Philips Pure Essentials HD-7686/90 zwart, rvs, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Pure Essentials HD-7686/90 zwart, rvs, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Lodewijk m 23-06-2015

Hallo allemaal,

Ik heb een Philips / HD-7686 coffee maker van 27-11-2007.
Deze werkt al jaren perfect en ik ben op zoek naar eenzelfde apparaat maar toen kwam ik deze reviews tegen en daarom wilde ik toch even op reageren alhoewel dat niet mijn gewoonte is.
Het water reservoir werkt goed en lekt niet,de druppelstop heb ik er uit gehaald zodat ik heel simpel ook een enkel bakje koffie kan zetten en als je niet wil hebben dat de hele filter omgeving onder de prut komt dan moet je de koffiepot eerst af laten koelen voordat je nieuwe koffie zet.
Wat ik zelf ook wel eens doet als ik haast heb en het apparaat nog heet is,filter eruit voor het water gaat stomen.
Al met al een perfect apparaat voor lekkere koffie.

Siumsiuh 05-08-2014

Na 5 jaar tevreden gebruik is de glazen kan gesneuveld.
Nabestelling is mogelijk à € 41,99...?!

Absurd hoge prijs. Je kan een heel nieuw apparaat nu al voor € 53,01 kopen! Dat gaat echter tegen mijn gevoel van duurzaam consumeren in.

12xplore 04-04-2014

Mooi apparaat, gekocht vanwege afneembare waterreservoir en vormgeving. In eerste instantie was ik hier heel tevreden over totdat na 2 jaar en 3 maanden het hele ding begaf.
Contact hierover(duurzaamheid) opgenomen met de klanten"service", maar vind geen gehoor. Om een lang verhaal kort te maken: nieuw koffiezetapparaat wordt geen Philips.

Jop22 24-08-2012

In april 2012 deze machine gekocht wat een bittere teleurstelling..Machine ziet er perfect uit maar koffiezetten is teveel gevraagd wat je ook doet grote of kleine kan het smaakt naar afwaswater..Uiteraard klantenservice gebeld en ja hoor zij wist het gewoon een nieuwe machine en de eerste kon ik wegdoen..Nou ook deze hebben ze niet geleerd om een fatsoenlijke bak koffie te maken,,Helaas Philips vandaag 24-08 doe ik ze alle twee weg ( weet nog niet waarheen ) Vandaag een Siemens besteld en morge tjsa dan weten we meer...

framol 26-12-2011

Omdat wij goede ervaring hadden met Philips koffiezetters nu ook weer een Philips.
Mooi apparaat om te zien, doet alles goed, behalve....
lekkere koffie zetten want slootwater!
Moest veel meer koffie in filter gooien om dezelfde sterkte te krijgen, de regelknop hiervoor stelt helemaal niets voor.
1 dag gebruikt en teruggebracht en na wat zoeken op Internet een Cuisinart 1200 gekocht.

EcT 07-01-2011

Ik sluit mij aan bij onderstaand.
Ik zet heel vaak 1 bak koffie. Vroeger met twee schepjes.....nu moet ik nog een keer opgieten om een beetje knappe bak te krijgen echter blijft redelijk slap. Gaat er gewoon te snel doorheen.
En idd de druppelstop is niet super.
De aroma control is absoluut onzin.
De klachten bij Philips neergelegd echter deze geven geen gehoor....zéér slecht !! Voor mij geen Philips meer !!

Anoniem 24-09-2010

---------- update review, 24-09-2010 ----------
Gebeld met Philips en klachten over deze machine voorgelegd. Twee klachten zijn bekend bij Philips: de werking cq nut van de aromaregelaar en de te snelle doorloop. Met de opvolgende serie zal hier zeker rekening mee gehouden gaan worden. Heb daarna contact gezocht met de winkel waar ik hem heb gekocht, kon hem retour brengen en andere machine uitkiezen of desnoods geld terug. Geld terug gekregen, heb nu een Melitta machine gekocht: SUPER!

---------- 1e review, 21-09-2010 ----------
Deze koffiezetter onlangs gekocht zonder eerst reviews te hebben gelezen. De afneembare watercontainer leek mij wel makkelijk en daarom gekocht. Ben wel op een aantal belangrijke minpunten gestuit de afgelopen weken: de aromaregelaar is totaal nutteloos. Ik hou van een sterk bakkie, maar wat Philips bedoeld met sterk is wel erg overdreven. Met de regelaar op sterk kom je op 3 schepjes per bakje uit!, de koffie die je dan krijgt bezorgd je binnen de korste keren een maagzweer. Hou nu gewoon 1,5 schepje per kop aan, smaakt dan prima. Watercontainer is makkelijk qua vullen en plaatsen doch alleen lekvrij als je hem minimaal voor 6 kopjes vult, vul je hem voor 5 kopjes of minder gaat hij lekken (druk van container op ventiel te laag?). Voor bv 2 kopjes ben ik genoodzaakt mijn padmmachine te gebruiken. Grote aan/uit knop aan voorzijde gaat bij een lichte aanraking al in werking, gebeurde wel eens met per ongeluk stoten dat apparaat ongewenst aanging. De handvat zit geplakt met twee stukjes dubbelzijdig tape aan de kan, hoop dat dit blijft zitten zolang als nodig....wil niet weten wat er gebeurd als je met volle kan de kamer inkomt en....
Koffie loopt erg snel door met veel stoomontwikkeling (fast brew systeem?), dit geeft een puinhoop in het filterhuis na het zetten. De binnenzijde van het filterhuisdeksel zit dan ook geregeld onder de koffieprut spatters. De smaak en de temperatuur van de koffie is goed en blijft ook nog een tijdje goed op warmhoudplaatje (schakeld automatisch uit na 2 uur). Apparaat heeft goede looks en kwaliteit materialen lijkt in orde. Het is dat hij goede smakelijke koffie zet maar doch géén aanrader gezien de alhier omschreven minpunten.

geert1978 09-01-2010

Apparaat gekocht bij mediamarkt.
Water in het reservoir gedaan plus filter met koffie erin.
Kwamen er toen achter dat de knop op de voorzijde niet functioneerde.
Nu moeten we dus weer terug naar de winkel die ons doodleuk vertelde dat ze hem waarschijnlijk op moeten sturen.
Design is mooi maar heb mijn twijfels over de kwaliteit!!!

Maurice_T 18-10-2009

Mooi apparaat, dat gewoon lekkere koffie zet, die je niet meteen hoeft op te drinken, de koffie is goed warm. Geen problemen met drab e.d. Veel beter dan de Tefal express die we hiervoor hadden, na anderhalf jaar al kapot.

Mare71 14-02-2009

Afneembaar waterreservoir vinden wij niet echt handig. Inderdaad koffie is lekker warm.
Bij onze machine functioneert de drup-stop niet. Als de kan er niet onder staat loopt de koffie gewoon door.
En inderdaad ook het probleem met de explosie gehad.
Als apparaat al aanstaat en je doet dan het waterreservoir terugplaatsen dan springt de koffie uit de filter alle kanten op.

John Jobse 16-01-2009

Prachtig apparaat zet heerlijke koffie, lekker heet en snel.Afneembaar reservoir zeer makkelijk als het onder keukenkastjes is geplaatst.Doseermechanischme voldoet prima naar eigen smaak koffie zetten (zeer persoonlijk). Geen enkel probleem v.w.b.lekkken o.i.d.Ben er zeer tevreden over reeds 4 mnd.in bezit.Aanrader!!

daannl2445 09-11-2008

Een zéér mooi apparaat om te zien. In het begin echter veel problemen gehad met koffiedrap die door de hete stoompufjes alle kanten op schiet en dus ook in je koffie komt.
Na een paar weken stug doorgaan met koffiezetten heb ik er nu geen last meer van.

De koffie uit dit apparaat is wel goed op smaak en is lekker warm.
Al met al zou ik deze toch niet nog eens kopen gezien de eerder genoemde problemen met koffiefilters die overlopen door hete stoompufjes.

Bommelers 03-04-2008

De koffie is verder best, zal ik niks van zeggen, maar wat een smeerboel wordt het in dit apparaat. Overal vindt je koffiedrab, komt door de stoomexplosies die er tijdens het koffiezetten plaatsvinden.
Ik vindt het een typisch geval van mooi design, met allerlei ringetje en veertjes, maar al met al werkt het slechter dan een goedkope koffiezetter.
Niet kopen dus!

Ernst T 25-01-2008

goede warme koffie en snel, nadeel: het water reservoir
-ventiel sluit niet altijd goed af, waar door er lekkage
ontstaat, de afsluit druk van het ventiel is niet voldoende bij 5 kopjes, na het plaatsen van een rubber
afsluit ringetje rond het ventiel is de lekkage over.
Als Philips zelf een afsluit ringetje had geplaatst
was er geen lekkage probleem geweest! kosten een paar cent!! over simplicity gesproken....!!

jeannette45 29-07-2007

mooi en fijn toestel in het gebruik, koffie is zéér snel klaar, en lekker warm. Je kan de koffie zo sterk maken als je zelf wil!! fijn toestel, een aanrader!!

irsa 29-07-2007

Het apparaat ziet er mooi uit maar vindt het een miskoop. Hij maakt veel lawaai. Veel stoom. En als je het water te lang in het waterreservoir laat staan dan loopt het water eruit. Wij mogen graag het apparaat klaarzetten en dan later aan doen maar dan is het aanrecht wel nat.Heb altijd Braun gehad en mijn volgende wordt ook weer een braun. We hebben hem gekocht omdat het aantal watt nogal hoog is en warme koffie moet geven maar hij valt mij tegen.

cuno van geet 28-07-2007

Enkele weken in bezit. Goede tot zeer goede smaak en de koffie is goed heet. Design vind ik heel mooi en past toevallig goed bij onze keuken (er zit een rode lijn in het ontwerp). Er zit een indiceersysteem op zodat via een weegsysteem te zien is of je voldoende koffie erin hetbt gedaan. Deze is leuk, maar eigenlijk niet nodig en ik vind de indicatie te slappe koffie aangeven, maar misschien is dat persoonlijke smaak.
We hebben ook de bijpassende waterkoker gekocht die mooi past en ook snel is en verschillende temperatuurinstellingen heeft voor bv. bouillon.

duister 15-07-2007

Het is een heerlijk toestel. heete koffie en in no time klaar. leuk apparaat en makkelijk in omgang,zeker het afneembaar reservoir.