Samsung RL58GREIH roestvrijstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung RL58GREIH roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Renate54 11-02-2015

De koelkast heeft een mooie vormgeving en is gemakkelijk in gebruik.

Ik ben blij dat ik de koelkast gekocht heb.

bobdort 05-01-2015

ik heb m nu een paar dagen en t is een hele mooie koelkast alleen ik vind t jammer dat je t motortje wel hoort constant en dat de planken lastig te verplaatsen zijn omdat je niet genoeg ruimte heb daarvoor
de onderlade in t koelgedeelte moet je voorzichtig open doen ivm je rubber.

verder is t een ruime en mooie koelkast

EWKL 03-09-2014

Na een lange zoektocht, we hadden nogal wat wensen, deze koelkast gekocht bij veiligkopen, incl extra service. Hij paste niet door het trapgat, toen hebben ze via het dakterras getild. Goede service!
Onze eisen waren: - energiezuinig - veel inhoud - rvs - no frost

---vormgeving---
De koelkast is mooi, wel iets donkerder dan rvs, maar een prima kleur. Hij is echt erg groot, dus er past lekker veel in.

---inrichting---
Het flessenrek is niet heel nuttig, hij is niet gemaakt voor 1,5 literflessen, wat in Nederland toch wel aardig de standaard is. De grote houder in de deur is ruim, hierdoor kunnen ook 2literkannen melk over de haaks worden geplaatst waardoor er meer in de deur past. Wel hebben we afscheid genomen van de twee rekjes die daar precies boven zitten, anders is het te laag. De vrieslades zijn wat minder diep. Hierdoor 'begraaf' je de artikelen niet, iets dat we wel hadden bij onze vorige diepvries. De LED-verlichting geeft veel licht en zorgt voor een luxe uitstraling.

----functies---
No frost, nooit meer de diepvries ontdooien, ideaal. De fresh room (een marketingterm voor de nulgradenzone) houdt de temperatuur rond de 0 graden in die box, de temperatuur is niet in te stellen voor dit gedeelte. Daarboven zit de groentelade, daar hebben we nu alle producten ingelegd die we niet vaak gebruiken zoals sausjes. Dan is er nog genoeg ruimte voor wat groente. De sausjes staan in ieder geval niet meer in de weg. De ijsblokjeslade is ideaal. Eerst dachten we; dat gebruiken te toch nooit. Eerder gebruikten we van die plastic zakjes die vult met water en bevriest, altijd gepruts. Nu niet meer, je vult de houder met water en na een uur of twee draai je aan de knop waardoor ze er uit vallen in het laatje eronder. Vakantiestand lijkt me handig, maar uiteraard nog niet gebruikt.

---energieverbuik---
Na twee volle dagen ingebruikname heb ik 24 uur lang het energieverbuik gemeten en dat kwam uit op nagenoeg 1 kwh. Dat is een bijna 40% meer ten opzichte van de specificaties. De koelkast is ingesteld op 4 graden en de vriezer op -18, niets vreemds lijkt me. Het energieverbruik is een stuk beter dan van de koelkast die we hadden, maar de specificaties komen zeker niet overeen met werkelijk verbruik.

--- conclusie---
Een prachtige koelkast waar veel in past en veel functionele voordelen heeft.

---overig---
Op de website van samsung staat dat de koelkast een waterdispenser heeft, deze heeft hij niet. Regelmatig kloppen specificaties op kieskeurig niet, als je uitgebreid zoekt staar je dan niet blind op de filters op de website, maar ga ook op zoek naar de websites van fabrikanten.

BamL 02-09-2014

Deze koelkast gekocht via de webshop van veiligkopen.nu. Nadat de koerierdienst deze op zijn plaats had gezet, hebben we ze een dag later in het stopcontact gestoken. Dmv de powerfreeze optie was de koelkast en diepvries snel op hun gewenste temperatuur.

Bij ons staat ze in een open keuken, geluidsniveau was dus echt wel belangrijk. Als ze aan het koelen is, dan hoor je ze wel, maar op zich valt dat nogal mee. En dat is dan meestal ook maar een kwartiertje ofzo, dan is ze weer uren muisstil.

Voor de rest een prachtige ijskast, vormgeving is prachtig alsook de verlichting vanbinnen.

Als ik toch moet muggenziften, dan de volgende punten. Flessenrek is gemaakt voor hele kleine flessen, en kan je moelijk tegoei plaatsen (ofwel teveel ruimte erboven waar je niets mee bent, ofwel te nipt onder aan ander plankje waardoor je de flessen er nauwelijks inkrijgt.

En ander minpunt is dat de groeten/fruit-lade er maar beperkt uitkan, of je moet echt de deur goed hard opzij houden, maar dan komt het schuifje tegen de isolatierubber, dus daar is toch een ontwerpfoutje gebeurt denk.

Maar dat is echt muggenziften, over het algemeen heel tevreden van deze koekast.

door1234 31-08-2014

Onze eisen waren: - energiezuinig - veel inhoud - rvs - no frost

---vormgeving---

---inrichting---

----functies---

---energieverbuik---

--- conclusie---
Een prachtige koelkast waar veel in past en veel functionele voordelen heeft.

---overig---

do11 29-08-2014

Na binnenkrijgen, direct deuren omgewisseld (draairichting) viel me mee. Daarna stekker erin en genieten, met de powerfreeze was de kast snel op temperatuur en de ledverlichting opzij maken dat de kast van binnen een heel chique uitstraling heeft. De ruimte van binnen en handige inrichting deed me kiezen voor deze koelkast. De instelling van temperatuur op voorzijde wijst zichzelf, Wel zie ik wat meer vingerafdrukken dan ik op mijn oude witte koelkast gewend ben, maar dit nadeel valt in het niet bij het totaalplaatje.

Italian71 27-08-2014

Zeer tevreden over deze koelkast !! Koelkastgedeelte heeft mooie grote vakken waar je veel in kwijt kunt. Ook het vriesgedeelte is zeer ruim. Klein vriesvakje is ideaal voor het opbergen van kleine producten. Ijsblokjesmaker is ideaal !! Motor is bijzonder stil. Kortom : zeer tevreden met deze aankoop !!

Erwin vd Velde 25-08-2014

Mooie koelkast, kleur iets donkerder dan verwacht ,Ruim en stil (open keuken) , deur openen is begrenst , waardoor verwijderen glazen platen middengedeelte wat lastig is .
Afdekkapjes over de schroeven van deurbedieningshendel wat zwak, bij aflevering waren er twee defect, maar worden door Samsung na geleverd.
IJsblokjes machine heel handig ,prima ruime koelkast voor mooie prijs ( aanrader )

petraa88 04-08-2014

Ik schrok een beetje van de hoogte maar snel gewent, eigenlijk toch de goede hoogte. Het is een super mooie koelkast, bijna geluidloos, ruim goede indeling en lekker overzichtelijk. Nu nog vol zien te krijgen. De ijsblokjes maker is heel makkelijk.
Kortom erg tevreden.

Jennifer Jongen 18-06-2014

Ik was op zoek naar een combikoelkast met zowel een grote koel- als vriesruimte. Deze koelkast voldoet daar zeker aan. Vaak is het zo dat je inlevert op vriesgedeelte bij een grote koelkast. Daarnaast is het no-frost ideaal en heb je geen dikke wanden zoals de Bosch dat hebben in de vriezer. Hierdoor zit je wel op een hoger jaarlijks energieverbruik (100 KwH meer, wat neerkomt op ongeveer 30 euro).
Ik ben tot op heden erg tevreden met deze mooi vormgegeven, gebruiksvriendelijke en stille koelkast.

Jeanine1977 10-06-2014

Wij zijn direct verliefd geraakt op deze koelkast. Het is een prachtig mooie kast, bijna geluidloos en het ijsblokjescompartiment is een grote aanwinst! Vullen, even laten invriezen, draaien en ze vallen heel fijn in het ijsblokjesbakje.
En wat een ruimte!!!! Met de geld-terug-actie van Samsung een zeer goede aankoop. Vergelijk wel goed prijzen, want er zitten honderden euro's verschil in aankoopbedragen bij diverse webshops.

HaagseBoot 01-06-2014

Zeer mooie koelkast.Lekker ruim. vooral de ijsblokjes maker is heel makkelijk. Kortom erg tevreden met mijn aankoop.

Dp7 27-01-2014

Deze koelkast gekocht omdat een Amerikaanse koelkast bij ons niet door de deur past. Qua inhoud komt dit nog een beetje in de buurt (vooral het vriesdeel).

Het uiterlijk van de koelkast is schitterend. Er zijn maar weinig koelkasten in deze prijsklasse waarbij de zijkanten dezelfde kleur hebben als de voorkant.

Maar dan.....

De indeling is niet zoals je op veel plaatjes ziet. In de deur zitten maar 3 verstelbare verdiepingen. Praktisch houdt dat in dat als je flessen wil plaatsen één van de bakjes omhoog moet. Doordat er maar 3 verdiepingen zijn komt dat bakje zo dicht op het bovenste bakje te zitten dat er niks meer in past. Enig mogelijkheid is dan dus het bakje uit de koelkast halen.

Qua geluid is hij inderdaad zeer stil als hij niet aan slaat. Echter hij slaat continu aan (en dat duurt dan ook nog heel lang). Het geluid wat hij dan maakt is heel irritant. Het is een zeer luide brom.

Verder is de bouwkwaliteit ook niet echt om over naar huis te schrijven. Je merkt gewoon aan alles dat dit geen koelkast is die het lang vol houdt.

Zonde, want zoals al gezegd vind ik dit één van de mooiste koelkasten op het moment.

Ik heb deze inmiddels omgeruild voor een BOSCH KGE49AI40. Wat een verschil. Hij slaat ook wel eens aan en maakt dan heel kort wat geluid, maar is verder fluisterstil. Koelruimte is groter en handiger qua indeling dan de Samsung. Hij voelt ook steviger aan dan de Samsung.

Venkata Raju Vijjapu 31-07-2013

Good product with some nice features. Interior lighting is well designed and you don't get dark spots like in older fridges. Capacity is huge! Handles are good too - only a very light pull is required to open the door.
The water dispenser does take up door space but that was expected. The shelf below it could be lower and top door shelves could be deeper.

rreesink 30-07-2013

Wij hebben deze koelkast vanwege zijn grote vriesgedeelde gekozen en zijn over het algemeen tevreden. Positief is de totale koel-vries ruimte. Min punt is dat de deur niet ver genoeg open gaat om de onderste lade goed te openen. Kleur is geen RVS, maar erder antraciet.

deswaen 26-07-2013

Koelkast een week in gebruik. Ik kan dus niets zeggen over duurzaamheid. (Ik moest iets invullen en wilde het totaal oordeel niet omlaag brengen) Vrijdagavond om 21.00 uur besteld bij Modern, zaterdag om 15.00 uur geleverd. Fijne grote koelkast met flink vriesgedeelte. Makkelijk om een voorraad ijsblokjes te maken. Eenvoudige bediening met handig display op de deur met temperatuur. Prettige handgreep waardoor de deur gemakkelijk is te openen. Het voelt degelijk aan. Goede, heldere LED verlichting. (kleine vertraging bij openen van de deur) Veel opberg ruimte en verschillende bakjes in de deur. "No frost" systeem is ideaal; nooit meer ijs verwijderen of ontdooien. Geluid is minimaal. Inmiddels wel enkele min puntjes ervaren. De deur gaat niet helemaal 180 graden open waardoor het in- en uithalen van de lig planken lastig gaat. De onderste lade moet daardoor ook voorzichtig geopend worden. Het handige flessenrek is alleen geschikt voor smallere flessen. Wijnflessen gaan goed, plastic limonade flessen met een beetje geduw, cola flessen niet. Let op de kleur! Op Kieskeurig staat, net zoals op de Samsung site overigens, dat de kleur RVS is. Ik denk dan aan een lichtgrijze kleur. Dat lijkt op de foto ook zo te zijn. Echter, de kleur is veel donkerder. Ik zou dit grafiet noemen, een veel donkerder tint grijs. Conclusie: Mooie vormgeving, veel ruimte, handige indeling, goede, stabiele werking. Met de cash back actie van Samsung een goede prijs/kwaliteit verhouding.

pc2007 25-07-2013

Het is begonnen met een super goede service van van Bemmel en Kroon! Daarnaast zijn wij zeer tevreden met het gebruiksgemak van deze koelvriescombinatie. Echt een super aankoop en iedereen aan te raden die veel kwijt wil en een zuinige koelvriescombinatie wilt.

Mamma Mia 25-07-2013

Koelkast is na plaatsing snel op de juiste temperatuur.
Geen problemen met het instellen van de koel- en vries temperatuur, het volgt zichzelf.
Kleur inox staat goed bij de andere inbouw keukenapparatuur. Grote koelkast en er kan veel in.
Ben er heel erg blij en zal een ieder aanraden om een Samsung koelkast-vrieskast te nemen.

T-Man79 24-07-2013

Zeer fraaie koel/vries combinatie met allerlei slimmigheden om de indeling te optimaliseren, energie verbruik dik in orde (in ieder geval op papier) en ijsblokjes maker als leuke kers op de taart. Over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen aangezien ik de koelkast net heb. Maar het oogt en voelt degelijk aan.

chiesaboy 17-07-2013

een heel goede koelkast , ik ben allemal tevreden , ruimte genoeg , mooei . vanaf nu boodschapen van heel maand

Fadli 17-07-2013

Een hele fijne koelkast, klein nadeel is het openen van de onderste lade. Als je niet uitkijkt en de koelkast helemaal opendoet, kun je het rubber beschadigen, of de lade zelf.

El haddadi 12-07-2013

ik heb het toestel nog maar net, maar ben nu al tevreden.
door de vormgeving, het gemak,en de perfecte werking.

corrie 1952 03-07-2013

We hebben voor deze mooi uitzioende koekast gekozen vanwege het zuinige energie verbruik en de vormgeving en grijze metallic kleur. De vernuftige handgrepen die van toegepast zijn. Een koelkast gebruik je elke dag dus dat moet naar wens zijn. Een zestiger en vrouw.

Simona Sarkanauskaite 24-06-2013

Ik heb deze koelkast bij modern.nl gekocht omdat dat de prijs goed was en hij bevalt ons prima! Ik en mijn partner heel erg tevreden. De koelkast maakt weinig tot geen lawaai en heeft de perfecte indeling. De laden van het vriesgedeelte zijn ook prima met lekker veel ruimte om veel in te vriezen. Levering via modern.nl ging perfect, lekker snel. Koelkast is een aanwinst in de keuken, ik vind hem erg mooi om te zien.

Jorge da Silva 22-06-2013

Prima zuinig koelkast met genoeg ruimte in de koelkast en in het vriesgedeelte. Mooie blauwe led display met nodige gegevens over de temperatuur en een zeer handige ijsblokjes (machine) en metalen flessenrek.
Kleur is donker dan ik dacht (dus niet RVS look) maar zeker niet lelijk.
Al met al een goede koelkast, zeker een aanrader.