Bosch KGE39AL40 rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch KGE39AL40 rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Abderrahmane 18-04-2017

Bosch KGE39AL40/06

Geschreven voor: Bosch KGE39AL40 rvs

Heb het apparaat al een paar jaar maar sinds dag 1 maakt het een rommelend geluid alsof het een diesel aggregaat is. Daarnaast heb ik de flessenrekjes al 2x vervangen omdat ze eruit vielen. En nu heb ik contact gezocht met Bosch voor alweer nieuwe rekjes, blijken deze niet meer op voorraad te zijn. Dus NEE!

Pluspunten

• Ziet er mooi uit van binnen
  • Grote vriesvakken

Minpunten

• Flessenrekjes zeer kwetsbaar
  • Maakt rare geluiden
  • Dure onderdelen

Officiële reactie van Bosch 19-04-2017

Heb je al contact opgenomen met onze servicedienst? Zij zijn 24/7 te bereiken op 088 424 4010, keuze 1.

Oskar 09-01-2017

Superstille, strakke, degelijke, ruime koel vries combinatie

Geschreven voor: Bosch KGE39AL40 rvs

We hebben de KGE39BI41 sinds twee maanden in huis gehaald ter vervanging van een kapotte koelkast.

We hebben deze koelkast gekozen vanwege zn uiterlijk uitstraling (RVC deuren) en zn innerlijke uitstraling (strakke uitstraling, praktische indeling), vanwege de A+++ klasse (energie besparing), het alarm op de deuren (ivm open laten staan door huisgenoten), twee temperatuur displays (prettig dit in cijfers te zien).

Tot nu toe veel plezier van.

De aparte temperatuur displays voor het vries en koelgedeelte zijn inderdaad fijn en geven duidelijk de temperatuur aan. De sticker aan de binnenkant is een extra.
Uitstraling is inderdaad erg mooi, strakke RVC uitstraling in de keuken. RVC is wel een net iets andere kleur dan die van de afzuigkap maar niet storend.

Indeling van de vriezer is uitstekend, lades voelen steviger aan dan die van de vorige koelkast. We moeten wel wennen aan de onderste lade die zit er namelijk los in en die hebben we regelmatig dus in onze handen.

Het koelgedeelte heeft een strak uiterlijk, is erg ruim en is overzichtelijk ingedeeld. Ook de verschillende koelzones in het koelgedeelte ook met verschillede vochtigheid (voor de groentela) blijken erg prettig en nuttig te zijn na twee maanden gebruik (niet voor gekocht maar wel erg fijn).
De deur indeling is prima. Als er iets valt op te merken is dat de boter bak een halve cm dieper had mogen zijn dan hadden de pakjes bakboter (dat formaat) dwars erin gekund. Maar verder is ie prima.

Kwa geluid is deze koelvrieskast erg stil, veel stiller dan de vorige, motor slaat aan als je een van de twee deuren dicht doet en maakt een zacht zoemend geluid.
Het alarm op de deur heeft zn nut al bewezen, omdat sommige bewoners in hun enthousiasme de deur nog wel eens open lieten staan, dat is dus nu verleden tijd.

Tot nu toe erg tevreden mee.

Pluspunten

• Superstil
  • Ruim en overzichtelijk
  • Strakke uitstraling
  • Alarm op de deuren
  • A+++

Bennie 02-01-2017

koelvries combinatie

Geschreven voor: Bosch KGE39AL40 rvs

ruim, zuinig, mooie vormgeving en vertrouwde kwaliteit die we kennen van onze andere Bosch apparaten

Dick 01-01-2017

Ruiten in de koeling

Geschreven voor: Bosch KGE39AL40 rvs

Koelkast heeft allerlei voordelen. Ben vooral tevreden over de indeling. Staat er nu 1 dag rest moet blijken. Kon de kast strak langs de muur plaatsen (vereiste)
Minpunt nu: lage bovenste vriesladen.

Boel 31-12-2016

Wat een ruimte

Geschreven voor: Bosch KGE39AL40 rvs

Als je de koelkast open doet denk je al wow wat een ruimte.
De ruimte van binnen wordt super goed benut en de verschillende levels voor de laden zijn erg goed uitgedacht
Kortom een product om aan te raden

Pluspunten

• Binnen ruimte
  • Verschillende levels van de laden

rob vedder 24-12-2016

grote koel vries combi

Geschreven voor: Bosch KGE39AL40 rvs

Als je de koelkast open trekt:mooie verlichting in een oogopslag duidelijk overzicht dankzij doorzichtige schappen,grote groentelade met een inzet die te varieren is tw. van links naar rechts zeer handig en de chillerlade met lek ribben zeer doordacht!

Ed 07-12-2016

Fijne indeling, veel ruimte

Geschreven voor: Bosch KGE39AL40 rvs

Zuinig, a+++, uiterst stil, genoeg ruimte, is goed schoon te houden.
Ondanks rvs look, wat nu gelakt is voor onderhoud. Erg praktisch.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig

Dennis Rodenburg 06-12-2016

Bosch Koelvriescombinatie

Geschreven voor: Bosch KGE39AL40 rvs

Gewoon tot nu toe geweldig!! Geen 10 omdat de onderste vrieslade geen stop heeft, maar dat zal een reden hebben.. een hele dikke 9

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Veel ruimte

Minpunten

• Geen stop op onderste vries lade

go 30-11-2016

koelkast

Geschreven voor: Bosch KGE39AL40 rvs

de koelkast is ruim van binnen en laat geen vingerafdrukken achter. het neemt weinig plek in beslag. Je kunt er alles in kwijt.

L. van Meurs 16-11-2016

koelkastmet vriezer

Geschreven voor: Bosch KGE39AL40 rvs

lekker hoog en goed verlicht alleen jammer dat voor deze prijs de anti frost ontbreekt en dat je dan elke maand de kast leeg moet halen en 10 minuten moet laten staan en even schoonmaken en weer inruimen voor deze prijs had ik eigenlijk beter verwacht , maar zijn wel tevreden met de vries-koelcombinatie

natascha 16-11-2016

ruime en vooral stile koelkasten

Geschreven voor: Bosch KGE39AL40 rvs

prachtige koelkast die de verwachtingen meer dan waar maakt.
geruisloos je merkt niet eens of die aanslaat. koelt megasnel!
deuralarm gaat na 1 minuut af en werkt zeker met kinderen ideaal.
megaruim, met een gezin met 3 kinderen krijgen we hem nieteens gevuld.
mooie ledverlichting die de hele keuken verlicht als je snachts stiekem wat uit de koelkast pikt ;)
al met al een dikke aanrader, ik kan geen minpunt bedenken

Pluspunten

• stil
  • ruim
  • deuralarm

16jop50 12-11-2016

super koelkast,groot,goed in te delen en stil,mooi licht.

Geschreven voor: Bosch KGE39AL40 rvs

grote koelkast, slimme laden en planken
mooie led-verlichting en hulpstukjes
stil en ruim in te delen.
alarm bij temperatuur, deur niet goed dicht en snel gewaarschuwd

Pluspunten

• ruim
  • stil
  • slimme indeling
  • temperatuur alarm

Geschreven voor: Bosch KGE39AL40 rvs

Complete ramp, lijkt wel een oude diesel ! DE koelekast rammelt en borrelt zo hard dat wij 's-avonds de TV harder moeten zetten als de ijskast aangaat. Kortom, nooit meer een Bosch !

Fam. Brand 10-06-2012
Geschreven voor: Bosch KGE39AL40 rvs

Sinds een paar dagen zijn wij in het bezit van deze koelkast en we zijn super tevreden. Onze vorige koelkast was ook een Bosch maar die hebben we na 5 jaar helaas de deur al uit moeten doen. Het was destijds een van de eerste nofrost-koelkasten maar helaas bleken de koelkasten van deze serie niet goed te werken. Ook het geluidsniveau was ontzettend storend, onaangenaam en erg overheersend. Dus eerst getwijfeld of we toch weer een Bosch zouden kopen. Ons oog was op dit model gevallen. Erg mooi en zeer ruim. Vooral in de groentelade kun je aardig wat kwijt. Zelfs een bloemkool! De kritiek over het geluidsniveau van de vorige reviewer delen wij niet. Met het lawaai van onze vorige koelkast in ons achterhoofd waren we toch wat huiverig, maar van deze koelkast hebben we totaal geen last. Ok, je hoort af en toe wel wat maar dat wordt ook vermeld in een aparte folder die bij de koelkast geleverd wordt. Voor ons is het geluidsniveau zeer zeker niet storend of overheersend. Kortom, superblij met deze aankoop en hopelijk gaat hij langer dan 5 jaar mee.

lena 10-06-2016

Hoe bevalt de koelkast jullie op dit moment?

Ernst R. 21-08-2012

Ijskast is een complete ramp, helaas maar het is niet anders.

rsvvuuren 24-01-2012
Geschreven voor: Bosch KGE39AL40 rvs

Deze koelkast hebben wij nu 2 weken in gebruik. Na een klein inbouw koelkast zonder vriezer is de ruimte die deze vriezer bied erg fijn. Het vriesgedeelte is voor ons voldoende (familie van 3). De grootte groente lade en nog een kleinere lade vinden wij echt ideaal. De groente lade is ook heel groot.

Volle flessen blijven stevig in de deur vast staan en kunnen ook met gemak worden neergelegd. In de deur bevind zich boven de flessen houder een flexhouder welke eenvoudig te verstellen is op heel veel niveau's. Deze is bij ons niet helemaal goed. Hij wilt niet altijd vastklemmen.

Na het sluiten van de koelkast gaat er een kleine ventilater draaien welke de lucht binnen de koelkast circuleerd. je hoort hem draaien maar is niet vervelend.

Nu komen we bij het geluidsniveau... Dit is voor mij een enorme tegenvaller. De koelkast staat in een open keuken. Wanneer ik op 4 tot 6 meter afstand zit met de tv aan hoor ik de koelkast heel irritand borrelen. Zo erg dat ik mij er aan irriteer. Ik heb nog niet een koelkast gehad die zo'n irritant geluid produceerd. De koelkast slaat ook elke 20 minuten aan en je woonkamer is dus nooit meer redelijk stil. Ik ga over het geluidsoverlast contact opnemen met Bosch en hopelijk is deze koelkast niet perfect en kan het verholpen worden, alhoewel ik er een hard hoofd in heb dat dat zal gebeuren.

rsvvuuren 22-08-2012

@didje

Wij hebben geen contact opgenomen, na verder lezen op internet geloof ik dat ik het gewoon moet accepteren, dat het komt door een ander gas dat er tegenwoordig wordt gebruikt.

Didjee 05-06-2012

Wij hebben dezelfde koelkast gekocht en ervaren na een week gebruik dezelfde borrelgeluiden. Ook springt hij elke 20 min. tot halfuur aan. Heeft u hierover inmiddels al contact gehad met Bosch? Ik overweeg hetzelfde te doen.

Ernst R. 21-08-2012

Na een bezoek en behandeling door een Bosch technicus is het geluidsniveau nog steeds een ramp. Wordt er helaas echt niet beter op. Conclusie, wij waren jaren verknocht aan onze Bosch koelkast maar kopen nu echt nooit meer een Bosch.