Inventum HK5B zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum HK5B zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Chrissy2 25-07-2015
Geschreven voor: Inventum HK5B zwart

Ik moet mijn 1e review herzien. Na reparatie doet hij het nu erg goed! Apparaat is standin voor WMF10, maar is stiller en de koffie smaakt notabene lekkerder dan de WMF (die veel duurder is). Dit apparaat is compact en redelijk stil en een aanrader voor op bijv. Camping. Hoop dat hij het nu voor langere tijd probleemloos blijft doen en bij nader inzien dus toch geen spijt van aankoop!

rhobo 12-08-2012
Geschreven voor: Inventum HK5B zwart

Na een aantal senseo apparaten die veel te snel kapot waren, ben ik overgestapt op deze inventum. Ondanks de plastic "look", blijkt het apparaat erg solide. Het zet een prima bak koffie, waarvan de sterkte regelbaar is. In tegenstelling tot mijn voorgaande senseo's, schenkt de inventum mij elke keer trouw dezelfde hoeveelheid. Dus geen Haagse bakkies meer!
Een paar minpuntjes zijn er wel. Het zetten van koffie gaat gepaard met een hoop gepruttel, gefluit en ander kabaal. Verder is het koffiepadbakje soms lastig open te krijgen. Kortom een hele dikke voldoende voor de HK5!

Chrissy2 29-07-2012
Geschreven voor: Inventum HK5B zwart

Wat een waardeloos apparaat!
Al vanaf het begin rare geluiden en het duurt vrij lang voordat de zaak op temperatuur is. Bovendien druppelt hij heel lang na en gaat de schuif pas open als de boiler is "uitgeborreld".
Het hele apparaat zit ook wel erg wankel in elkaar en is gemaakt van heel goedkoop spul. Na 3 1/2 maand deed ie niks meer en teruggestuurd naar Inventum. Als ie terugkomt wordt het een eventuele stand-in voor een ander apparaat.
Advies; niet kopen maar doorsparen voor een betere koffiezetter.

Chrissy2 25-07-2015

Moet review bijstellen. Na reparatie doet hij het nu erg goed. Is stil en maakt lekkere koffie. Hoop dat hij het voor langere tijd doet. Ik zal een 2e review opstellen.

jaap kees 12-05-2012
Geschreven voor: Inventum HK5B zwart

Tja niet gekocht omdat ie zo mooi is maar dat vond ik wel het aparte van deze pad machine want wat is ie lelijk maar hij doet wat ie moet doen.
De machine is redelijk stil en is echt makkelijk schoon te maken. Even open schuiven en pad eruit tikken afspoelen en klaar.Dus dat is gewoon top. Er zit ook een aparte losse padhouder bij voor thee.
Had eerst pads van DEka markt maar dat was niks en toen op speuren internet de Fair Trade pads gekocht en nu is de koffie goed van smaak. Dat zijn ook de beste zeggen ze op internet en dat klopt. De smaak selector op ca 25% zetten en een gewoon kop koffie eronder zetten liefst verwarmd want de koffie koelt dan te snel af. De machine is 1600 watt dus koffie en thee zijn redelijk tot goed heet.Leuk ding voor zijn geld maar wel de fair trade kopen want anders is het niet te zuipen.

tband 13-05-2012

Zeg Kees, niet vergeten de uitloop eronder er ook uit te halen en regelmatig schoon te maken hoor. Anders smaakt je koffie binnen de kortste keren toch wat anders.

noortje45 01-05-2012
Geschreven voor: Inventum HK5B zwart

Deze machine gaf meteen al kuren o.a. halve bakjes als de schuif hoog stond.Soms weer goed dan weer half.
Teruggestuurd. Is nagekeken en er werd geen gebrek gevonden. Na een paar keer doet hij weer halve bakjes.
We maken alles goed schoon en regelmatig ontkalken wij de machine.Deze gaat naar de stort en gaan weer gewoon koffie zetten.

noortje45 08-06-2012

De koffiepadmachine is retour naar Inventum gestuurd en zij hebben een nieuwe retour gezonden.
Een 10 voor de service van Inventum.
doortje45

marijke 65 12-04-2012
Geschreven voor: Inventum HK5B zwart

ik heb dit apperaat gekocht omdat onze senseo voor de tweede keer kapot was en het water er onderuit kwam inplaats van boven
toen ik deze zag en las hoe tevrede de meeste waren heb ik hem ook besteld en echt waar hij is geweldig echt goed hete koffie ook dat je hem kan vertellen voor wat minder sterke koffie vind ik ook fijn want de ene hoed van sterke koffie en de ander van wat minder sterke
ook het bedrijf aximax .nl vind ik een hele goede service hebben lekker snel en zonder porto kosten
ook de goedkoopste onze volgende aankoop zal bij aximax .nl weer zijn

TheoB 25-02-2012
Geschreven voor: Inventum HK5B zwart

Ons eerste pad apparaat. Lekkere schuim laag. Wel een beetje veel lawaai (de compressor resoneert soms met het plastic of de kopjes, dus hand erop en het wordt al minder). Heel handig vinden wij de sterkte regelaar. Van sterk naar slap. Verder is hij makkelijk schoon te houden en het wisselen van de pads gaat ook vanzelf (niks peuteren, gewoon op z'n kop en tikkie geven).

Jacky44 15-02-2012
Geschreven voor: Inventum HK5B zwart

Net mijn eerste bakje koffie op uit de Inventum Hk5B en ik moet zeggen dat het geen slechte kennismaking was. Ik had hiervoor een Princess en was dus gruwelijk verwend met een heet bakje koffie en dat komt niet uit dit padapparaat. Wel is het zeker beter dan het gangbare padapparaat dus als je geen echt heet bakje koffie wilt hebben is dit een prima apparaat.
Ik moest wel even wennen aan de schuiflade, deze is niet echt gebruiksgemakkelijk, maar met vooral geduld en beleid gaat deze goed open en dicht.
Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen omdat ik hem net in huis heb.

setanie 15-10-2012

Nu nog een paar maanden verder word ik toch al minder tevreden. De schuimlaag is niet zo mooi als in het begin. De koffie lekt nog zeker een tijdje na als je het kopje verwijderd hebt. En ik vind de warmte ook afnemen.
ook geeft hij de ene keer meer koffie dan de andere keer wat ik ook vreemd vindt. Helaas dus niet voor heel lang een goed koffiezetapparaat.

Jacky44 04-06-2012

Nu een aantal maanden in huis en hij bevalt nog goed. Het laatje gaat inderdaad niet gemakkelijk open, wie weet een tip voor inventum deze bij een volgend model gebruikersvriendelijker te maken. Ik heb inderdaad soms ook een half kopje koffie ipv een hele en ik snap ook niet waarom. De koffie blijft wel lekker heet dus al met al nog steeds een tevreden gebruiker.

Sikke Nijdam 08-09-2011
Geschreven voor: Inventum HK5B zwart

Nu een dikke maand in gebruik en de smaak van de koffie is meer dan prima, beter dan van mijn vorig pad-apparaat, van de bekenste fabrikant van deze machines.
Ook het schuim-creme laagje op de koffie is mooi.
En ook de smaakselector is leuk en kan goed gedoseert worden, naar smaak.
Maar ook wel enige minpuntjes ontdekt. Zo is het waterreservoir erg smal en hoog, wat lastig kan zijn om hem onder de kraan te vullen. Wel weer handig is, dat zijn watervoorraad goed is af te lezen.
Ook het laadje met de pads moet met een beetje geweld gesloten worden, anders gaat het groene lampje niet branden en komt er geen koffie...
Met de smaakselector in de hoogste stand (het meeste water en dus de "slapste" koffie) moet er wel een heel grote mok onder.
En de laatste tijd heeft ie wat moeite om het water door 2 pads te persen, wat een raar geluid oplevert en 2 halve bakjes....
En superstil was hij sowieso al niet.
Dus daarom wel een beetje een slag om de arm mbt tot de duurzaamheid
Al met al toch wel tevreden, alleen al om de lekkere koffie, waar het toch om draait.

AvdHF64 10-07-2011
Geschreven voor: Inventum HK5B zwart

Plaatsen van 2 koffiepads is iets onhandig. Koffiepadhouder plaatsen gaat ook iets onhandig. Koffiepads zitten erg vast in houder en zijn heel erg moeilijk te verwijderen. (Soms moet je peuteren met je vingers.)
Uitstroomtutje is ietsje te laag voor 2 Wedgewood koffie mokken. (Je moet ze er onder wurmen.)
Hij kan expresso zetten, echter de koffieuitstroomtutjes zitten te ver uit elkaar voor mijn kopjes. 2 Kopjes gaat beter echter dan moet staan de kopjes te laag en spettert hij erg.
De cremalaag is matig.
Machine maakt net zo veel geluid als meeste koffiepadmachines.
Je krijgt er een theepadhouder bij! Maar thee zetten met een apparaat waar koffie doorheen stroomt lijkt me niet de lekkerste thee produceren op den duur.
Ik heb €55 betaald en dat is hij waard.
Deze review is ook van toepassing op HK5W en HK5R. (B=Black, W=Whit, R=Red)