met uw koel/-vriescombinatie, de KGE36AL40, van Bosch. De geluiden waar u over schrijft zijn normale bedrijfsgeluiden. Een lichtruisend geluid wordt veroorzaakt door de werking van het apparaat. Het is de luchtstroom in het apparaat. Wij wensen u nog veel plezier van uw koel/-vriescombinatie.

Met vriendelijke groeten,
Sanne Mos
Productadviseur Bosch

Haa-kaa 14-07-2012

Pluspunten: zeer energiezuinig, koelt goed, handige indeling. Minpunten: metallic oppervlak is gevoelig voor vingerafdrukken en deukt makkelijk; is stil, maar maakt pruttelende en borrelende geluiden.

Wij kozen dit model omdat het een van de zuinigste modellen op de markt is, en omdat we wat meer vriesruimte wilden hebben. Hij verving een tweedeurskoelkast (190/44 liter koelen/vriezen); deze is een stuk groter met 211/92 liter. De oude (klasse A) verbruikte 285 kWh per jaar; deze is klasse A+++ en gebruikt maar 150 kWh per jaar. Beide getallen heb ik geverifieerd met een energiemeter. Scheelt €30 per jaar aan stroom.

Hij koelt en vriest zoals het moet; bij de standaardinstelling van de thermostaat (4/-18 °C) meet ik 4 °C in de chillerbox en groentelade, 6 °C op de bovenste twee planken, en 8-10 °C in de deur. Het vriesgedeelte zit op -24 °C.

Gebruiksgemak: de verlichting in het koelgedeelte werkt goed. De deuren hebben geen mechanisme om de magneetsluiting soepel los te laten komen, maar ik ervaar dat niet als een probleem. De koelkast waarschuwt met een pieptoon als de deur te lang open blijft staan, dus ik verwacht geen plassen water op de keukenvloer als gevolg van een deur die de hele nacht op een kier heeft gestaan.

De rekken in de deur zijn makkelijk te verstellen. De groentelade loopt op wieltjes, de chillerbox-lade (voor vlees) en de diepvriesladen echter niet. Met name de chillerbox loopt wat stroef. Het koelgedeelte heeft een inklapbare plank voor flessen. Laden in de diepvries zijn aanzienlijk handiger dan het vriesvak van onze vorige koelkast, die je half leeg moet maken om bij de producten aan de achterkant te komen. In de diepvries moeten ijsafzettingen met de hand worden verwijderd; de koelkast staat hier echter te kort om wat zinnigs te zeggen over hoe makkelijk dat is. Zoals bij de meeste koelkasten wordt condenswater afgevoerd via de achterwand. Er blijkt echter ook een plasje vocht te ontstaan onder de groentelade, die immers direct boven het vriesgedeelte zit. Dit vocht zul je af en toe moeten opvegen, maar daar stond niets over in de handleiding.

Geluid: op papier is deze koelkast redelijk stil, met 38 dB geluidsniveau. Dat kon je goed horen toen deze koelkast naast de oude stond. Maar... bij de oude hoorde je alleen de compressor zachtjes brommen; bij deze hoor je niet de compressor, maar het borrelen van de koelvloeistof, wat veel meer de aandacht trekt dan een monotoon bromgeluid. Ik vind het in de keuken niet storend, maar ik zou hem afraden voor een open keuken.

Bosch maakt deze koelkast in de varianten wit, RVS-look, en RVS met anti-vingerafdruk. Dit is de versie met RVS-look en die is dan ook gevoelig voor vingerafdrukken; je kunt ze precies zien zitten als je langs de koelkast naar het raam kijkt. Op de eerste dag zat er ook al een deukje in de deur, doordat de koelkastdeur openzwaaide en tegen een knop van een keukenkastje aan kwam. Die deuk zie je ook erg goed op zo'n metallic oppervlak. Ter camouflage en om herhaling te voorkomen hebben we maar een koelkastmagneetje erop geplakt.

Over duurzaamheid kan ik nog niet zoveel zeggen na een maand. Bij onze vorige koelkast (een goedkope Zanussi) waren na 5 jaar zowel het flessenrek als het boter-en-kaas-vak in de deur behoorlijk beschadigd; bij deze ziet de constructie er wel wat degelijker uit.

alco 29-05-2012

Mooie moderne koelkast waar zeergoed over de verdeling in schapjes en bakjes is nagedacht.

Koelkast heeft 2 speciale lades een crisplade voor het vleeswaar en een groentelade met luchtvochtigheids regeling. Er zit een speciale ventilator in de koelruimte (verstopt achter het A+++ logo) die zorgt voor een luchtbeweging waardoor het gelijkmatiger koud is en bovenal nog zuiniger!

Ook zijn de bakken voorzien van wieltjes en of handige handgrepen waardoor het een stuk lichter aanvoeld. De "easylift" zeg maar het schapje in de deur dat je snel kan verstellen vindt ik alleen een onding. leuk bedacht maar niet meer toegevoegde waarde dan normale schapjes.

Over de koeling en energieverbruik kan ik kort zijn. die zijn super! mijn energiemetertje staat nu op een gemiddelde van 42 euro per jaar en dat is 3x zo zuinig als een oude koelkast. aanschaf heb ik zo terugverdient!

Oh en als ik nog een klein minpuntje wil noemen. er zitten 2 mooie LCD displays verstopt in de deurlijst die geven alleen de gewenste tempertatuur aan in de 2 ruimtes. niet de werkelijke! (gaat natuurlijk wel een alarm als die niet goed zijn..)