Cloer 5020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Cloer 5020 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Frits van Velsen 18-03-2012
Geschreven voor: Cloer 5020

Nu, naar mijn vorige review zou u niet hebben verwacht dat ik het apparaat nog in bezit zou hebben. Toch heb ik het nog een kans gegund. Ondertussen niet vaak gebruikt (omdat het meestal tot een aantal reprimandes van de Bond Tegen Het Vloeken leidt) maar je weet maar nooit. De Dolce Gusto doet het fijn, maar vandaag: 12 koppen filterkoffie nodig. Dat vereist de nodige aandacht (gaat het filter niet dubbel, gaat het filter niet dubbel, oh gelukkig, het filter is nog niet dubbel gegaan) maar de problemen waren van dien aard dat het ventiel onderaan de filterhouder nu niet van doorlaten wist. Hield de doorstroming tegen. Dus liep de boel over. Koffiedik in de kan. Hele zooi in de gootsteen gekieperd en het mooiste is, de visite heeft er niks van gemerkt. Die ging even later aan de Cappuccino van de Gusto. En dúúr dat dat spul is! maar de CLOER 5020 heeft het nu echt verbruid. Dit is het slechtste koffiezetapparaat sinds de uitvinding van het koffiezetapparaat. Want het doet geen koffiemaken voor mijn gasten. Het doet mij chagrijnig maken en dat verdienen mijn gasten niet. Ik ga nog even bedenken wat ik ermee ga doen (suggesties zijn welkom, ook van CLOER) en ik hou u op de hoogte.

Frits van Velsen 08-02-2012
Geschreven voor: Cloer 5020

Dit apparaat kan je beter niet kopen. Of je moet van slappe koffie houden omdat het filter bijna ALTIJD dubbelklapt. Er is al heel wat 'koffie' onverrichterzake door de gootsteen gegaan en dat is niet alleen irritant op het moment dat je zelf, medebewondrs en evt gasten op een bak koffie zitten te wachten, het is ook nog zeer on-economisch. Onduurzaam dus.

De oorzaak van het dubbelgaan van het filter is een gootje in de houder. Vast goed bedoeld maar in mijn opinie een ontwerpfout. En dat zorgt voor lage cijfers op mogelijkheden, gebruiksgemak, smaakDeze Cloer koffiezetapparaat komt nog niet in aanmerking voor de kringloop. Inleveren bij de gemeente, dan wordt het zonder al teveel milieuschade vanzelf uit de wereld geholpen. Zo, dat is gezegd, ik ga hier maar eens kijken naar een goede vervanger. Braun? Philips?