Inventum HK1 - Invento

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 93 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum HK1 - Invento op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MayWish 22-06-2015
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Deze machine nu ruim 3 jaar in bezit. Altijd prima gedaan, maar nu begint hij aan de onderkant van de padhouderlade te lekken als je koffie wilt zetten. Altijd op tijd ontkalkt. De hele gebruiksaanwijzing weer eens doorgelezen, maar daar staat niets over in. Het servicenummer 0900-4683688 gebeld, maar dat nummer is buiten gebruik...

stadshagen01 18-10-2014
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

binnen 4 maanden 2 machines gehad. de eerste binnen een week was de eerste stuk. printplaat defect.
nieuwe gekregen. het apparaat functioneert niet goed. soms 4 koffiepads nodig om een normale bak koffie te krijgen. vaak waterige bakjes.
koffie zetten met de cafe invento levert veel frustratie op en deze verdwijnt dan ook snel in de container. rot ding.

C.J.Dierdorp 21-09-2009
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Na 3 jaar de machine te hebben gebruikt ging hij lawaai maken tijdens het zetten,ook kwam er op diverse plaatsen roest op en ging de padslade soms niet meer open.Wij zijn er mee naar Inventum in Veenendaal gereden en onder het genot van een kopje koffie werd de machine onderzocht,repareren was niet meer aan de orde en wij kregen een nieuwe machine mee zonder kosten.Bedankt voor de goede SERVICE

lilepietje 08-06-2009

Hallo mensen.
Ik ben zelf niet in het bezit van deze machine,maar op mijn werkplek wel.
Het is een prachtige machine die goeie warme koffie presenteerd,niks mis mee( gelukkig)
In verschillende reviews wordt erg negetief gedaan over de senseo van DE. Dit vind ik erg jammer want ook daar zijn erg goeie machines bij.
Thuis ben ik zelf wel in het bezit van een senseo van DE. Deze heb ik al zeker 8 jaar en doe hem 2 x p.j met gewone azijn ontkalken.En nog steeds krijgenwe erg lekkere en goede warme koffie, en ik kan je vertellen dat die wat gedronken wordt bij ons. Dus mensen ook bij andere merken zitten er goede tussen.

rob 50 02-06-2009
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

heb hem nu haast 2jaar en is al 3keer weg geweest motor kapot,de regelaar voor koffie sterkte ook kapot terwel ik hem nooit gebruikt,en je raad het al hij gaat weer terug hij is weer kapot weer de motor die doe het weer niet,heb ook al een mail gestuurd naar inventum maar daar krijg je geen bericht van terug ze doen net of ze niet huis zijn,dus je raad het al noooooooit geen inventum meer.

Marij07 24-03-2009
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Dit apparaat zet heerlijke warme koffie. Ik vind de smaak van de koffie velen malen beter dan die van de Senseo, ook een heerlijke schuimlaag op de koffie.

Maar, helaas...ook ik behoor tot de pechvogels. Binnen een jaar lekkage van het apparaat. Koffie zetten lukt nog prima, maar iedere keer het hele aanrecht onder de koffie is ook geen pretje. Terug naar de Makro, daar had ik hem gekocht. Er zit twee jaar garantie op, dit probleem doet zich binnen een jaar voor. Vandaag kreeg ik een brief met een prijsopgave voor reparatie?!? Voor 83 euro kunnen ze hem repareren, de boiler is lek, dit schijnt veroorzaakt te zijn door een scherp voorwerp? Rara, hoe kan dit? Ik weet niet eens waar de boiler zit, heb het aparaat nooti open gehad... ik word morgen teruggebeld door de Makro, ik ben benieuwd hoe dit afloopt...
Op dit moment dus geen tevreden gebruiker van dit apparaat.

Deni 17-02-2009
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

In december 2006 hebben wij een Invento hk1 koffiepadapparaat gekocht. Beviel meteen al erg goed, lekkere koffie en goed heet.
Helaas ging na ongeveer een jaar het apparaat kapot, wilde niet meer opwarmen. Opgestuurd en gerepareerd teruggekregen. Nu begon begin februari het apparaat te lekken en na contact met de klantenservice weer opgestuurd.
Ik moet zeggen dat na 25 maanden intensief gebruik de hk1 er niet meer zo mooi uitzag maar tot mijn grote verrassing kreeg ik van de week mijn apparaat niet alleen gerepareerd terug maar hebben ze ook de onderdelen vervangen die lelijk/verroest waren. Ook deze keer heb ik niets hoeven betalen! Inventum, grote klasse

jvhooijdonk 09-02-2009
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Na 2 jaar en 2 maandjes is mijn HK1 er mee opgehouden, het water word niet meer verwarmd. Ik ga morgen naar Inventum om hem ter reperatie aan te bieden. Ben wel nieuwsgierig hoe er om gegaan word met apparaten die net uit de garatie zijn. Ik hou jullie op de hoogte !

Jan

allan81 24-11-2008
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

2e review. 1e 13-01-2008.

Beste mensen, ik krijg nog vaak een e-mail met het bericht dat er weer een review is geplaatst.

ik heb maar is besloten om weer een review te plaatsen. .

Apparaat wordt nog steeds vol op gebruikt en ik ben nog steeds ontzettend tevreden.

Regelmatig hou ik de padhouder en de slider eruit voor schoonmaak. Wellicht voorkomt dit vele problemen want ik merkte wel eens dat er wat vacuum problemen ontstonden. Dit voorkom ik waarschijnlijk dus door het goed schoonhouden van de onderdelen. Gewoon in de vaatwasser. Als mij dat lukt, dan kan een ander dat ook natuurlijk.

Groetjes

- - - - - - - - - - oude review 13-01-2008 - - - - - - - - - -
Ik heb begrepen dat er 2 dezelfde modellen zijn maar dat de 1e heel veel problemen heeft. In de winkel waren ze allebei aanwezig en ik wou uiteraard de goedkoopte maar de verkoopster zei dat het oude model niet meer verkocht word vanwege de vele problemen. ik had dus gekozen voor het duurdere model ondanks dat ze er hetzelfde uitzien.
Inmiddels heb ik dit apparaat al enige maanden en ben er zeer tevreden over. ik heb gekozen voor dit apparaat vanwege zijn design en ik wou absoluut geen senseo in mijn woning.
De sterkte van de koffie is makkelijk te regelen en het tappen van 2 kopjes koffie is ook geen enkel probleem. Ook het vullen van het reservoir is zonder moeite te doen en het water word zoals aangegeven snel verwarmt.
In mijn bedrijfje heb ik wel een senseo waar ik ook tevreden over ben alleen het design is minder mooi naar mijn mening.

WillemS 26-10-2008
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Na 1,5 jaar probleemloos en naar volle tevredenheid koffie gezet te hebben bleef op een dag het rode lampje van de HK1 knipperen. Het water werd niet meer verwarmd. De pomp werkte nog wel, maar gaf koud water.
Op vrijdagmiddag j.l heb ik de HK1 in Veenendaal afgeleverd ter reparatie. Na een uur winkelen in het centrum kon ik de koffiepadmachine weer ophalen. Er was onder garantie een zekering vervangen en tevens was roest verwijderd. Hij ziet er weer uit als nieuw en de koffie smaakt weer als vanouds.
Prima én snelle service van de technische dienst!!

Bets1948 27-03-2008
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

2 Apperaten in 1 jaar(garantie) Maar weer problemen, zoals hiervoor beschreven.Klantenservice Veenendaal zal het wel zat zijn en daarom maar gelijk roepen niet schoon gehouden. AL heb je alles volgens het boekje gedaan.
Men luistert niet.

jenschaar 14-01-2008
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Heb dit apparaat nu 'n half jaar in bezit. Cadeau gekregen (helaas). Na de reviews gelezen te hebben was ik er eigenlijk niet zo blij mee.
Hij heeft 't een hele tijd goed gedaan tot een aantal weken geleden. We kregen de lade niet meer open. Uiteindelijk toch open gekregen en toen warme het apparaat niet meer op. Lampje bleef knipperen.
Balen zeg! Niet kopen dus.

Eddie1970 02-01-2008
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Geen constante kwaliteit van de koffie. van smerig tot heel smerig. Gisteren was ik het zat en heb een new generation senseo apparaat gekocht. Heerlijk weer lekkere koffie met een constante kwalteit

hilfe 28-12-2007
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Vorig november/december twee van deze fantastische koffiepadapparaten gekocht. Elke dag weer heerlijke koffie!
Jammer is alleen dat ik beide apparaten al heb moeten insturen voor reparatie. In totaal drie keer. Nu geeft de ene nauwelijks water en de andere juist veel te veel. Ik moet ze nu allebei weer insturen, dus dat komt dan op totaal 5 keer! Eigenlijk heb ik daar geen zin meer in, los nog van de frankeerkosten en de moeite. Wat ontzettend jammer toch, want de Senseo geeft echt geen lekkere koffie.

Sharke 28-12-2007
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Ik heb mijn Inventum op 23-12-2006 gekocht en had er tot september geen problemen mee. Toen warmde hij niet meer op. Teruggebracht naar de winkel en na vijf weken weer opgehaald. Ik had hier gelezen dat het apparaat dikwijls na een reparatie binnen 2 maanden weer kapot ging en in en inderdaad vorige week gaf hij geen water. Terugebracht naar de winkel met de mededeling dat wij het spuugzat waren en graag een ander apparaat willen, wel een Senseo dan. Volgens de winkel mag er wettelijk 3x gerepareerd worden. Maar ze gingen hun best doen om het apparaat gecrediteerd te krijgen. Wij wachten dus af want het duurt natuurlijk wel weer 4 of 5 weken.
Wij zijn ook in het bezit van een Nespresso maar het gaat flink in de papieren lopen als je dit apparaat dagelijks gebruikt. Geef mij maar weer de Senseo!

ron43 22-12-2007
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Ik heb niet het idee dat er veel mensen tevreden zijn met dit apparaat en helaas wij dus ook niet!!!!
-lekkage
-roestvorming
-mislukte bakjes
-bakje gaat niet open
-bakje sluit niet goed
-reeds 2 rep.

ook wij gaan weer naar de senseo!!

InventNO 11-12-2007
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Wat een teleurstellend prutsapparaat is dit. Net zoals iedereen dit apparaat begin dit jaar gekocht vanwege de vormgeving (kunnen ze bij Plips met hun sullige Senseo nog wat van leren). Tsja, na vier maanden begon de ellende: vacuüm trekken en ging dus steeds moeiljker open tot ie helemaal niets meer deed als lampjes laten knipperen. Terug gebracht naar de winkel voor reparatie. Daar keek men vreemd op dat ie kapot was, want dat hadden ze nog nooit meegemaakt. Kennelijk verkopen ze bij It's in Uden weing Inventum HK1's. Heeft ruim 2 maanden geduurd voordat wij hem weer op konden halen (heeft waarschijnlijk eerst nog een tijd stof staan vangen in de winkel, vervolgens in het Tilburg's centraal magazijn van de wit- en bruingoedketen). Bij het ophalen wist de filiaalhouder opeens te vertellen dat de storing toch wel een vaak voorkomend probleem was. Dan begin je toch twijfels te krijgen, maar goed, we konden weer koffie zetten.... een paar weken! Dit keer rechtstreeks naar Veenendaal gestuurd en dat scheelt! Na drie weken kregen wij hem gerepareerd retour. Vandaag is ie dus voor de derde keer in 11 maanden tijd (11 maanden na aanschaf waarvan 8 maanden in gebruik!) van slag: trekt weer vacuüm en wij nu ook van frustratie. Wij zijn het nu zat en willen ons geld terug. Wie het gaat betalen zal ons een zorg zijn: de winkel, de distributeur of Inventum maar zo'n wanprestatie komt hier niet meer in huis. Jammer want het is het enige koffiepadapparaat dat er mooi uitziet. Zullen dus dieper in de buidel moeten gaan tasten voor een Nespresso o.i.d.

Miss femmy 03-12-2007
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Bezit de Invento 91/2 maand. Heeft zich al diverse keren vacuum gezogen, Wordt altijd goed schoongemaakt. Twee weken geleden bleeft het rode lampje knipperen en verwarmde hij dus niet meer. Na het raadplegen van deze side heb ik het apparaat direct naar Veenendaal gestuurd samen met aankoopbon en klachten en tevens mijn geld teruggevraagd. Ik vindt dat het apparaat niet goed genoeg is om op de markt te verschijnen. Ondanks toevoeging van mijn e-mailadres heb ik nog steeds niets van de firma gehoord. Zelfs geen bevestiging van ontvangst. Heb inmiddels een nieuwe Senseo die sneller werkt en bovendien veel vollere kopjes koffie geeft. Mijn advies: Een mooi apparaat op je aanrecht maar daar heb je weinig aan als je koffie wilt en hij doet het niet. Niet kopen dus.

lienx 25-11-2007
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Na jaren van een senseo te hebben gehad heb ik een inventum aangeschaf..dit had ik dus nooit moeten doen..het model is strak/mooi en op de aanrecht neemt ie ook niet veel plaats in maar wat een drama apparaat zeg..nooit kopen!! het water duurt lang voordat het opgewarmt is en het appartaat druppelt de kopjes vol..je kan de padshouder pas open doen als hij klaar is met opwarmen en als je dus meerdere bakjes achter elkaar moet maken duurt het eeuwen..
Het water werd niet meer warm dus terug naar de winkel..heeft het 4 en een halve week geduurt voordat hij weer klaar was..in de tussen tijd mijn oude senseo weer boven water gehaald..wat ik een verademing vond..nu is hij weer gemaakt maar maakt hij een raar geluid als hij weer klaar is met de koffie maken..vreemd...........weer terug naar de monteur dan maar...vind het niet erg..kan ik weer mijn lekker senseo die snel klaar is en veel makkelijker meerdere kopjes aan kan dan de inventum..
Mijn advies....er zijn veel koffiepad apparaten maar koop niet de inventum..

roro13 09-11-2007
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Apparaat is al 3 maal stuk geweest.
Opwarmen duurt te lang, lade voor pad kan niet direkt open en het design is mooi maar het gebruikte materiaal is pet.
Ik heb inmiddels weer een senseo gekocht.

warme koffie 27-10-2007
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Na een aantal Senseo's gehad te hebben, die geen echt warme, volle kopjes koffie maakten, de cafe invento gekocht. Ben er erg tevreden over. Lekker warme koffie (dampt), zowel 1 als 2 kopjes gaan goed. Heb een aparte theapadhouder (zat er bij bij aankoop) en ook dat gaat goed. Kortom ik ben er tevredener over als de Senseo.
Gebruik hem toch per dag zo'n 15 keer.

Miss Jantje 12-09-2007
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Helaas, na een 1/2 jaar heeft ook mijn 2e Invento de geest gegeven.Het water warmt niet meer op.
Jammer, als het apparaat goed werkt is de koffie echt lekker en goed heet!

Ik blijf bij mijn mening dat Inventum de machine uit de winkels moet halen en pas weer op de markt moet brengen als alle hier in de reviews genoemde storingen opgelost zijn. Deze mankementen doen het merk absoluut geen goed.

koffiekoffie 27-08-2007
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Ik zie bijna alleen maar negatieve reacties. Ik weet niet of ik gewoon 'geluk' heb of dat de tevreden gebruikers niet reageren! Wij zijn wel heel tevreden en genieten dagelijks van heerlijke koffie. Wij vinden deze koffie lekkerder en voller van smaak als de senseo.
Hij is dus niet alleen maar mooi!

Handyman 25-08-2007
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

Waardeloos apparaat, absolute afrader. Een leuk design, maar dat is helaas alles. Altijd verschillende hoeveelheden koffie, gammele constructie. In 6 maanden 4 x `gerepareerd`. Je wordt door de `servicedesk verschrikkelijk onbeschoft tewoord gestaan. Uiteindelijk dankzij de winkel mijn geld teruggekregen. Doe hier je voordeel mee!!

j14 12-08-2007
Geschreven voor: Inventum HK1 - Invento

waardeloos steeds maar 2 halve kopjes ,zuigt zich vacuum ,ondanks 2 pads en schuifje aanpassen is koffie vaak superdun,