Severin KA 5155

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Severin KA 5155 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

naam AABBCC 10-05-2012
Geschreven voor: Severin KA 5155

De padhouder is wat lomp. overigens een scherpe aanbieding, die onlangs wel € 15,-- duurder is geworden.
Na een klein jaar nog maar een half kopje per keer. Nog maar weinig gebruikt. Dus de duurzaamheid is niet goed te noemen.

Fred1941 12-05-2012

direct reclameren bij de verkoper! Je mag toch in alle redelijkheid ervan uitgaan dat zo'n app. minimaal 2 jaar naar behoren functioneert. Ik heb 'm destijds gekocht voor 29 euro incl. verzendkosten. Als ik nu de prijzen hier en daar zie op internet, zijn ze voor een app. dat slechts één kopje koffie per keer zet, veel te duur. Niet vergeten +/- elke 3 maanden (bij 2 kopjes per dag) te ontkalken!

Fred1941 12-01-2012

---------derde review 12-01-2012-----------
Nog geen spoortje van problemen gehad. Maak het apparaat wel elke maand schoon met een anti kalk doorstroom van schoonmaak azijn, want goedkoop of duur, elk apparaat vereist op tijd schoongemaakt te worden. Zag tot m'n verbazing dat intussentijd de prijs van deze Severin KA 5155, eigenlijk onbehoorlijk is verhoogd. Voor dat geld zijn er meerdere keuzemogelijkheden met meer funktionaliteit op de markt voorhanden.

---------tweede review 14-6-2011---------
Nu, bijna 4 maanden na aankoop van deze Severin KA5155, ben ik nog steeds zeer tevreden en produceert dit product na intensief gebruik, nog steeds een smakelijk kopje koffie dat bovenal zeer goed van temperatuur is.
Chapeau voor Severin!

---------eerste review 24-2-2011-----------
Heb het apparaat gedurende een week getest.
Eenvoudig in het gebruik, en levert een goed kopje koffie: goed warm, en smaakt zoals koffie behoort te smaken. Niet geheel te vergelijken met een Senseo, omdat bij de Severin slechts één kopje koffie tegelijkertijd wordt geproduceerd.

Carlo013 09-12-2011
Geschreven voor: Severin KA 5155

Nu even een dik jaar later ! Nog steeds een goed apparaat, maar het heeft toch wel z,n onderhoud nodig . Heb tot 2 maal gehad dat de koffie niet verder liep en de filter zich vacuum zoog ..

Dan ben je even niet gelukkig . heel voorzichtig de hendel met kracht omhoog doen . De Filter bestaat uit 2 delen ..de bovenste deel losdraaien . {hier zit ook weer een klein filtertje in } deze voorzichtig met een mesje eruit lichten } en dit samen een nacht in de azijn zetten .. De volgende dag goed spoelen met schoon water en droogwrijven .

Nu alles weer in elkaar zetten .

Vanuit m,n horecaervaring weet ik dat dure volautomaten ook hun onderhoud nodig hebben .

Dus ben eigenlijk nog steeds tevreden !

Voor de zekerheid doe ik dit nu zo,n beetje om de 2 maanden ..

BartHolwerda 05-09-2011
Geschreven voor: Severin KA 5155

Was destijds op zoek naar een simpel, goedkoop apparaatje voor op mijn studeerkamer waarmee ik snel een kopje koffie kon zetten.

Deze is het dus geworden en ben tot nu toe ontzettend tevreden. Het is een leuk, niet al te groot apparaatje wat er qua design prima uitziet.

Zelf gebruik ik goedkope koffiepads van een Euromerk en zelfs dat smaakt meer dan prima uit dit apparaat. In gebruik is het erg gemakkelijk en snel en het apparaat voelt ook nog eens solide aan, zal niet snel uit elkaar vallen of iets.

Temperatuur van de koffie is perfect, het is meteen te drinken maar wel heet genoeg om niet binnen een paar minuten te koud te zijn om nog te drinken.

Enige kleine minpuntje is dat het waterreservoir klein is en een vol reservoir goed is voor slechts 4-5 kopjes, vaak bijvullen dus. Maar helemaal wanneer je het alleen voor jezelf gebruikt zoals ik doe is dat een kwestie van slechts eenmaal daags bijvullen.

Al met al, een heel erg prima apparaat en voor de prijs echt een enorm goede aankoop. Aanrader dus!

peldoman 20-06-2011

--------- update review, 20-06-2011 ----------
Nu bijna 1 jaar in mijn bezit en ik kan niet anders zeggen dan TOPPIE!!
De temperatuur van de koffie is goed.
Smaak: is prima, al ligt het natuurlijk ook aan welke koffie u gebruikt, en smaken verschiilen nu eenmaal.
Gebruik: Mijn kinderen van 10 jaar kunnen er koffie mee maken.
Vormgeving: is goed niet zo groot en lomp als de senseo.
Duurzaamheid: Nog geen problemen mee gehad, in mijn vorige review had ik een probleem om de padhouders uit elkaar halen, was mijn fout, ik had ze er niet goed in gedaan.
Nu was Severin niet bepaald een merk waar ik zo gauw iets van zou kopen, maar sinds ik deze machine hebt gekocht kan ik niets anders zeggen dan Klasse!!

--------- 1e review, 05-08-2010 ----------
Heb deze machine gekocht n.a.v. de goede reviews op deze site.
Nu na 4 weken gebruik kan ik zeggen dat deze machine mij prima bevalt.
Lekkere koffie,goed schuimkraagje, warm genoeg en snel klaar.
Vele malen beter dan de Senseo die ik hiervoor had.

Minpuntje, maar kan ook zijn dat ik iets niet goed doe is het uit elkaar halen van de 2 pad houders .
Deze krijg ik niet uit elkaar om schoon te maken.
Weet iemand misschien hoe ik dat moet doen?
Nu laat ik de machine een keer met alleen water door lopen.
Verder een prima ding voor weinig geld.

Stefz 04-04-2011
Geschreven voor: Severin KA 5155

In tegenstelling tot de vele positieve reacties ben ik helemaal niet tevereden over dit apparaat.
Deze geeft teveel water wat bovendien niet heet is. Een slap en lauw bakkie dus. Bovendien sluit de padhouder moeilijk aan waardoor er soms lekkage ontstaat ondanks dat deze schoon is. Retouneren was gezien de lage aanschafwaarde geen optie. In ons geval is goedkoop dus duurkoop!

Erwin Jansen 06-09-2010
Geschreven voor: Severin KA 5155

Dit is inderdaad een heel fijn apparaat!
Net zoals de vorige reviews moet ik hetzelfde beaamen.
Bediening is simpel; pad in de houder en na 45 sec. een lekkere heet bakkie koffie.
Echt een aanrader zeker vwb prijs/kwaliteit verhouding.

Carlo013 06-06-2010
Geschreven voor: Severin KA 5155

Mooi Makkelijk Apparaat.Het wijst zichzelf .
Lekkere goed hete koffie ..Snel !!

Gewoon niks op aan te merken, voelt degelijk aan dus denk dat het met de duurzaamheid ook wel snor zit .

Kan in een hoekje van het aanrecht, dus neemt ook nog eens weinig ruimte in, en ziet er een stuk beter uit dan zo,n philips geval .

Prijs is ook gunstig.. heb nog getwijfeld tussen de princess, maar heb het niet zo op alles in 1.. deze is simpel maar degelijk!!
Dus hou voor m,n thee , nog gewoon m,n oude vertrouwde waterkoker !! en melkopschuimen doe ik gewoon met een melkmixertje en dan in de magnetron (als ik daar behoefte aan heb.).standaard gewoon koffiemelk is prima !!

TOP DUS !!

fietsje1966 06-11-2009
Geschreven voor: Severin KA 5155

ik heb deze padmachine enkele dagen inhuis hij is erg lekker veel schuim goed heet ik was voor heen geen koffiedrinker maar nu kan ik niet zonder deze aparaat fantasties

zundap 29-07-2009
Geschreven voor: Severin KA 5155

Hij zet bovenal een lekker (behoorlijk sterk) bakkie van 150ml. Hij is snel maar de kop moet er wel onder staan voordat je op start drukt want hij begint na het opwarmen meteen te lopen (het totale proces duurt maar ca. 1 minuut). Er kunnen ca. 4 koppen gezet worden uit het waterreservoir (is wat weinig). Het apparaat is over het algemeen makkelijk in gebruik maar je moet wel goed opletten dat de koffiepads goed in de midden worden geplaatst omdat ze kunnen verschuiven (ze liggen niet echt gefixeerd in de padhouder). Erkan maar kop tegelijk worden gezet.

Al met al ben ik wel tevreden omdat de koffie goed smaakt, hij zet mooie koppen van 150ml, hij is behoorlijk snel en het apparaat neemt weinig ruimte in beslag op je aanrecht!

Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen. Ik hoop wel dat deze i.p.v. een Senseo wel altijd dezelfde volle kop van 150ml blijft geven ongeacht eventuele verkalking...

Bertus 12-05-2009
Geschreven voor: Severin KA 5155

Geweldig apparaat, ongeveer 2 weken in huis en functioneert uitstekend. Warmt snel op en de koffie heeft een mooi cremelaagje. Geeft een volle mok/beker; voor mij eigenlijk iets te veel. Er kan maar een mok/beker per keer worden gezet, maar dat is geen probleem aangezien het lekker snel gaat. Het vorige kofffiepadapparaat was een Bosch Culina. Wat een waardeloos apparaat was dat, veel te weinig koffie en iedere keer ontkalken.
De Severin heb ik bij Wehkamp besteld en was binnen een paar dagen in huis.