Tefal CM4155 Express coffee maker zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal CM4155 Express coffee maker zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

joco1946 18-02-2012

Deze Tefal nu 4 jaar in gebruik. (zie joco46). Ik heb wel na ruim 1 jaar het beruchte slangetje moeten laten vervangen(binnen garantie) maar tot op heden werkt hij nog prima!Dat de kan soms stroef er onder schuift is simpel te verhelpen door de "bul"op het deksel even met siliconenspray te besproeien. Wel even laten drogen. Oorzaak is de hardheid(kalk) van het water. De volgende wordt wat mij betreft dus weer een Tefal.

joco1946 07-06-2012

Nog steeds naar volle tevredenheid in gebruik. Ongeveer 5 jaar! Hier en daar wordt hij wat lelijk m.n. bij de aansluiting reservoir/warmplaatje zit wat kalkaanslag. Kan door lekkage komen. Maar hij functioneert nog steeds goed: zeer goede temperatuur en smakelijke koffie. Als hij nu kapot gaat heb ik geen duur apparaat gehad! Dus het wordt weer dit model, als hij er dan nog is natuurlijk!

Lexter 27-08-2011

Nu ruim een half jaar na mijn vorige revieuw, kan ik nu ook constateren dat de klachten met het slangetje ook bij ons zijn intrede doet. na enkele dagen een klein beetje lekken vanmorgen het hele aanrecht onder het water..... Het apparaat is anderhalfjaar oud. We hebben dus nu nog ongeveer een half jaar garantie, maar ik ga nu toch op zoek naar en nieuwe van een ander merk. Helaas erg jammer.

lexter 20-02-2011

Jammer genoeg ging na 13 jaar onze prachtige Krups koffiezetter defect, en was helaas niet te repareren. Om een beetje weer een RVS achtig disign in de keuken te hebben, overgestapt op deze Tefal. Krups had op dat moment niet echt iets wat ons aanstondt qua design.

Het apparaat werkt verder goed, de koffie is goed, maar de druppelstop is echt een drama! voordat je de kan er weer goed onder hebt zitten, ben je even bezig.... Met een nog wat volle kan is het smeren geblazen, erg slechte en goedkope oplossing...Het zwenkfilter werkt goed, maar het hengseltje van de filterhouder wil nog wel es blijven haken, als je het koffie filter wilt verwijderen. De knop boven op voor de sterkte van de koffie, heeft voor zover ik kan proeven geen enkele extra waarde.
Het apparaat voldoet, maar ook niet meer dan dat.
Het verschil in prijs met de betere(of duurdere)merken is mijns inziens wel te overwegen.
Zo gauw als Krups weer iets heeft wat wij mooi vinden,gaat deze Tefal zeker naar een goed doel.

Hans561 11-12-2009

Mooi vormgegeven apparaat. Koffie smaakt prima. Temperatuur is prima.
In 1 jaar met het 2e apparaat bezig. 1e stopte met het accepteren van stroom. moelijk koffie zetten dus. Apparaat werd door Saturn direct vervangen. Nieuwe lekt nu aan de onderzijde. Bon zoek dus zelf gekeken. slangetje gescheurd bij het verwarmingselement. Geinformeerd naar een slangetje zonder resultaat. Dikke vette pech. Volgende apparaat wordt er 1 van de Hema, Kruitvat, of een andere goedkope aanbieder.
Tefal je denkt ook aan alles!

bibi-72 03-10-2009

We hebben dit apparaat al 2 jaar in gebruik. Ik hoop dat we niet te vroeg juichen, maar tot nu toe geen enkel probleem met het apparaat gehad. Koffie smaakt prima, lekker heet, geen knoeien en geen lekken. We hopen er nog veel plezier aan te beleven zonder problemen.

jac1 30-07-2009

Ik heb het apparaat een half jaar in bezit en hij zet een prima bakje koffie. Helaas kiest hij er nu voor om het water er via de bodem eruit te gooien. Nader onderzoek wijst uit dat het slangetje gescheurd is op de overgang van het verwarmingselement. Het ziet er naar uit dat de knik die erin zit te groot is en na verloop van tijd zal een nieuw slangetje waarschijnlijk weer scheuren. Duidelijk een fabricagefout. Wel jammer want verder is het een prima apparaat wat er nog goed uit ziet ook.

LsminK46 25-03-2009

Hebben dit apparaat nu 8 maanden in gebruik en begon plotseling aan de onderzijde te lekken. Waarschijnlijk hetzelfde euvel als bij andere beoordelaars. Apparaat is opgestuurd naar Tefal voor reparatie.

djessie 16-01-2009

Dat is erg spijtig van al die mankementen. Heb geen enkele negatieve melding over dit apparaat. Nu een jaar in mijn bezit.

frank123 15-01-2009

dit apparaat iets meer dan een jaar in mijn bezit geweest.bijna een jaar ellende gehad met de kan die niet onder de druppelstop past.en nu lek als een mandje! garantie net voorbij natuurlijk.z'n geld niet waard!

vitara 08-12-2008

In oktober 2007 gekocht,de eerste 8 maanden geen lekkage maar daarna begon de ellende,heb de onderplaat verwijderd en een stukje kapot slang vervangen,het lekken was minder maar niet over,tefal gebeld,geen garantie meer omdat ik zelf een stukje slang had vervangen.Warmhoudplaatje gaat roesten,koffie is niet heet,slecht apparaat.

Cor B. 22-11-2008

We hebben het apparaat nu 8 maanden in bezit.
Prima koffie, eenvoudig te bedienen, koffie is snel klaar, smaakt echt prima, maar het schenken is een drama. Al teruggeweest naar de winkel, maar bij inschenken blijft de koffie langs de kan lekken.
Elke dag weer de tafel onder de koffie.
Conclusie: deze Tefal gaat de schroothoop op en we kijken wel om een ander apparaat.

MBA 03-08-2008

Bij elk bakie intappen lekt de pot. Waardeloos!!
HIJ GAAT ERUIT!! Wel jammer want voor de rest is het wel een aardig apperaat, gelukkig hebben we de bon nog.........

Jang nl 25-01-2008

Een fijn apparaat, deze Tefal. Goed warme/hete koffie met een lekker nasmaak. Wat groot van omvang, maar doet beter wat andere koffiezetters die wij eerder hadden minder deden: een smakelijk bakkie produceren. Kan dit apparaat aan iedereen aanbevelen.

terps001 22-01-2008

Prima apparaat, loopt snel door, lekt niet, filterbakje eenvoudig uit te nemen, en niet te vergeten: lekkere koffie.

joco46 19-01-2008

1. Een mooi strak apparaat
2. Goede smaakvolle hete koffie
3. Geen problemen met kan plaatsen
4. Geen lekken
5. Duidelijke aanduiding EN op kan EN op reservoir.

madelief1 29-12-2007

Afgaande op de revieuws besloten tot aanschaf van de Tefal CM4155 Helaas kwam bij het eerste exemplaar meteen het water aan de onderkant van het apparaat er met stralen uitlopen. Ook onder het warmhoudplaatje vandaan.Na contact met de leverancier (heeft het verder netjes afgehandeld) een nieuw apparaat gekregen en ........jawel hoor, hetzelfde mankement! Wilde geen Tefal meer en heb nu net een Braun KF 550 opgestuurd gekregen. Gelukkig niet lek, ziet er mooi uit en een revieuw volgt nog als ik hem uitgeprobeerd heb. Jammer Tefal............

Tonny v. Vl. 23-12-2007

Heb dit apparaat enkele weken in huis.
Bevalt uitstekend, lekkere warme koffie en loopt redelijk snel door, niet te groot van formaat en ziet er leuk uit. Kost inderdaad wat moeite om de kan onder de druppelstop te plaatsen, maar een beetje siliconenspray op het deksel doet wonderen.

Rien1971 25-11-2007

Goed apparaat, goeie hete koffie en werkelijk onmogelijk om te knoeien tijdens het inschenken. Degelijk apparaat en fatsoenlijk aan en uit te schakelen (schuift niet weg zoals de meest ph...ps-apparaten). Ben niet zo weg van het filterslot (duurzaamheid en gebruiksgemak?). Ook vraag ik me af hoe lang het mechanisme van de druppelstop meegaat, de kan is er nogal moeilijk onder te plaatsen (duurzaamheid en gebruiksgemak?). Geruisloos koffie zetten. Grote kan (1.5 liter), zoals onze vorige Tefal. Aanduiding in kopjes begrijp ik niet zo goed. Vorige apparaat was 18 kopjes en deze 15 kopjes, terwijl ze beide 1.5 liter zijn.

Mellema 1946 28-10-2007

Is sinds enkele weken in ons bezit. Zijn zeer tevreden over de aankoop. Zijn al wat jaartjes ouder en hoeven ons nu niet meer te bukken om het reservoir te vullen. Aflezing is zeer duidelijk.Ook de koffie is goed heet.Al met al een (ook qua uiterlijk) prachtig apparaat. Dikke pluim!

van der Eijk 01-09-2007

Een paar weken in ons bezit.Heerlijke hete koffie.Loopt snel door,om te zien een mooi apparaat.Voor ons een dikke tien.

Robin_ned 01-07-2007

Hebben deze koffiezetter nu 2 weken in bezit en ik moet zeggen; hij bevalt me uitstekend. Koffiesterkte is te regelen, automatisch openzwenkend koffiefilter, makkelijk te reinigen en bovenal lekkere hete koffie met goed aroma. Hij ziet er bovendien nog chique uit ook, past precies bij onze Pro fry oleo clean friteuse !