Krups Grind en Brew KM8328 koffiezetapparaat met koffiemolen zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Grind en Brew KM8328 koffiezetapparaat met koffiemolen zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Arold 05-01-2021

heerlijke koffie, als je geduld hebt

Enige tijd geleden deze koffiemaker uit mogen proberen, beetje sceptisch want we zijn nogal “ouderwets” wat koffie betreft. Geen Senseo of iets dergelijks, gewoon koffie zoals het de bedoeling is en we al jaren gewend zijn. Bij het uitpakken van dit apparaat werd al duidelijk dat hij niet lekker onder onze keukenkastjes past, hij past wel maar er moet ook nog water in. En dan kom ik bij het eerste minpuntje, de klep zit een beetje onhandig. Het is een kwestie van wennen want als je niet beter weet dan gaat het wel. Maar echt handig zit die niet. Wat instellingen betreft, er zijn veel mogelijkheden. Het is even uitzoeken welke sterkte bij welke hoeveelheid water voor ons het meest geschikt is. Maar na een aantal keer uitproberen hebben we de juiste combinatie gevonden. En dan komt het op smaak aan, en die smaak is prima. Dit apparaat zet echt lekkere koffie, zoals gezegd het duurt even, maar dan heb je ook wat. Een ander nadeel is dat het wel erg lang duurt voordat je koffie hebt, maar heb je hem eenmaal is de smaak echt goed. Als je zelf snelfiltermaling gebruikt i.p.v. de van de koffiebonen dan heb je op 1 of andere manier wel sneller je koffie. Maar die smaakt dan wel anders en niet zo lekker vindt ik. Kortom, een paar minpuntjes maar dat maakt de smaak van de koffie ruimschoots goed.

Pluspunten

• echt heerlijke koffie
  • veel instellingen mogelijk

Minpunten

• hij doet er lang over om een bakkie te zetten
  • water toevoegen is lastig

Dora 04-01-2021

Het uiterlijk van het apparaat is prachtig en blijft dat ook bij intensief gebruik.
Fijn dat je met dit apparaat de keuze hebt tussen gemalen koffie óf gebruik van koffiebonen. Beide leveren een goed smakend kop koffie op. Het malen van de koffiebonen gaat luidruchtig, maar snel.

Nadeel is de plaats van het waterreservoir (rechtsachter), die je iedere keer moet vullen omdat het apparaat niet zelf de hoeveelheid water pakt.
Het koffiefilter zwenkt naar links. Daardoor moet het (grote) apparaat aan beide zijden vrij staan.

De temperatuur van de koffie is perfect. Jammer is weer dat de glazen koffiekan kort wordt warm gehouden.

Pluspunten

• Koffie is smakelijk en goed warm.
  • Mooi apparaat
  • Keuze tussen filterkoffie en koffiebonen

Minpunten

• Iedere keer water bijvullen
  • Koffiefilter links, waterreservoir rechts
  • Koffie blijft kort warm. Je moet per keer zetten.

Psteenbergen 13-12-2020

Lekkere verse koffie, snel klaar!

De Grind Aroma ophalen was al een beleving, wat een grote doos. Het apparaat mag er dan ook wezen, iets groter dan een 'normale' koffiezetter, maar direct ook lekker stevig en robuust. Het was wel even zoeken.. Waar zetten we hem neer. Linkerkant moet vrij zijn voor het filter, rechter kant moet vrij zijn om water in te schenken. Best onhandig als je er over na denkt. Toch een plekje gevonden en go! Makkelijke bediening, duidelijke en simpele display. Kort de gebruiksaanwijzing bekeken en de koffie loopt. Heerlijk met versgemalen bonen! De koffie smaakt goed, en sneller klaar dan gedacht. Opletten met de bonen soms pakt het apparaat ze niet goed en maalt hij dus lucht (slappe koffie!) een melding dat de bonen op zijn of er niet goed inkomen was handig geweest. Ander punt van aandacht is het water erin doen, met de pot zelf lastig. Relatief kleine opening en het 'past' niet goed onder de hoek om te schenken. Het bonen reservoir zit eigenlijk in de weg. Met een litermaat of fles gaat het beter. Warmhoudt functie van een half uur is soms krap. Los van de aandachtspunten positieve indruk. Lekkere koffie, makkelijk in gebruik, sterkte goed instelbaar.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Verse bonen koffie

Minpunten

• Water lastig bij te vullen
  • Korte warmhoud tijd

debalt 03-12-2020

Groot apparaat

om te beginnen is dit een vrij groot apparaat ik wil niet zeggen te groot maar hij is wel erg aanwezig op ons aanrecht. Voor mensen met een kleine keuken zou ik zeggen dat hij wel te groot is.
Verder is het wel even zoeken naar de juiste instellingen om een lekker kopje koffie te zetten zeker met de bonen. ik weet dat dat allemaal smaak gebonden is. de timer werkt goed en is makkelijk in gebruik.
ik vind de vul opening wel op een lastige plek zitten zeker als je het apparaat tegen de muur aan heb staan is het vullen van water een uitdaging.

Pluspunten

• mooi apparaat
  • maakt weinig herrie

Minpunten

• Groot

Win 29-11-2020

Een prima apparaat

Dit apparaat zet lekker verse koffie van gemalen bonen. Koffiesterkte-knop (H4). op stand 2 vind ik het lekkerste en de mede koffieliefhebbers kunnen de vers gemalen koffie waarderen. Je proeft echt het verschil. Het apparaat is wel groter dan een gewoon koffiezetapparaat maar niet te groot. De kan schenkt lekvrij uit. Handig dat je ook reeds gemalen koffie kan gebruiken, zeker voor cafeïne vrije koffiedrinkers. Het zetproces duurt wel langer bij gebruik van bonen. Hij neemt er de tijd voor. Gemalen koffie gaat supersnel.
Warmhoudstand van 30 minuten is prima anders wordt de koffie toch maar oud. Piepsignaal bij einde zetproces is handig en niet te luid.
Het vulpunt van het waterreservoir lijkt op een wat onhandige plek te zitten maar uiteindelijk went dit en is het geen punt van kritiek.
De timer werkt perfect en is gemakkelijk in te stellen. Het geluid van het malen, ja daar moet je even aan wennen, maar is niet te hard.
Ja en nu is filterkoffie ineens veel minder lekker dan die vers gemalen koffie. Vooralsnog is iedereen die de koffie proeft heel tevreden. Willen alleen nog maar vers gemalen koffie. Schoonmaken zoals in de gebruiksaanwijzing staat is simpel en gemakkelijk. Koffie temperatuur direct na het zetten was ongeveer 74 graden.
Opvallend is dat het zwenkfilter niet verwijderd kan worden maar dat blijkt ook helemaal niet nodig want het blijft keurig schoon. Eigenlijk alles blijft netjes schoon.

review 19-03 2021
Na 3 maanden begon het apparaat water te lekken aan de zijkant en onderkant. Het apparaat is teruggestuurd naar Krups voor onderzoek/reparatie. Dit onderzoekheeft enkele weken geduurt en inmiddles is het apparaat vervangen voor een nieuw exemplaar zonder dat ik de oorzaak van de lekkage heb vernomen. Naar mijn idee de mogelijke oorzaak;
Aan de zijkant van het apparaat zit een rooster waar de hele stoom bij het zetten kan ontsnappen. Mogelijk is er sprake van een ontwerpfout omdat deze hete stoom natuurlijk nooit helemaal verdampt en zich ophoopt ergens in de machine.
Ik zie namelijk geen enkele manier waarop dit water na condensatie het apparaat elders kan wegstomen.
Als je het apparaat namelijk schuin houdt stroomt er ook water uit dit rooster.
Ga nu het nieuwe exemplaar weer in begruik nemen en ben benieuwd.

Pluspunten

• Heerlijk verse koffie
  • Supermakkelijk te bedienen
  • Timer Functie
  • Weinig onderhoud
  • Koffiebonen en filterkoffie mogelijk

Minpunten

• Handleiding verdiend enige aanpassing

Ariekast 29-11-2020

Mooie combi van verse bonenkoffie door een filter

De gebruiksaanwijzing is goed te lezen. Kort en krachtig. Na wat experimenteren met de sterkte van de koffie en grofheid van de gemalen bonen hebben we een lekker bakkie koffie. Je kunt hem zo sterk of slap maken als je zelf wil. Het grote voordeel van vers gemalen bonen is dat je toch meer smaak aan je koffie kunt geven. Het apparaat lijkt ons vooral geschikt voor grotere huishoudens.

Pluspunten

• Vers gemalen bonen
  • Voor grotere hoeveelheden

welvaadt 28-11-2020

Top apparaat, maakt heerlijke koffie

We hebben dit apparaat nu een paar weken in huis en het bevalt prima. We maken nu koffie met bonen en die smaakt echt naar koffie i.p.v. slootwater, maar je kan er ook koffie mee zetten met filterkoffie.

Pluspunten

• goede temperatuur
  • goede smaak
  • gebruiksvriendelijk
  • weinig en kort lawaai bij malen bonen

Minpunten

• duurt vrij lang voor koffie klaar is

Moniqueh 28-11-2020

Prachtige combi machine

Mooi apparaat om te zien, keuze tussen bonen en filterkoffie. Makkelijk in gebruik, met Römer wat ik heerlijk vind! Maar acceptabel kabaal bij bonen malen, is even kort. Waterinvoer zit wel wat lastig aan de achterkant, helemaal voor linkshandigen. Heerlijke koffie en aan te passen aan je eigen smaak!

Pluspunten

• Bonen en filterkoffie
  • Timer
  • Uiterlijk

Minpunten

• Waterreservoir op lastige plek
  • Apparaat aan de hoge kant

Eve3 28-11-2020

Goede filter- of bonenkoffie zetten

Goede bak koffie, verse bonen is toch echt heerlijk! Het apparaat is compact en mooi om te zien. Het malen van de koffie is niet heel lawaaiig wat ook fijn is. Minpuntje voor ons is het waterreservoir dat aan de achterzijde zit en daar erg onhandig te vullen is. Je kunt de timerfunctie gebruiken voor nog meer gemak, het toestel schakelt zelf uit na 39 minuten wat voor ons toch wel erg snel is. Maar overall een prima apparaat!

Pluspunten

• bonenmaler
  • design
  • lekkere koffie
  • timerfunctie
  • diverse maal- en sterktestanden

Minpunten

• waterreservoir onhandige plek
  • na 30 min uitschakelen
  • neemt veel ruimte in beslag ondanks het compact is
  • handleiding niet compleet genoeg

Marietje58 27-11-2020

Koffiezetapparaat met zowel filtermaling als koffiebonen

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van dit koffiezetapparaat van het merk Krups. Mijn eerste indruk is positief. Het design van het koffiezetapparaat komt mooi tot zijn recht in mijn keuken. De combinatie van het roestvrijstaal met zwart vind ik stijlvol. Ik las in vele reviews dat het apparaat niet onder de keukenkastjes zou passen, maar gelukkig heb ik dat probleem niet. Wel moet ik zeggen dat het apparaat vrij hoog is. Het gebruik van de Krups was in het begin even zoeken. Ik heb dan ook echt de handleiding erbij moeten pakken om mezelf weg wijs te maken. Mijn eerste kopje koffie was dacht ik lekker, maar nadat ik wat heb gespeeld met de instellingen kan ik zeggen dat het nog beter kon. Nu geniet ik elke dag van een heerlijk bakje koffie. Het zoeken naar de juiste sterkte vergt gewoon even wat tijd. Waar ik ook enthousiast over ben is de combinatie van bonen en filtermaling. Alleen het waterreservoir had van mij wel aan de voorkant mogen zitten. Ik ben zelf niet zo lang en koffiezetapparaat is vrij hoog, waardoor het vullen van het waterreservoir lastig is. De timer werkt prettig, dan kun je het tijdstip dat je de koffie wilt drinken instellen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden en kan ik iedereen dit apparaat van Krups aanbevelen.

Pluspunten

• koffiebonen en filtermaling
  • Timer
  • Sterkte instelbaar

Minpunten

• Waterreservoir aan achterkant
  • De hoogte bij vullen reservoir

rjhkeizer 27-11-2020

Krups Grind - Sterke combi tussen filter en malen

Het is een mooi, beetje groot, maar erg functioneel apparaat.
Doordat ik een soortgelijk model heb gehad van een ander merk, was ik even bang dat de maler veel herrie zou maken. Maar dit viel mij 100% mee!
Het malen is kort, krachtig en geeft wel wat geluid maar is absoluut niet storend. Het reservoir zit wat aan de onhandige kant en het apparaat is redelijk hoog, waardoor niet alle plekken op het aanrecht plek bieden. Daarentegen is het apparaat eenvoudig schoon te maken en heeft fijne functies, waaronder de timer. Dit was een groot gemis bij alternatieve koffie apparaten, maar hier dus een mooie plus. Al met al ben ik zeer tevreden met deze Krups!

Pluspunten

• weinig geluid bij malen
  • optie om te switchen tussen gemalen en bonen
  • timerfunctie

Minpunten

• resevoir beetje onhandig geplaatst
  • redelijk groot (hoog) apparaat

Ilona 25-11-2020

Heerlijke koffie ; filter of bonen

Het allerbeste aan dit apparaat is de keuze tussen filterkoffie of versgemalen koffiebonen, het is een kwestie van 1 knopje en je keuze is gemaakt.
Het apparaat is simpel in te stellen en te bedienen, de gebruiksaanwijzing is ietwat beknopt ( wat er niet in staat is dat het apparaat de volledige inhoud van het water reservoir gebruikt ook al stel je het aantal kopjes in middels de knop, dus de juiste hoeveelheid water bij het aantal kopjes in het reservoir doen, dat voorkomt slappe koffie )
Het malen maakt wel wat herrie maar ja dat is logisch en het duurt wel even voordat de koffie klaar is, het apparaat geeft een piep als het klaar is dus dat is makkelijk
De koffie blijft lekker lang warm ( na 30 min schakelt hij automatisch uit, ook voor de veiligheid is dat prettig )
Het schoonmaken is simpel, zeker als je niet te vette bonen gebruikt wordt het apparaat niet echt vies
Het is wel een groter apparaat dan mijn vorige filter koffiezetter, maar het is ook een mooi apparaat dus het staat mooi in onze keuken

Pluspunten

• De keuzemogelijkheid ( bonen of filter )
  • Lekkere warme koffie

Minpunten

• Het koffiezetten duurt even
  • Gebruiksaanwijzing is beknopt op een paar puntjes

Janneke 25-11-2020

Koffie zetten met comfort

Wil jij koffie zetten die goed heet is. Ben jij toe aan comfort en kwaliteit. Dan is dit apparaat een aanrader. Het design is ook zeker de moeite waard.
Het proces van koffie zetten vergt wel wat tijd. En het is geen stil apparaat.

Pluspunten

• Temperatuur
  • Comfort

Minpunten

• Tijdsduur
  • Geluid

Astrid 25-11-2020

Heerlijk bakkie

Ik heb dit apparaat nu een paar weken in gebruik en ben er bijzonder blij mee. Zet een heel lekker kopje koffie, zowel versgemalen als filterkoffie. Dat is een van de functies die ik erg fijn vind. Heb je geen bonen in huis of wil je een andere soort koffie dan switch je gewoon naar de snelfilterfunctie.
Heel fijn ook dat je de maalgraad en sterkte kunt instellen, door de timerfunctie wakker worden met de geur van vers gezette koffie.
Enige dat jammer is is dat je bij vers gemalen koffie wel de hoeveelheid kopjes in kunt stellen maar het apparaat niet zelf de hoeveelheid water aanpast, dat moet je zelf doen.
Aanrader dus wat mij betreft!

Pluspunten

• Bonen en snelfilterfunctie
  • Timer
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Meet niet zelf de hoeveelheid water af

Lianne 24-11-2020

Een degelijk apparaat wat mooi staat in je keuken. Een duidelijke beschrijving hoe alles werkt, makkelijk in gebruik. Het water vullen tot aan hoeveel kopjes gaat zetten en pakt dus niet automatisch zelf het water wat hij nodig heeft. De timer is handig, wordt hier alleen niet gebruikt. Met kinderen weet je nooit echt wanneer je tijd hebt voor koffie. Na 30 min. schakelt het apparaat zich uit en wordt de koffie koud. Water schenken wij in met een maatbeker, met de koffiepot ga je snel knoeien.
De filter gaat naar links open, dus houdt er rekening mee dat hij niet links tegen de muur kan.
Verder zeer tevreden, heel blij dat we nu bonen kunnen gebruiken.

Pluspunten

• makkelijke omschrijving
  • degelijk
  • Schakelt zichzelf uit na 30 minuten.
  • moderne uitrstraling

Minpunten

• kan niet tegen de muur aan de linkerkant
  • water inschenken met koffiepot is lastig
  • zelf water vullen tot aan hoeveelheid kopjes