Tefal CI1155 Coffee maker zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal CI1155 Coffee maker zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

jeffrey a 26-05-2012

het is een goed apperaat maar zonder knoeien gaat niet wat dat betreft is het echt slecht ik ga een ander kopen want deze is echt slecht moet altijd een doekje mee nemen waardeloos

Henkvz 23-03-2012

Ongehoord hoe eigenlijk alles van dit apparaat niet goed functioneert. Hoe krijg je het voor elkaar? Al eeuwen bouwt men goede koffiezetapparaten en ineens kan dat in de 21e eeuw niet meer?

Het apparaat lekt bij uitschenken (dus bij reservoir vullen én koffie inschenken), koffie wordt niet heel warm (ook thermoskan functioneert minimaal), zwenkfilter klikt niet lekker terug, aroma-instelknop doet weinig/niets, etc. etc.

SuperJack 16-02-2012

EEn brok narigheid... apparaat lekt, kan lekt, kan bijna niet open te draaien, apparaat gaat NIET automatisch uit. stond soms hele nachten stroom te vreten als ik hem vergeten was.. Gelukkig!! is hij nu na een half jaar stuk - doorgebrand.
Ik denk dat ik hem weer vergeten was uit te zetten, en is hij nu echt te heet geworden.
Ik ga niet eens voor garantie kijken maar gooi hem met veel plezier weg, en koop een echte..

tinoz 04-09-2012

Verkopen ze deze troep nog steeds?? Wat een schande...

bommelaar53 27-11-2011

Wat een rampmachine ! Had ik maar eerst naar kieskeurig gekeken. Het apparaat met water vullen en koffie inschenken gaat altijd gepaard met knoeien.
Tefal, schaam je om zo'n apparaat te verkopen.

kruid 23-08-2011

Jammergenoeg Kieskeurig niet bekeken. Het apparaat lekt inderdaad, steeds een doekje er bij en het deksel gaat moeilijk open.
Koffie smaakt wel en is ook goed op temperatuur. Toch een miskoop!!!

Koffieliefhebber2 18-03-2011

Geen aanrader, je kan niet zonder te lekken de koffie schenken, dop gaat moeizaam open en dicht. Vooral niet kopen

rena4852 03-03-2011

De gezette koffie is niet bijzonder. Het gebruiksgemak is zeer matig daar de kan zich moeilijk of zwaar laat openen en schenken zonder morsen is bijna onmogelijk. geen aanrader.

Nicole13 24-01-2011

Apparaat heeft nooit goed gewerkt.
Instellen van sterke of minder sterke koffie werkt niet, de kan schenkt heel slecht, de koffie valt er gewoon uit, zonder doekje is het niet te doen.
Ga toch maar een ander koffiezetapparaat kopen.

aart 7 14-11-2010

Verschrikkelijk apparaat. Apparaat gekocht zonder Kieskeurig te raadplegen. Leek mij wel handig met de thermoskan. En daar zit nu net het euvel. De thermoskan lekt enorm en de deksel is een drama. Inschenken zonder gebruik van een handdoek niet mogelijk. Viel anderen ook op. Daarom zelfs ander apparaat gekregen.

Smitties95 01-11-2010

Wat een miskoop, impulsief het apparaat gekocht omdat de vorige Philips na jaren begon te lekken.
Geen nieuwe Philips gekocht omdat ik dat rode randje verschrikkelijk vind.
Leg de dweil maar klaar als je koffie gaat zetten, ik doe altijd water in de thermoskan en gooi dit in het reservoir.
Dan kan je beginnen met het droog maken van het apparaat en het aanrechtblad, soms ook de frontjes van de kastjes.
Als de koffie dan klaar is begint de ellede opnieuw, maar voor de zekerheid de kopjes op het aanrecht inschenken om niet de tafel en eventueel de vloer hoeven schoonmaken.
Als het dan een hele lekkere bak koffie zou zijn dan was het misschien allemaal de moeite waard, maar helaas geen lekkere hete bak koffie.

Jans01 12-09-2010

Niet tevreden over dit apparaat.Koffie niet warm genoeg en koelt veel te snel af.Laat ik het zo zeggen wanneer de koffie net gezet is dan kun je direct het kopje leeg drinken.We hebben dit koffiezet apparaat aangeschaft omdat je geen extra thermoskan meer nodig hebt.Maar helaas niet tevreden.

G.A.Wassenaar 31-08-2010

We zijn zeer slecht te spreken over dit apparaat:
- Kan morst veel bij het schenken;
- Veel koffie nodig om lekker bakkie te krijgen;
- sterk/slap: geen verschil ontdekt bij gebruik van het knopje bovenop;
- Filterstop werkt niet goed;
- Koffie is erg snel afgekoeld en als je het warmhoudplaatje aanhoudt, wordt de koffie vies.
De thermoskan was de enige reden om dit apparaat te kopen, maar het werkt totaal niet;
- Deksel lastig goed erop te krijgen (moet precies zo en niet anders);
- hengseltje uit emmertje gehaald: de filter bleef er steeds achter haken.

engelen74 17-08-2010

Wij zijn eigenlijjk heel tevreden over dit apparaat. De Koffie is heter dan uit ons vorige apparaat (bosch cerealine) De Thermoskan houdt de koffie lang genoeg warm. Geen last van overstromingen zoals velen.
De koffie smaakt ook goed.
Snap dus alle negatieviteit niet zo goed.
Weet natuurlijk nog niet hoe lang hij meegaat. Maar we hebben al veel koffiezetapparaten versleten in 15 jaar.

pechvogel 10-08-2010

---------- derde review 18-08-2010 ----------
Apparaat buiten gebruik gesteld. Ik drink sinds een maand of 4 oploskoffie. Geen verspilling meer, geen geknoei, en heet.

Wel gebruik ik hiervoor een waterkoker van.......Tefal!

---------- tweede review 09-01-2010 ----------
Spelfoutje: Brown = Braun KF32, DE bekende Braun uit die tijd met zwenkfilter.

---------- eerste review 08-01-2010 ----------
Onze Brown na 15 jaar overleden, dus nu deze gekocht om zn mooie en degelijke uitstraling.

Helaas een hoop negatieve reviews te lezen.

Inderdaad slappe koffie, OORZAAK is de vorm van de binnenkan, waardoor je die met moeite helemaal leeg schenkt. Als je het apparaat met deze kan vult, begin je vaak al met een plas koud water in die kan, waardoor je koffie slap en te koud is.

Ik vul nu met een maatbeker 6 grote koppen met 7 scheppen koffie. Dit levert 2 mokken koffie op.

Bij de Brown waren dat 3 koppen met 4 scheppen.

De koffie is inderdaad net warm genoeg. Verder heeft het apparaat een aantal onnodig complexe constructies, denk aan het zwenfilter met binnenbak en lanceerknop, onnodige aromaregelaar.

De lekkages waarover ik lees komen bij mijn apparaat nog niet voor.

Bij de bcc 2 weken omruilgarantie, dus ik kijk het even aan en ga misschien terug.

Wat is het toch lastig een consument te zijn.

Ik voeg nog een nadeel toe: om TWEE mokken koffie te zetten moet ik 6 grote koppen (indicator rechts) met 7 scheppen koffie zetten.
Bij mijn Brown waren dat 4 koppen met 5 scheppen koffie. Ben dus duur uit met dit apparaat.

We zullen zien.

LdJo 10-08-2010

Ik heb mijn Tefal gewoon weggegooid, ik was het zat. Altijd lekken, lauwe koffie en een drijfnat aanrecht van de koffie. Heb nu een Philips HD7546: ideaal. Hete koffie, hij lekt niet, loopt snel door, ik kan gewoon in de kamer schenken zonder knoeien! Tefal reageerde niet op de klachten, geen Tefal meer voor mij.

robsmittenaar 07-08-2010

In een woord een ellendig apparaat. De oververhittingsbeveiliging is 2 maal doorgebrand.Daarna maar weggelaten met als gevolg dat het hele apparaat doorgebrand is, aan de onderzijde het plastic weg en een brandgat in het aanrecht.
da kan schenkt beroerd, ook wanneer de pijltjes goed op elkaar staan.
De koffie blijft in de warmhoudkan echt niet warm.
Het koffiefilter eruit halen en weer terugdoen is een puzzel.
Kortom, niet aanschaffen.

LiseG 28-02-2010

He, he eindelijk een kan die niet lekt als ik koffie inschenk (dit in tegenstelling tot de andere reviews die ik lees). Ons vorige koffiezetapparaat (Philips) bezorgde vrijwel altijd voetenbaden. De koffie is loeiheet en goed van smaak. De sterkteregelaar lijkt een zinloze optie. De vormgeving vindt ik mooi en het apparaat is makkelijker schoon te houden doordat de kan niet door het apparaat omringt wordt. Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen (net 3 dagen in bezit), maar om die te verlengen draai ik eerst de filterhouder terug en plaats dan pas de kan eronder.

GNoordstra 03-12-2009

Ik heb dit koffiezetapparaat sinds juni 2009. Na een half jaar ben ik het zat en heb mijn oude apparaat weer van zolder gehaald.
De tefal CI1155 ziet er mooi uit maar de koffie is lauw en vaak te slap. Ik heb veel geprobeert, meer koffie, andere instellingen van de doseerknop maar de koffie smaakt niet goed.
Ook het gebruik van de thermoskan valt dik tegen. In de specificatie staat dat de koffie 4 uur warm blijf. Warm is dan iets boven kamertemperatuur. Het eerste bakje is al lauw, de rest kouder. Dit is niet wat je van een apparaat in de 21e eeuw mag verwachten. Ik heb een klacht ingediend bij tefal en mijn geld terug gevraagd omdat het product niet doet wat je mag verwachten.
Ik ben benieuwd of Tefal haar verantwoordelijkheid hier neemt.

erwin111 24-09-2009

Echt een heel slecht koffiezet apparaat.
Ziet er goed uit maar werkt voor geen meter.
Kan lekt met inschenken en koffie is niet echt warm.

HarrieM 04-08-2009

december 2008 bij It's gekocht.Bij thuiskomst bleek hij het niet te doen. Nota benen op kerstavond. Net voor sluitingstijd terug, en die verkoper in Maassluis keek of hij water zag branden. Dacht met een okkeloen van doen t4e hebben. Hij water erin gedaan en wachten, wachten, en nog eens wachten. Er gebeurde natuurlijk niets, dat ding was al naar de kaloten voordat er ook maar 1 bakkie koffie uit is gekomen. Niet afgetest en waarschijnlijk verwarmingselement dat niet werkte! hehe.. een nieuwe meegekregen, maar toen begon de ellende pas goed. Afgezien van het feit dat het een pleurisding is die inderdaad lekt voordat je het weet, was het nog zo dat het hele principe niet deugt. Als je de pot in zijn houder plaatst moet de druppelaar de dop van het deksel licht indrukken zodat de koffie langs dedop de pot kan invloeien. Nou bij dat 2e apparaat was dat dus het probleem, de druppelaar kon technisch? gezien niet de dop indrukken met gevolg... dweilen met de kraan open, alles over het aanrecht. Nu rechtstreeks Tefal benaderd en geld teruggevraagd. Effe wachten natuurlijk. Ze moesten de kans hebben om hun technicih et probleem te laten onderzoekn. Na 2 weken kreeg ik een nieuw 3e exemplaar toegestuurd!!!
Opgelost zo dacht ik maar niets was minder waar. Ook dit 3e exemplaar lekt als een mandje en is zeer gebruiksonvriendelijk!!
Kan iemand mij vertellen hoe ik alsnog na 7 maanden en veel gezeur mijn geld kan terugkrijgen. Ik heb van It's wel vernomen dat het garantietermijn op dit apparaat 2 jaar is, dus we hebben nog tijd. Het kan zijn en dit n.a.v. het bericht van Foppe 69, die zegt geen problemen te kennen, is het misschien zo dat Tefal wel degelijk een verbeterd apparaat op de markt heeft gebracht.
Wie vertelt het mij????

Foppe69 03-08-2009

Heb het apparaat ruim een week in bezit en ben eigenlijk best tevreden. Ik heb hem gekocht op uiterlijk zonder hier de reviews te lezen, toen ik dat wel deed na aankoop dacht ik eraan om de Tefal gelijk te ruilen voor een ander.. Toch maar even zelf geprobeerd en ik kan niks anders zeggen dan dat ik onverwacht tevreden ben.

De kan schenkt goed, lekt nergens, koffie smaakt goed en het apparaat is best snel. Een vooruitgang op mijn vorige van Braun.

Misschien heb ik een verbeterde versie gekocht? Geen idee, maar ik vind het contrast tussen mijn bevindingen en degene hier wel erg groot.

Doove 19-05-2009

Drama!!! ik vond het op zich mooi apparaat en omdat het van Tefal was dacht ik een goed product te hebben maar het lekt als een mandje ook als je precies de pijltjes tegen over elkaar hebt staan op de deksel met schenken,je kan gelijk de vloer moppen!ik terug naar winkel daar zeiden ze dat ik niet de enige was die ermee terug komt,ze weigerde om die Tefal terug te nemen omdat hij al gebruikt was,je zal hem toch eerst moeten proberen om te weten of je apparaat wel deugd,toch!!na lange discussie mocht ik hem toch omruilen en heb nu een Philips waar ik zeer tevreden over ben.Kon het niet laten om Tefal hierover te mailen ik zit nog op antwoord te wachten.....

van der Woude 09-03-2009

Inderdaad miskoop van het jaar . Alleen koffie inte schenken boven het aanrecht anders ligt de koffie over de tafel en op de vloer.
Dat Tefal dit produkt nog steeds in de verkoop heeft is voor min een raadsel.
Je gaat inder dad opde naam Tefal af maar je komt mooi bedrogen uit.

esmeetje 03-02-2009

Geef iedereen die al review geplaatst heeft volkomen gelijk.
De kan is een en al drama, heb nu al voor 2e keer een nieuw apparaat gekregen, wat steeds weer dezelfde problemen geeft.Tefal geeft liefst nog klant zelf de schuld dat je kan niet goed gebruikt.
Mochten nu eindelijk kiezen of we weer nieuwe wilden of een andere uitkiezen.Hebben toch maar besloten om voor Philips te kiezen, geen zin in om apparaat over paar weken weer terug te sturen.
Zit je weer dik een maand zonder koffiezetapparaat.

LdeJ 26-01-2009

ik ging af op het uiterlijk en de betrouwbare naam Tefal, ik was niet direct tevreden maar heb het even afgewacht en alle standen van het deksel uitgeprobeerd om uit te schenen. er komt hoe dan ook meer koffie op het aanrecht dan in het kopje. de koffie zou heter kunnen, dus zet ik het kopje koffie soms nog even in de magnetron. kortom: een miskoop