Philips Senseo HD7850/60 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 59 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Senseo HD7850/60 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Janita Visser 11-01-2015

De Latte Macchiato is erg lekker, schuimt goed. De koffie zelf komt er bij mij vrij slap en waterig uit. Ik denk erover om over te stappen op een andere koffiemachine. Heb het apparaat met veel enthousiasme aangeschaft, nu ernstig mijn twijfels of de koffie wel zo hoort.

u.rock 12-02-2015

Mijn Senseo latte type HD7850-80 koffie apparaat heeft het gistermorgen begeven. Er komt wel melk uit bij de keuze voor cappuccino e.d., maar er komt geen koffie uit. Bij een poging deze te openen om te zien wat er aan de hand is, trekt deze vacuüm en krijg ik ´m met geen mogelijkheid meer open. Mijn verzekering met een garantie voor 5 jaar is ook net afgelopen. Ik betreur dit, want hij ziet er verder prima uit. Het moet toch te repareren zijn. Kan ik bij Philips terecht voor advies of onderdelen

PPetra 20-05-2012

fijn apparaat door verschillende mogelijkheden. Ik heb het apparaat inmiddels 2,5 jaar en 1x retour gestuurd ivm kapotte thermostaat. vond het schoonmaken van het reservoir een hele klus en gepriegel echter met het nieuwe model is dat compleet over en is het zo schoon. Inmiddels is bij mij ook de bovenklep aan 1 kant afgebroken echter hij doet het nog prima. Met iets beleid open en dicht doen =)

ri 51 27-09-2011

Ik ben ook een van de eersten die dit aparaat in bezit hebben. Na al die jaren heb ik nog geen problemen gehad en mijn capucino smaakt nog steeds hetzelfde. Ik heb toendertijd wel een extra melkbakje van philips gekregen (kon toen nog gratis aangevraagd worden). Zo kan ik iedere dag het bakje (slangetje en alles uit elkaar halen) in de vaatwasser doen. Dit gaat al jaren prima. Op tijd ontkalken (wordt ook aangegeven).Ik gebruik wel de extra dark roast pads van DE (heerlijk voor capucino).

Ri51 22-02-2012

Inmiddels toch een probleem met het melkbakje. Bij het opschuimen schiet het bakje telkens naar voren. Lijkt net of de druk van de stoom te groot wordt. Heeft iemand hetzelfde probleem?

Astridp 22-07-2011

In 2009 apparaat gekocht na het schoonmaken bleef het lampje branden.Dus na een maand of vier terug. In september 2010 weer terug zelfde geval, sinds april dit jaar weer. Geen garantie meer is al weer 2 jaar oud.
Schuimlaag kraag heb ik nooit echt gehad, alle soorten melk gebruikt. Valt mij erg tegen had er meer van verwacht, prijs kwaliteit is niet in verhouding.

J.E.J. Janssen 10-05-2011

Super apparaat!
Het is makkelijk in gebruik.
het schoonmaken valt reuze mee. in ieder geval hoef je je niet in onmogelijke bochten te wringen om het goed schoon te krijgen.
het biedt naast de latte koffie's ook de mogelijkheid om gewone (lekkere!) koffie te zetten.
Ik heb alle mogelijkheden uitgeprobeert en alle koffie's zijn uitstekend van smaak. Ik heb ook een ''normaal'' senseo apparaat gehad maar ik ben over dit apparaat veel meer te spreken.
De problemen die andere ervaren met deze senseo herken ik niet, ik ben er zeer tevreden over.
Dit is een echte aanrader!

hooli 29-03-2011

Wat een drama dat apparaat!!!! Al een keer een nieuwe gekregen (service is verder goed hoor) Maar nu na ongeveer 4 maanden weer stukjes plastic die afbreken.
Komt door te veel schoonmaken, dat kan toch niet!!
Op zoek naar een ander apparaat.

Peter017 24-03-2011

Aparaat 2 weken geleden gekocht voor een aanbiedingsprijs van EUR 129 ex verzendkosten.
Ik snap de problemen die sommige mensen met dit apparaat lijken te hebben totaal niet. En al helemaal niet dat sommigen het dan toch nog langer dan een jaar blijven gebruiken, getuige de update-datums van de reviews.
Tot dusver geen enkel probleem met het melkgedeelte, waar ik 'm voor gekocht heb. De eerste paar kopjes Latte Macchiato en Cafe Latte waren niet erg op temperatuur, dat is nu beter. Jammer dat je het goed schoon moet houden, maar dat is nu eenmaal zo met melkproducten. Mocht het melkgedeelte overigens ooit kapot gaan, dan kun je voor niet al teveel geld een nieuwe kopen. Nogmaals: ik snap de klachten van de mensen hier echt niet.
De smaak van de senseo is echt heel anders dan mijn eerste senseo-apparaat, de eerste uitvoering. Die had ik echter nooit ontkalkt (heeft het desondanks ruim 4 jaar gedaan en toen ik ging ontkalken was het ineens over, had ik bij dat apparaat nooit moeten doen blijkbaar). Ik vind het crema-laagje bij mijn nieuwe senseo een beetje chemisch smaken. Doe mij dus maar de latte-varianten!
Prima prijs/kwaliteit-verhouding met die aanbiedingsprijs van 137 inclusief verzendkosten. Voor 200 zou ik 'm echter niet gekocht hebben.

noorl 15-03-2011

---------- update review 15-03-2011 ----------
Nou ik heb dit apperaat nu met veel plezier bij het vuilnis gezet het bleef een drama, en was het zat heb nu een Delonghi espresso aparaat gekocht werkt top. Voor mij nooit meer een Phillips koffiezet apperaat.

---------- tweede review 11-12-2009 ----------
Nou zeg wat een drama deze Philips senseo koffiezetapparaat. Dat melk ding werk echt voor geen meter, schuimt niet ondanks de adviezen van deze site. er komt gewoon een straaltje melk uit zonder schuim kan beter met de hand kloppen of zelfs nog beter gewoon een glas melk in de magnetron zetten doet het beter dan dit apperaat. Koffie is ook vaak lauw, ondanks verwarmen van het glas/kopje. Sorry Philips eens maar nooit meer, zonde dat ik zoveel geld heb betaald, het is het echt niet waard.

---------- eerste review 08-11-2009 ----------
Nog geen jaar in gebruik en de deksel is al gebroken. Ik ben niet de eerste, bij mijn zus is precies het zelfde gebeurd, die heeft al wel een nieuwe deksel gehad. Verder vindt ik dat het melk sysyteem heel vaak verstopt zit en zeer weinig schuim geeft, terwijl wij hem echt veel schoonmaken en ontvetten met citroensap. Jammer van dit dure aperaat eens maar nooit meer.

hen3m62 29-01-2011

---------- update review, 29-01-2011 ----------
Wij gebruiken dit apparaat inmiddels niet meer, ook na een nieuw melkbakje bleven er problemen met het melkschuim; een soort waterige lauwe melk wat in de verste verte niet op melkschuim lijkt.
Weggegooit geld dus!

---------- 1e review, 28-01-2010 ----------
Een maand aanwezig, alles volgens de voorschriften gedaan omtrent schoonmaken enz. Toch laat het melkschuim veel te wensen over en zijn er absoluut niet te vreden over. Philips gebeld (senseo recall) en het probleem voorgelegd, heb daar de vraag gesteld of het een veel voorkomend probleem was. Het antwoord van de medewerker was duidelijk; de klachten zoals ik ze daar heb neergelegd kwamen erg vaak voor. Er wordt nu een heel nieuw "melkschuim mechanisme" opgestuurd, dus bakje, slangetje en komplete deksel. Ben erg benieuwd hoe lang dit goed gaat

HeerlijkeKoffie 27-01-2011

Heerlijke koffie en vooral de cappuccino, café latte en de latte macchiato. Snel gezet, slaat vanzelf af, heerlijke schuimlaag en je kunt de gewone (veel goedkopere) koffiepads gebruiken!
Ik ben zeer tevreden met dit apparaat, een aanwinst in je keuken, je hoeft voor een lekkere kop koffie de deur niet meer uit!

Hoogwou 16-12-2010

Wij hebben deze senseo al vanaf de eerste week na introductie in huis.
Nog nooit heeft hij ons in de steek gelaten
Na het koffiezetten altijd even doorspoelen en een paar keer per week het melkbakje incl. dekseltje in de vaatwasser.
En als we de senseo ontkalken leg ik altijd het melkbakje incl. dekseltje in de schaal waarin we het water opvangen tijdens het ontkalken. Hiermee is dat dan ook weer ontkalkt.

Don55 24-05-2010

ook ik had na 3 weken al problemen met het opschuimen van de melk.
na bestudering van het opschuim systeem kwam ik er achter dat ertussen het knopje waar het klepje mee vast zit en het klepje zelf ruimte zat.
ik heb onder het grijze knopje een ringetje geplaatst en nu doet hij het weer prima.
Verder ben ik tevreden over de kwaliteit van de koffie.

Fritsflow 08-03-2010

We hebben dit apparaat nu ruim een jaar. Toen we het in gebruik namen waren we verrast van de toch redelijk lekkere koffie met melk dat er uit kwam. Al na een paar maanden werd het schuim echter al minder, alleen maar warme melk. Binnen het jaar kwam er echter helemaal geen melk meer uit en begon hij allerlei electronische kwaaltje te vertonen waardoor hij het al heel snel helemaal niet meer deed. Laten repareren onder garantie zonder problemen. Binnen een week was hij weer terug. Nu 4 maanden later komt er echter geen melk meer uit. Garantie inmiddels voorbij. Hij kan dus de prullebak in. Nooit meer zo'n ding.

Drippie40 24-12-2009

Wij hebben nu 1 week deze senso Latte. Hiervoor hadden we een koffie apparaat met bonen.
Wij zijn heel tevreden over deze senseo. Maakt heerlijke koffie met melk en schuimt best goed. Valt niet tegen. Als je de koffie niet sterk genoeg vindt kun je altijd nog je padje in een espresso padhouder doen, zodat er minder water bij komt. Dan heb je wat sterkere koffie of koffie met melk.
Absoluut geen spijt van deze aankoop.
Het schoonmaken is ook erg makkelijk!!

Arjan1988 23-12-2009

ik heb vorig jaar 2 weken nadat deze Senseo uit was gekocht in het begin was ik er dolblij mee maar na een maand of 3 werd de koffie en melkschuim veel minder en de koffie begon ook een rare bijsmaak te krijgen van kalk ofzo, na verloop van tijd de senso ontkalkt en deed het even helemaallll niet lekker ondanks dat ik hem 4 keer had doorgespoeld terwijl het volgens de handleiding maar 2 keer moest.
na 2 weken deed hij het weer ging de melkschuimer kapot dus ging ik terug naar de mediamarkt en kreeg ik een nieuwe.
weer een paar weken later maakte het apparaat kortsluiting (kapotte waterbak) en ben ik weer naar de mediamarkt gegaan en hebben ze hem daarna opgestuurd,na 3 weken kreeg ik hem weer terug toen gaf hij weer korsluiting en is hij weer opgestuurd en na weer 3 weken bleek er volgens philips niks mee aan de hand te zijn,ik dit dus getest en ineens deed hij het weer (raar :S)
hij maakte toen weer 2 maanden goede koffie en ging langzaam weer steeds mindere koffie en melk maken.
mijn advies is koop een of een normale goedkope senseo en klop zelf je melk of een dure dure espressoapparaat van de >300 euro ipv dat je je geld verspild aan een apparaat van 150 euro die geen lekkere capucino kan maken zonder elke keer terug naar de winkel te gaan.

Erik1961 20-12-2009

---------- update review 20-12-2009 ----------
Gebruiken nu ruim een jaar de Senseo Latte. Waren in het begin enthousiast, werd na verloop van tijd minder.
De kwaliteit van de opgewarmde melk werd steeds minder ondanks het stipt volgen van de schonnmaakinstructies. Ook het aanzuigen van de melk ging mis. de vergrendeling van de melbakunit stuk. Tot drie keer toe opgestuurd naar de Philips, met de dezelfde klacht. Nu een nieuw apparaat gekregen, werkt nu 3 weken probleemloos.
Wel erg tevreden over de service van Philps

---------- oude review 04-10-2008 ----------
Apparaat een week in het bezit. Wij zijn erg tevreden. Zet heerlijke koffie. Ook de cappuccino en de latte macchiato zijn goed. De melk is warm en het schuim blijft stevig. Persoonlijk gebruik ik dark roast pads voor de cappuccino. Ik houd van sterke koffie.
Minpuntjes: melkereservoir is klein en je moet er goed op letten dat het dekseltje goed sluit. Apparaat maakt veel lawaai bij het opschuimen van de melk en het schoonmaken van het melkreservoir.

Abootje 15-12-2009

De Senseo latte nu een maand of 2 in gebruik, en zeer goed over tevreden. Uiteraard moet je wel zorgen dat je het systeem goed schoon houdt maar dat geldt eigenlijk voor elk apparaat waar melk mee gemoeid is.
De koffie is warm genoeg, maar ik moet er wel bij zeggen dat wij een ouderwetse potkachel op gas (thermocet) in de keuken hebben staan en onder de deksel zetten wij onze mokken/kopjes voor de koffie en gebruiken deze dus als warmhoudplaat. En dat werkt perfekt. Als de kachel niet aan staat vul ik een mok met heet water uit de kraan en gooi hem leeg voor ik koffie ga tappen, werkt ook goed.
Alle soorten koffie worden hier regelmatig geprobeert, en het werkt prima....ook de chocomelk werkt prima....als je maar de juiste padhouder hebt, die ik bij Mediamarkt heb gehaald voor 4 euro.
Ik geniet elke dag van de overheerlijke koffie. Ik gebruik echter wel kanis en gunnink koffiepads of de kenia pads van de lidl....die vinden wij persoonlijk de lekkerste.

Dick47 08-12-2009

Het eerste apparaat bleek al zeer snel defect - in storing. Na telefonisch contact met de Philips helpdesk werd direct een nieuwe opgestuurd en de defecte retour gestuurd voor onderzoek. Heb het apparaat inmiddels een half jaar in gebruik. Werkt prima en smaak is ook prima. Belangrijk is dat je hem elke keer weer goed schoonmaakt, elke dag gaat het melk gedeelte ook gewoon mee in de vaatwasser. Mede gezien de prijs een prima apparaat!

MVisser 07-12-2009

Wij hebben dit apparaat sinds begin 2009.
Vooral aan het begin erg leuk, maar na verloop van tijd heb je weinig zin in een schoonmaakronde voor 1 of 2 kopjes en gebruik je het ding alleen als er koffieleuten op bezoek komen.

Klachten over koffie temperatuur is vaak alleen bij het eerste kopje. Dit is makkelijk op te lossen door dunne (thee)glazen te gebruiken.

Ook de smaak bij het eerste kopje melk-koffie is niet lekker als het een paar dagen al niet gebruikt is; maak dan het melk houdertje met een afwasborstel onder de kraan schoon, doe daarna gelijk een 'clean' sessie, en zet pas daarna uw gewenste keuze.
Tip: voor een lekker bakje Latte; doe er eens een lepeltje advocaat door.

Achter elkaar Latte's zetten? kijk dan het volgende filpmje:

Wolbink 11-09-2009

Top apparaat. Alle soorten koffie smaken zeer goed en de melk is ook zeer goed. Heel klein minpuntje is dat je het apparaat moet schoonmaken (op een knopje moet drukken) als je melk gebruikt hebt. Als je dit blijft doen, blijven de melkprestaties ook goed.

cuppens 25-08-2009

Miskoop van de eeuw.Capuccino is een lachertje.Geen schuimlaag en veel te slap.Je kan het beter een koffie met melk noemen.Wanneer je een kleine koffie maakt moet je er wel voor zorgen dat het kopje groot genoeg is.Kortom dit apparaat is zijn geld absoluut niet waard.

mouweneel 13-08-2009

Zeer slecht apparaat! Onze is al 6 keer terug geweest naar de winkel. Vanaf de eerste week werkte het slecht. Capuccino is echt slecht, te slap en veel te weinig schuim! Het is de 180 euro absoluut niet waard. We gaan zoeken naar een goed espresso apparaat waar we lekkere capuccino mee kunnen zetten met een goede laag schuim.

Oscar Gr 29-07-2009

Fantastische koffie, maar de oude slogan niet waard.
Smaak is heel goed, schuim prima. Fijn apparaat.
Apparaat blijkt in ons geval wel storingsgevoelig. Net terug van reparatie. Sinds september 2008 in ons bezit. Melkreservoir is inmiddels 2x vervangen. 1x na 4 weken door philips zelf, (zij reageerden sneller op de klacht dan Wehkamp), nu door Wehkamp vorige week. Daarnaast moesten we na een maand of 3 steeds het deksel bovenop aandrukken om koffie te kunnen zetten (lampjes gaan anders niet branden). Na een tijd lang aankijken erger geworden. Besloten hem ter reparatie aan te bieden. 3 weken kwijt. Niets kunnen vinden. Staat nu weer hier en klacht is er nog steeds (zie video http://www.youtube.com/watch?v=H80ZDuwD6Q0). Mogen hem wel opnieuw opsturen, maar dan zijn we hem dus weer 2-3 weken kwijt. Dat wordt dus 6 weken bij een 3/4 jaar oud product. Zal wel een maandag morgen model zijn.

mirjam1971 03-07-2009

Heb nu een paar dagen deze Senseo in bezit. En ook al veel glazen macchiato gedronken. HEERLIJK! Ik houd me wel aan de regels die in het boekje staan dat je na het melkbakje moet 'cleanen'. Ik hoop dat het goed blijft gaan. Ik zag net bij het lezen van de reviews dat er iemand 'gecleand' heeft met azijn. Lijkt me een mooie tip; dank je!
Dus in het kort: ik ben zeer tevreden!

jottum23 18-06-2009

De grootste te duurste miskoop van het jaar koffie of koud of slap dan weer geen schuim .We moeten eerst de melkkan nadat die uit de vaatwasser is geweest 2maal cleanen en als je dan geluk hebt kan je wel eens een lekker bakje koffie krijgen helaas gebeurt dit 1 maal in de week de rest van de week is het bijna niet te drinken.We cleanen hem na elke koffie beurt en de melkkan gaat ook elke dag in de vaatwasser .