Siemens KG36NVW30 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens KG36NVW30 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Arnoud 23-04-2012
Geschreven voor: Siemens KG36NVW30 wit

Nadat onze samsung het na 4 jaar begeven had, zijn we op zoek gegaan naar een A-merk koelkast met vrieslades.
Mijn vrouw vond NO-frost belangrijk, ik minimaal A++. Koelkasten met deze classificaties bestaan wel, maar zijn over het algemeen vrij prijzig.
Deze Siemens KG36NVW30 was tot mijn verrassing bij een duitse telefoon-shop (goedkoopste shop bij kieskeurig) zeer redelijk geprijsd: dus A++ en No-Frost.
Aangezien ik hem nog maar een paar dagen bezit, kan ik geen uitgebreide review geven, daarbij, wat moet je over een koelkast zeggen?
In ieder geval:
- helaas hebben alle koelkasten met een hoog-energiezuinigheids score (> A++) veel isolatie, waardoor de vrieslades wat klein zijn. Het valt mee met dit model maar wel iets om rekening mee te houden
- de knop om de koeling mee in te stellen zit inderdaad op een wat aparte plek, maar waar een ander review op deze site dit als een groot nadeel aanmerkt vind ik dat overdreven. Instellen en verder (bijna) nooit meer aankomen. Hoe je dit nou als groot nadeel kan vinden of een storing voor aan zou melden is me een raadsel.
- we kopen vaak 2-liter flessen frisdrank bij de lidl/aldi. Deze zijn lastig in een koelkast te plaatsen. Staand is so-wie-so geen probleem maar na het verschuiven van de rekjes hebben we een manier gevonden dat ze toch konden liggen & de deur dicht kon.
- ventilator is zachtjes te horen, als je 's ochtends vroeg op staat en alleen door de keuken sluipt. Maar overdag is hij door ons niet te horen. Dit is een noodzakelijk iets tbv het no-frost systeem. Irriteer je je aan een lichte zoem als het stil is in huis: geen no-frost nemen.
- ik ben gek op led's, led-lampen. Niet altijd de meest geschikte lichtbron. In deze koelkast is één hoge intensiteitsled gebruikt met koud-wit licht. Led verlichting in een energiezuinige koelkast is een logisch gevolg. Het geeft een mooi effect, maar wat mij betreft hadden het er wat meer mogen zijn rondom.

Verder zitten er allerlei trucken op als vershoud-vakken. Bovenin voor vlees/vis (koeler dan de rest van het koelvak), met een kantel deurtje wat zich makkelijk laat verwijderen als je dat wilt. Onderin de groentenla met een schuifje voor het groter/kleiner maken van wat tocht-gaatjes.

Mocht je hem zelf installeren: vergeet niet de stoot-blokjes (meegeleverd, 2 kruiskop schroefjes) te plaatsen die hem wat van de kant af houdt voor de nodige lucht-circulatie.

Wij zijn vooralsnog zeer tevreden, maar bezitten hem pas kort.

Littlefish 11-04-2012
Geschreven voor: Siemens KG36NVW30 wit

Deze combinatie werkt echt prima. Er is maar een motor voor beide units maar dat maakt de prijs ook redelijk.
Het geluid is minimaal maar onvermijdelijk (i.v.m. No Frost). Ook de ventilatiekoeling vanaf de vriezer naar de koeler speelt een rol bij het geluid. In elk geval niet storend.
Net als bij de grote vriezer GS40NA32 is de kwaliteit goed en zitten er prima beveiligingen op. De led-verlichting is mooi en de regelknop voor de koeling kan je tussen min en max zetten voor perfecte temperatuur (met thermometer getest). Normaal hoef je zelden bij die knop dus dat deze op de achterwand zit is niet zo'n probleem.
Een minpuntje is dat je de temperatuur van de koeling niet op een display kan zien (is er gewoon niet) en dat de temperatuur van de diepvriezer pas in beeld komt als je de koelkastdeur opent.
Bij de grote vriezer is dat toch veel beter geregeld.
De ruimte van het vriesgedeelte is redelijk, het koelgedeelte is ruim. De hoogte is gelijk aan die van de grote vriezer GS40NA32, de koeler is minder diep en uiterlijk (b.v. handvaten) zijn ze niet geheel uniform. Een gemiste kans.
Dat er bij de bestelling niet kan worden gekozen tussen links- en rechtsdraaiend voor de deur is vreemd. Die behoefte is er gewoon en dat de draairichting van de deur ter plekke moet worden omgewisseld bij dit soort apparaten (met alle risico's) is een negatief marktsignaal waard.
Als je Liebherr gewend bent neem je natuurlijk een risico. Achteraf valt dat mee. De prijs is er ook naar. Het energieverbruik is ook erg gunstig.

G. v.d. Meulen 04-12-2011
Geschreven voor: Siemens KG36NVW30 wit

Na flink wat wikken en wegen en vergelijken (op internet) hebben we gekozen voor deze koelkast.
Handleiding leek ons vrij simpel, maar we stuiiten meteen op een grote tekortkoming: de temperatuur-regelknop. De enige en cruciale knop van het apparaat bleek helemaal geen cijfers of andere merktekens te hebben. In de handleiding wordt geadviseerd de temperatuur op stand 2 of 3 te zetten, maar met een geheel witte, blanco knop is dat puur giswerk. Aan de zijkant van de knop zijn nog net zichtbaar de afkortingen "max" en "min", in witte letters op een witte wand....Bovendien is de knop op een zeer stomme plaats gemonteerd: tegen de achterwand (i.p.v. de zijwand), op midhoogte. Je moet dus steeds voedingswaren opzij schuiven om er bij te kunnen.
We dachten dat er bij de assemblage wellicht een verkeerde knop was gemonteerd, en hebben er met Siemens over gemaild. Er werd ons een nieuwe knop toegestuurd worden. En dat bleek precies dezelfde te zijn! Achterlijk voor een apparaat van deze tijd en prijsklasse! We hebben zelf met een viltstift maar een merktekentje op de knop aangebracht - om een richtpunt te hebben.
In een koele, onverwarmde keuken op de (vermoeden wij) laagste stand staat hij bovendien ook nog onafgebroken te zoemen, en dan blijkt 43dB nog een vrij irritant geluidsniveau.
Hij koelt en vriest (uiteraard dan) wel goed, maar eigenlijk is dit een afrader/miskoop voor zoveel geld.