Philips Senseo HD7842/00 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Senseo HD7842/00 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

coolyn 09-06-2012

dit is mijn vierde senseo, elke 2 jaar laat deze me in de steek. Kostelijk, maar uiteindelijk de moeite waard. Drink liever mijn koffie thuis en op bureel (senseo) dan elders ;-) Dienst na verkoop is echt top. Een mailtje aan philips nederland en de rest gaat vanzelf.

A.A. de Jong 15-05-2012

Teveel mankementen in een te korte tijd!

Na enkele maanden aanschaf moest dit apparaat in een terugroepactie naar Philips voor een grote ingreep: 2 maanden geen apparaat. We moesten de accessoires achterhouden; ook het waterreservoir. We kregen uiteindelijk een nieuw apparaat. Gezin gelukkig, mooi element in de keuken en goede koffie. Het volgende probleem deed zich weer aan: het lampje van de 2 kopjes weigerde dienst en dus kon je alleen 1 kopje tegelijkertijd zetten. Wat bleek: het drijvertje in het waterreservoir dat voor 2 kopjes moet gaan drijven om contact te maken, blijft vnl. op de bodem liggen. wat we ook deden: soda, schoonmaakazijn etc het drijvertje weigert te drijven. Alleen na veel kloppen op het reservoir gaat het tergend langzaam omhoog. Onbruikbaar op deze manier en het ergste: we hadden na de omruilactie het waterreservoir van de "oude" weggedaan onder het mom die hebben we toch niet meer nodig. Helaas...dus gooi geen accessoires meer weg!! Bij de Philipsen heb je ze nodig!!

ikkes07 06-05-2012

Super mooi designe en elke dag en op elk moment een vers lekker, met een vele vele mogelijkheden mbt smaken. Het apparaat is snel start klaar en heel gemakkelijk schoon te houden. Alle losse onderdelen kunnen in de vaatwasser. En nogmaals, die uitstraling past super goed bij 2012!! Een echte aanrader, die door ons huishouden heeeel erg vaak in gebruik is en iedereen geniet mee! Jullie ook?

Het 22-04-2012

Ruim 3 maanden in bezit, heerlijke warme koffie, mooi schuimlaagje, sterkte makkelijk instelbaar, lekt totaal niet en ziet er mooi uit. Kortom...zeer tevreden!

hans48 19-02-2012

Beauty in de keuken. Maakt degelijke indruk. Prima koffie. Zacht en tevreden brommend geluid bij doorloop Senseo. Goed op temperatuur.
Heb lang gezocht naar dit apparaat; is al lang niet meer in productie. Nieuwe generatie maakt minder degelijke indruk en zou ook storingsgevoeliger. Typisch en herkenbaar voor Philips. Zie klantaandeel zo weer wegglippen. Marketing is nooit sterke kan van Philips geweest.

Het 02-01-2012

Sinds de kerst dit apparaat in gebruik en wat een heerlijke, warme koffie, hij lekt niet, druppelt ook niet na en ziet er ook nog eens mooi uit. Tot nu toe dus héél tevreden.

Arno2007 30-12-2011

Inmiddels al eind 2011 en nog steeds zeer tevrede met het aparaat, heeft me nog nooit in de steek gelaten en zal hij vast ook niet doen. Zeker een aanrader dus

Sanne1970 29-12-2011

Helaas hebben we al meerdere problemen met deze senseo. Hij zuigt heel vaak vacuum en nu lekt het als een nieuwe. Bij elk gebruik is het lekbakje helemaal vol en lekt het apparaat ook aan de onderkant als een gek. We proberen dit nu op te lossen door het ventiel te vervangen maar we gaan zeker ook t.z.t. kijken voor een espresso apparaat (verse koffiebonen..)

Officiele reactie van Philips Nederland 05-01-2012

Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie op uw Senseo heeft?

Indien de aankoopdatum binnen deze 2 jaar valt, raden wij u aan om contact op te nemen met de Philips klantenservice op het gratis telefoonnummer: 0800-0230076.

Philips Webcare

1957john 27-10-2011

Ik ben er zeer tevreden over koffie smaak heerlijk, ziet er erg mooi uit
En de koffie is lekker warm ,echt een aanrader

John

Mustang5.0 02-04-2010

Wat een geweldig apparaat, ik heb helemaal niets met Philips, maar Senseo kunnen ze wel goed maken.
3 dagen geleden bij de Postbank met rente punten besteld en gisteren binnen gekregen.
Het design is werkelijk heel mooi, en past helemaal bij mijn keuken.
Het display in een mooi helder blauw licht, ziet er strak uit.
Je kan de sterkte van je koffie bepalen d.m.v. meer of minder water wat er in je kopje komt (3 standen )
Ook kan je de hoogte bepalen, maar met alle kopjejs die ik heb staat hij op zijn laagste stand.
Ik had hiervoor nog de eerste Senseo maar ik was na bijna 10 jaar wel aan vervanging toe.
Als andere mensen met mijn Senseo koffie zetten lekte hij, ook het waterreservoir lekte als hij er niet goed werd opgeplaatst ( hij zoog valse lucht aan )
Met deze zal het wel goed gaan :-)

De duurzaamheid heb ik een 10 gegeven ( 1 punt voor elk jaar dat ik de vorige had )
Vormgeving 10 omdat hij mooi bij mijn keuken past.
Gebruikersgemak 10, tja simpeler kan niet ;-)
Mogelijkheden ook een 10, vanwege weinig maar simpele mogelijkheden.
En de smaak een 10, dit omdat ik de koffie nu zelf op de gewenste sterkte zetten kan.

Met vriendelijke groet Mustang5.0

Arno2007 19-03-2010

Dit is werkelijk een super automaat...erg mooi aluminium design mooie grote watertank en niet te vergeten het handige meedenkwerk van het aparaat wat aangeeft waneer ze ontkalkt moet worden wat overigens zeer makkelijk verloopt je kunt namelijk de 1kops en 2 kops tegelijk in drukken en dan spoelt ie door tot de tank geheel leeg is Ideaal toch....Hoop er nog lang van te mogen genieten

PvD 13-02-2009

Verleden week deze senseo gehaald maar in een woord SUPER vorige was kapot. Mooi en makkelijk in gebruik en lekt niet aan onderkant en druppelt ook niet na zoals bij de vorige..
Goede en warme smaak van de koffie dus echt een aanrader..

Alleen prijs was even slikken!

Joost vdL 30-10-2008

Erg mooi apparaat. Via de Postbank besteld, was na 2 dagen binnen. Vormgeving was voor mij bepalend om deze Senseo te kiezen, alsook de mogelijkheid om in te stellen of je een grote of kleine kop koffie wil. Qua smaak heb ik geen enkele bijsmaak of wat dan ook gemerkt, waar iemand anders over klaagde. Echt een perfect apparaat!

piet b 03-09-2008

Toegegeven, mijn eerste senseo, maar lijkt zijn prijs wel waard.

Groot voordeel van dit model is dat je een beetje kan varieren met de hoeveelheid water (weinig/normaal/veel)
Verder is-ie ook erg mooi vergeleken bij de rest van de apparaten die ik gezien heb.

Die verstelbare tuit vind ik een beetje onzin, je kan welgeteld 3 cm. omhoog of omlaag.

Apparaat deed het van het begin af aan vlekkeloos. Kan geen enkel slecht punt noemen eigenlijk.

H Verhaaf 30-05-2008

Ik heb deze senseo aangeschaft omdat ik eer gisteren overdonderd werd door het verschil van smaak van mijn senseo de 7840 en deze senseo de 7842 man man man wat een wereld van verschil, het verschil tussen koffie en thee, zal ik maar zeggen. Het is een mooi apparaat maar ergens merk je weer dat er weer bezuinigd word op de kwaliteit, zo merk een duidelijk verschil in de matriaal keuze al zou je op het oog denken dat die het zelfde is als de Aluminium Senseo HD7840 helaas niets is minder waar, je kan duidelijk verschillen waar nemen ik zou bijna durven zegen dat het aluminium van de hd7842 zelfs dunners is als dat van de 7840 het voelt ook anders aan ook, verder vind ik de lek plaat van de 7842 zo slecht die hadden ze net zo zwaar moeten maken en ook met die rubberen binnen ringen dan had je geen last van dat mee trillen gehad, ik heb dat gelijk binnen een half uur vanaf aankoop op gelost door er onder op het apparaat waar het lekbakje zit op 4 punten 4 kleine ruberen puntjes te plakken deze zaten in dit geval onder me harde schijf en daar mee was gelijk het het resoneren op gelost. De smaak van de koffie is perfect, regulair op stand 2 voor 1 persoon is meer dan voldoende, 2 pads op stand 2 met een beker van ander half keer een senseo mok dan is het puur genieten of dat je koffie drinkt vers gezet met losse koffie met een keteltje water en ietsje sterk net niet te helemaal top, en de koffie is heter dan alle senseo's die er voor de 7842 zijn uit gebracht, ik kan het weten ik heb bij heel wat verschillende mensen senseo gedronken en ook verschillende merken. Nog maals de kwaliteit van het matriaal mocht wat mij betreft het zelfde zijn als de 7840, dit geld ook voor de hendel van de klep, die had ik graag door gevoerd gezien net zo als met de 7840 vond dat toch mooi gevonden net zo als de knoppen netjes in het aluminium verwerk dat maakte het allemaal wel af. Maar gd het gaat om de smaak van de koffie en die is zelfs verbeterd dus daar zijn ze in geslaagd.

Uli 04-04-2008

Vanaf de eerste dag lekt dit apparaat aan de onderkant. We hebben het via de postbank besteld maar moeten dit probleem zelf met Philips oplossen. Dit betekent dat we geen nieuw apparaat krijgen maar dat we moeten wachten tot het door Philips gerepareerd is. Balen dus.

Frank2050 19-03-2008

Dit is een mooi apparaat om te zien.
De smaak van de koffie is echter verschrikkelijk slecht in het begin. We hebben deze senseo nu ongeveer 7 dagen in gebruik. Het apparaat geeft een sterke bijsmaak af zodat we al twee zakken met coffeepads door de gootsteen hebben moeten spoelen!
Graag horen we van andere bezitters of deze bijsmaak weggaat na verloop van tijd of dat wij gewoon een defect apparaat hebben. We hebben alles doorgespoeld en ook ontkalkt, ook hebben we alle onderdelen in de vaatwasser gehad.

Erdman 26-02-2008

In één woord een prima apparaat. Niet goedkoop, maar dan heb je ook wel wat in huis waarmee je voor de dag kunt komen. Nog geen enkel ongemak kunnen ontdekken. Prima smaak, lekt niet (meer) en staat chique.

Hans Roeper 19-12-2007

Wij hebben de HD7842 gekocht als vervanger van de (dure Koffie!) Nespresso. Inmiddels enkele dagen in gebruik, en met de kleinste hoeveelheid water is de koffie goed. De, naar Espresso smakende, koffie is zelfs zeer smakelijk. Slecht is de website van Phillips/Senseo/DE. Werkelijk een zoekplaatje om er achter te komen welke espresso padhouder bij dit apparaat hoort. Ook de theepadhouder is er nog niet voor sit apparaat. Na veel zoeken op de site van Phillips blijkt de Espressopadhouder HD7003 te passen, maar alleen in Duitsland te koop te zijn. Gelukkig bestaat er een internet zoekmachine en we komen er zodoende achter dat een bepaalde winkel ze wel heeft en online verkoopt. Gratis thuisbezorgd ook nog. Goede service! Voor dit apparaat zo'n beetje de bodemprijs betaald, maar apparaat is het wel waard. Nog nog één waar je echt zelf in kan stellen hoeveel water er door loopt. Bij onze Nespresso automaat houd je de eerste keer het knopje ingedrukt tot je het genoeg vindt. Dat onhoud de machine dan. Pas dan kun je echt koffie naar eigen smaak maken. Maar eerlijk is eerlijk, dit is de eerste Senseo waarvan wij de koffie sterk en smakelijk genoeg vinden. Nu nog even de website verbeteren, bij ieder product vermelden welke accessoires er voor te koop zijn met bijbehorend nummer.

Erwin_DR 11-12-2007

Staat super bij andere alu keuken aperatuur. Erg mooi uiterlijk. Vooral de doorzichtige watertank (blauw) is erg mooi.

Koffie is heet, en hij is aanmerkelijk stiller dan mijn vorige senseo exemplaar

Kitty Wiertz 11-12-2007

Ja, de prijs is ff auw, maar het apparaat is dan ook wel wauw !!
Drupt niet na, geen water onder het apparaat, de koffie is echt lekker heet, regelbare smaak, mooi design in je keuken. Ja echt een aanrader.

sissyboy 27-11-2007

Dit is wel de mooiste Senseo tot nu toe en wat mij betreft ook de best werkende. Prima koffie, geen nadruppelen, geen water onder het apparaat. Ook het instellen van de sterkte van de koffie en de hoogte van de kopjes is helemaal goed. Wel wat aan de dure kant, maar hij is het dubbel en dwars waard.

jeroen d 1981 21-11-2007

Pluspunten:

-Staat erg mooi in je nieuwe keuken
-Deze maakt minder lawaai dan de vorige zowel met opwarmen als koffie zetten.
-Grotere watertank 1200ml
-Smaak is goed en lekker heet.
-Lekt minder lang na dan vorige model
-Sterkte van koffie regelen d.m.v knop bovenop
-Verschillende soorten mokken/bekers plaatsen

Minpunten:

- Omdat je koffiepad dieper ligt blijft er een klein laagje water in staan dus als je hem weggooit komt er een heel klein beetje water mee.