Philips Pure Essentials HD769290 zwart, rvs, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 51 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Pure Essentials HD769290 zwart, rvs, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

rfdeboer 18-12-2015

Apparaat na jaar kapot lekkage/.kortsluiting.
Het onder garantie vervangen apparaat nu naar ruim 2 jaar opnieuw stuk weer lekkage/sluiting.

Geen philips meer dat lijkt me duidelijk

Kneeke 12-10-2014

Bij het inschenken met de thermoskan ging er gemakkelijk wat koffie naast, en na 2.5 a 3 jaar was het apparaat defect. Verder zette ie prima koffie.

RN Smit 13-10-2014

Hij wilde zeker niet aan gaan? Heb ik een simpele oplossing voor.... vermeld uw email adres...

acandre 04-01-2015

Onze beoordeling is ook een magere 6! Wij hadden dit app. aangeschaft omdat het waterreservoir eraf kan wat het vullen vergemakkelijkt. Maar de thermoskan is niet handig: moeilijk uit te schenken en na 2 jaar koude koffie!

PinkelsV 13-07-2014

In juli 2014 deze koffiezetter gekocht, schot in de roos. Eerst flink wat reviews gelezen en die waren nogal wisselend.
Ik kan niet anders zeggen dan dat hij uitstekend bevalt. Afneembaar waterreservoir: uitstekend. Thermoskan: veel wordt er geklaagd over lekken en moeilijk schenken, ik heb daar niets van ervaren: rustig schenken, laatste kopje is wat lastiger, de kan moet op zijn kop maar met beleid gaat dit prima. Laatste beetje blijft wel in de kan. Wij zetten altijd minimaal 6 koppen en dan is de koffie goed heet. Ik moet wel toegeven dat hij echt veel lawaai maakt, we hebben nu een straaljager in de keuken maar dit duurt minder dan 5 minuten, dan is de koffie klaar door het hoge wattage van 1400W. Dit schiet tenminste op.
Hij ziet er ook nog eens goed uit. Kopen.

Vlinder1981 30-11-2013

Dit product al ruim 3 jaar in bezit bij mijn werk. Er wordt minimaal 2 á 3 keer per dag koffie mee gezet. En soms hardhandig mee omgegaan. Ideaal dat je het waterreservoir eraf kan halen om water bij te vullen.

rfdeboer 16-04-2013

Apparaat gekocht om de warmhoudkan. Wordt(werd) 2x per dag koffie mee gezet. En keurig schoon gehouden. Na een jaar stopt het apparaat er gewoon mee. Lampje gaat nog wel aan maar verder gebeurt er niets.

U bent gewaarschuwd niet kopen dus zonde van je dure geld.

rfdeboer 20-04-2013

Nou terug gegaan naar BCC waar ik hem had gekocht. Geen enkel probleem kreeg gelijk een nieuw apparaat. Tja dat is dan inderdaad HIGH SERVICE. Want ik had dus gewoon 2 jaar garantie bij BCC.
Voor wat betreft het apparaat kijken hoe lang deze het uithoud.
Als het weer ca anderhalf jaar is heb ik er drie jaar mee gedaan. Voor een apparaat in die prijsklasse natuurlijk te kort. Dus het wordt in ieder geval geen Philips meer dat staat wel al vast

S Vorster 24-09-2012

2,5 jaar in bezit. Na 2 jaar begon de pot te lekken. Als je hem schud hoor je vloeistof.
Nu na 2,5 jaar klikt het lichtje aan en uit, tikt hij of gaat helemaal niet aan. Ik vind dat hij erg snel stuk is. Hiervoor een braun die het na 5 jaar nog steeds doet, alleen te groot is voor onze kast. Deze philips was de perfecte maat, helaas.

lielie56 24-06-2012

Was erg tevreden over mijn vorige Philips koffiezetapparaat. Dus opnieuw een Philips gekozen, helaas hetzelfde model was er niet, dus nu een exemplaar met thermoskan, wel duurder, leek me ook erg handig en milieubewust.
Helaas toch niet blij met het apparaat. Altijd eerst de kan omspoelen met heet water wil je nog een beetje warme koffie drinken. Niet alle koffie is uit de kan te krijgen. Nu ook de druppelstop niet meer goed werkt het "warmhoudplaatje" helemaal nat is ben ik een stuk minder tevreden met mijn aankoop.

KeesZ. 18-06-2012

Ook wij hebben dit apparaat ca. 1,5 jaar in bezit. Tot vorige maand tot volle tevredenheid.
Nu slaat het apparaat constant af en kunnen we alleen nog koffie zetten door het water uit een waterkoker op te gieten. Zal vast hetzelfde probleem zijn zoals wordt beschreven door de meeste sprekers hiervoor (interne lekkage. Ik zal de service-afdeling van Philips er over bellen. Heb alleen niet meer de factuur. Maar ben het met de vorige spreker eens dat zo'n ontwerpfout in een voor de rest prima product eigenlijk gecompenseerd moet worden. Momenteel zie ik mezelf een volgende keer echter geen Philips kopen.
Maar wie weet word ik door Philips positief verrast en heb ik volgende week een mooie update in deze rubriek.

RN Smit 16-08-2012

Je kan hem in dit geval repareren door de condensator van .22K te vervangen, deze is defect....Ook de knijp connector is ondeugdelijk, deze liever door solderen

Gr, RNSmit

Officiele reactie van Philips Nederland 10-09-2012

Beste KeesZ. , vervelend! Inderdaad heeft u 2 volledige jaren Philips garantie op uw HD7692. Indien u contact op neemt met onze klantenservice kunnen we samen tot een goede oplossing komen!

@Rnsmit - Philips adviseert consumenten reparaties uitsluitend door erkende electronica winkels te laten uitvoeren. Bij het zelf uitvoeren van reparaties vervalt ieder recht op garantie én vervalt iedere aansprakelijkheid voor Philips.

eric-b 13-08-2012

er staat 2 jaar garantie op deze philips koffie zetter kijk maar in de garantie voorwaarden..
gr eric b

Charlotte Y. 27-03-2012

De koffie die met dit apparaat wordt gezet is prima. Ik vind dat het apparaat niet of nauwelijks schoongemaakt kan worden. Het water loopt niet goed meer door omdat de boel verstopt zit. De deksel kan uit elkaar en worden schoongemaakt en dat is dan ook ongeveer het enige. De kan lekt koffie uit de naden en hier kan ik niet bij. Er zit dan ook altijd koffie tussen de kan en de plaat. Ook kan de bak waarin de losse filter zit niet worden schoongemaakt. Dan moet het hele apparaat onder de kraan worden gehouden. Het dopje dat onderin de filterbak zit raakt verstopt en daar kun je ook niet bij om schoon te maken. Ik probeer dan ook telkens de verstopping te verhelpen met cocktailprikkers. Kortom er is niet goed over nagedacht toen men het apparaat ontwierp!

Drukhart 16-06-2012

Ik heb dezelfde ervaring. Ook slaat dit apparaat steeds uit terwijl koffie door loopt. Je hebt geduld nodig om een pot koffie te zetten. Er bij blijven en steeds weer aanschakelen. Een regelrechte ramp!!!

Drukhart 16-06-2012

Rvm1978 22-03-2012

Net zoals velen hier is het apparaat bij mij na anderhalf jaar ook stuk door (vermoedelijk) interne lekkage. Als ik het apparaat aanzet gaat ie eerst even pruttelen maar dan slaat het lampje uit zonder dat er een druppel heet water in het filter is gepompt.

Eigenlijk zou Philips alle mensen hier moeten compenseren met een nieuw apparaat want dit is klaarblijkelijk een ontwerpfout als zovelen het zelfde probleem ermee hebben.

Officiele reactie van Philips Nederland 27-03-2012

Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie op het apparaat heeft?

Wij raden u daarom ook aan om contact op te nemen met de Philips klantenservice op het volgend telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m). De openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Philips Webcare

RN Smit 16-08-2012

Even een condensator vervangen an .22K en hij doet het weer.

M.vr.gr Rnsmit

Officiele reactie van Philips Nederland 10-09-2012

@Rnsmit

Carola.1 11-08-2012

Dat probleem hebben we ook. En natuurlijk net nadat de garantie is afgelopen. Dit is echt balen. Als ik visite heb, moet ik minstens 3 keer het apparaat aanzetten voor maar 6 kopjes koffie. Echt waardeloos!!!!

brighut 12-03-2012

veel stoom en herrie tijdens het zetten. Vergeet vooral niet de oude koffie weg te gooien. Geloof mij dat ga je enkele keren vergeten zodat je oude koude koffie drinkt. Voor mij een waardeloos ding.

Marmq 13-11-2011

Ik heb hem nu ruim een half jaar in mijn bezit. Een fijn apparaat tot vandaag. Als wij het waterreservoire er weer opzetten doet het apparaat niks meer. Het waterloopt wel door in de overloop van het apparaat maar komt niet in het filter terecht. ZOdra het puntje indruk waar je de waterbak opzet komt het water eruit wat dus vanuit de waterbak naar het filter moet lopen. Wie heeft dit probleem ook.

R.S.63 12-02-2012

Die van mij is net een jaar geweest, maar ook deze heeft hetzelfde probleem,nl: water in reservoir en loopt niet door filter. R.S.

jan keizer 13-10-2011

dit is een zeer slecht apparaat. hij lekt aan alle kanten. altijd koffiedik in de kopjes. lekt water onder het apparaat en ook bij de kan tussen het kunstof en metaal. dit is onze tweede apparaat al de eerste was naar 8 week al stuk.

Hermanvk 12-05-2011

Koop dit apparaat niet. Hier is wat er mis mee is:
- Afneembaar reservoir is "handig", maar het is makkelijk de kan eerst vergeten te legen, met zooi als gevolg.
- Deksel van de kan voelt erg fragiel
- Het draaisysteem van de deksel is erg onhandig, icoontjes zijn onduidelijk te zien, enkele mensen op ons kantoor hebben al gehad dat de deksel eraf viel en ze koffie over hun handen kregen omdat ze de verkeerde kant op draaiden. En het zijn toch echt geen domme mensen.
- Aan/uit lampje is onduidelijk
- Vorm van de kan zorgt ervoor dat er altijd minstens een kopje in achterblijft, schenken is erg onhandig met een bijna lege kan, je moet hem echt op de kop houden.
- MyAroma Control werkt niet, tenzij één schepje per kopje je standaard is. Veel en veel te sterk! (dat vind iedereen op ons kantoor)

Voordelen: Snel klaar, reservoir is op zich wel handig.

Voor dit geld kun je veel betere apparaten halen, laat deze staan!

pi314 03-03-2011

Op 29 december 2008 hebben we de HD7692/90 aangeschaft. Op donderdag 17 februari 2011 sloeg de aardlekschakelaar uit.
Weekje op vakantie gegaan en vandaag 28 februari gekeken wat er aan mankeerde. Er kwam bruine vloeistof uit de bodemplaat.
Gebeld naar de afdeling Ondersteuning van Philips. Zij konden niets betekenen in kader van garantie.
Teleurstellend mede gezien:
- het apparaat mag langer meegaan dan 2 jaar. vijftien jaar heeft mijn Braun apparaat gewerkt.
- vloeistof in de bodemplaat duidt op een defect van het apparaat.
- het apparaat is op zijn hoogst 2x/week in gebruik geweest.
- garantieperiode is pas kort verlopen.
- met de adviesprijs van 99,00 euro mag je een deugdelijk apparaat verwachten.

Enfin, Philips geeft niet thuis en gaat op formele toer.
Dus niet zo degelijk.

bbqueen 31-01-2011

na 1 jaar al begeven, hij lekte aan alle kanten en er kwam overal drap bij de filter vandaan, had al van alles geprobeerd maar mocht niet baten, echt een waardeloos apparaat, weet niet hoe het bij jullie is maar er ging erg veel koffie in tenopzichte van andere apparaten om een fatsoenlijke smaak te krijgen!! tevens was het een grote lekpartij bij het inschenken van de koffie.
Nee voor mij geen phillips meer!

isabelanne 15-01-2011

Dit apparaat kun je na een jaar wegdoen. Wat een waardeloos ding. Het lekt gigantisch en als ik koffie zet en het lampje springt uit omdat het klaar is, dan moet ik hem alsnog 2x aanklikken, pff, je moet dus geen haast hebben met koffie zetten. Echt geen aanrader.

zwarte koffiedrinker 14-01-2011

de kan schenkt heel erg lastig, bij de laatste kopjes moet je de kan bijna op de kop houden en vaak krijg je een voetbad. Daarnaast hebben we regelmatig dat de filter kapot gaat en er dus "prut"in de koffie zit. Mijn man spoort mij iedere keer aan om dat rotding weg te doen en een nieuwe te kopen. Dus ondanks dat snel, lekkere, warme koffie krijgt een miskoop.

oscar1965 04-12-2010

Mooi en snel koffiezetapparaat, back to basics maar met een prima warmhoudkan en goed afneembaar waterreservoir. Mogelijkheden zijn beperkt, maar dat is een bewuste keuze geweest. De Aroma Control leek me wel handig. Het bleek niet altijd vlekkeloos te werken, de indicator bleef wel eens 'hangen'. Ik heb het apparaat nu een jaar en 4 maanden. Ik vond het wel altijd vreemd als er weer eens vocht in de indicator van de Aroma Control zat - wat ook niet altijd gebeurde - dit duidt op een open verbinding met het filterhuis. Het binnendringen van koffiedrap in de indicator door het omklappen van het koffiefilter - wie heeft het nooit meegemaakt? - luidde het laatste gebruik van de indicator in. Het was zoveel drap dat de indicator niet meer werkte en
dat is jammer. Philips gaf aan dat het mogelijk door naspoelen via de spleet boven de indicator goed zou moeten komen, maar dit lukte niet, zelfs door het krachtig inspuiten van water via een spuit. Al met al is het leuke speeltje genaamd My Aroma Control de zwakste schakel in apparaat dat met duurzame materialen een prima apparaat vormt, maar als geheel toch niet zo duurzaam is je van de fabrikant zou mogen verwachten.

Kruimeltje 43 08-10-2010

Na alle ups en downs te hebben gelezen van de HD 7692 van Philips,besloten er toch maar een aan te schaffen en is nu een jaar oud.Heb in het begin wel moeite gehad met uitschenken,maar dat was een kwestie van wennen(oefening baart kunst)en is totaal geen probleem meer.Alle nieuwe aparaten reageren anders als je bestaande aparaten,ja toch.Na driekwart jaar had ik een probleem,namelijk dat er zwarte koffiedrap tussen het ABS en RVS van de koffiekan naar buiten kwam zetten tijdens het omspoelen van de kan.Na een aantal weken een mail naar Philips gestuurd met de klacht. Mijn verbazing was groot toen binnen vier dagen een courier mij een pakje bezorgde.Een nieuwe thermoskan dacht ik. Mis. Een geheel nieuw aparaat. Philips gebeld of er een foutje gemaakt was. Nee hoor,maar aangezien de thermoskan niet los geleverd kan worden doen we het op deze manier. Dat is SERVICE in hoofdletters, al zijn er mensen die daar anders over denken. Voor mij geen ander merk meer dan PHILIPS

lmeuris 03-10-2010

geweldig apparaat: grote pluspunt: zodra de koffie klaar is, schakelt hij uit!!! deden ze dat maar allemaal. Wel onterecht de benaming THERMOSKAN: dit is een WARMHOUDKAN en dat is heel wat anders. Maar, wel een goede, na 4 uur is de koffie nog goed heet. de druppelstop is ook goed,bij het verwijderen van de kan druppelt er niets na. wat de smaak betreft: dat heb je zelf in de hand, ook de vorige melding van gruis in de koffie heeft niets met het apparaat te maken: gebruik maar eens goede filters. Om het af te ronden: een zeer goed apparaat en niet duur, een aanrader dus!

marja37 10-09-2010

een paar weken geleden kochten wij dit koffiezetapparaat, vanwege zijn thermoskan en de goede naam van Philips. In het gebruik valt hij erg tegen, om onverklaarbare wijze vinden wij zo nu en dan koffiegruis in onze kopjes en wat wij nog erger vinden is dat hij zo "nalekt" als de koffie klaar is en je zelfs hebt gewacht tot het lichtje uit is, dan nog drupt er koddiewater uit. Wat een ergernis!!

mennogroningen 03-09-2010

Helaas, vaak koffiedrab in het filter, we hebben besloten dat we uitkijken naar vervanging. Al eerder slechte ervaringen met Philips, het zal dus wel een Duist fabrikaat worden: Braun of Soemens/Bosch

mop 12-08-2010

dit apparaat meer dan een jaar met alle ongemakken in gebruik, alleen nu is de koffie na 5 minuten in de kan te hebben gezeten al koud!! naar de winkel geweest om te vragen of er een nieuwe kan kan worden besteld waarop het antwoord was.... kost teveel, koop een nieuw apparaat!

mooi is dat zegg

Frans-M 25-05-2010

Ondanks alle review commentaren toch deze gekocht (omdat ik per se iets met een thermoskan wilde en een afneembaar waterreservoir ook wel prettig vond. Ook was deze niet al te hoog en paste dus onder de keukenkastjes
(en de vorige Philips koffiezetter ook prima bevallen is)

Wij hadden met inschenken geen knoei-probleem. Wel moet je de kan redelijk ondersteboven houden (wat niet echt handig is) en voor de laatste druppeltjes moet je misschien de dop eraf draaien.

Verder wel een mooi apparaat