Philips Senseo HD7820/60 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Senseo HD7820/60 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

bevern 09-06-2014

Algemeen oordeel: ruim onvoldoende.
Mijn apparaat is eerst een keer vervangen vanwege de bekende terugroepactie: explosiegevaar door overdruk. Daardoor had ik wel 2 waterresevoirs. Die zijn nu allebei kapot. Bij beide is de magneet verrot, waardoor de vlotter uitzet en onderin vastloopt met als gevolg dat er geen water wordt gedetecteerd.
Ik vraag me af wat voor gevaarlijke stoffen ik allemaal heb zitten opdrinken de afgelopen jaren. Het magneetje zal wel in China zijn gemaakt. Ik heb de vlotter uit elkaar gehaald en onderzocht. De rottende verpulverde magneet staat in contact met het drinkwater. Hij is niet waterdicht verpakt. Dat is een ontwerpfout.
Op de philips website is het waterreservoir niet leverbaar en eigenlijk hoef ik ook geen vervangende wetende dat dit apparaat 'magneet-koffie' zet. Dag Philips.

whisper.neko 04-07-2012

Ik gebruik de HD7820 nu al enkele jaren naar volle tevredenheid. Ik drink erg veel koffie, maar de problemen met knipperende lampjes herken ik niet.

Één keer heb ik last gehad van een ongelijke verdeling van koffie over de twee tuitjes, maar toen bleek een kanaaltje wat verstopt te zitten. Had hem dus wat eerder schoon moeten maken :)

Het enige wat ik mis, is een groter waterreservoir, verder geen minpunten.

Ton Weeemen 07-01-2012

Evenals andere revieuwers hebben ook wij hetzelfde probleem. Blijkt, dat door het ietwat schuins insteken van het waterreservoir het plastic onderdeel, dat daaronder zit, schuin c.q. gekanteld komt te zitten, waardoor het apparaat aangeeft, dat het reservoir leeg is. Ik heb dat bij mij, omdat ik geen garantie meer heb, teruggedraaid. Helaas is het rubber, dat er omheen zit, hierbij lichtelijk beschadigd, waardoor een paar druppels water lekkage is, per gebruik. Gezien het aantal klagers met dezelfde klachten lijkt mij dit een fabricageprobleem.

Pim190 13-09-2010

De 7820 ligt nu bij het grof vuil, wat een onding.
Mijn 7820 viel onder de welbekende terugroep actie van philips...
Voordat dit apparaat teruggeroepen werd werkte deze redelijk goed en was ik tevreden, erg hete koffie en een goede smaak.

Daarna begonnen de problemen.
Koffie werd minder heet, af en toe maar halve kopjes ect tot op een gegeven moment de boiler ge geest gaf, gelukkigbinnen de verlengde garantie van de philips-terugroepactie.
Apparaat na enkele weken teruggekregen en deed het weer redelijk, maar weer minder warm en af en toe halve kopjes. Dit duurde voort tot precies 1 week na verloop van de gegeven garantie en weer gaf de boiler de geest.

Zonde van het geld deze variant op de senseo apparaten.
Nu op zoek naar een betere Senseo.

Pim

SenseoIII 31-08-2008

Na een senseo II die begon te lekken nu een type III gekocht. Bij thuiskomst bleek dat het ding veel te veel erg slappe koffie gaf, de senseo kopjes stroomden over. Na lang aandringen een andere gekregen, deze geeft idd minder water, het kopje stroomt niet over maar het blijft nog veel te slap zelfs met DE dark roast, verder komen er bij de start vreemde geluiden uit en rammelt de hele boel, jammer.