Philips SENSEO Maestro CSA260/50 grijs

• Test panel 8,6 okt 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SENSEO Maestro CSA260/50 grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

e*******@g******** 04-04-2024

Helaas zat er geen handleiding in de doos, hebben jullie dat er ook niet bij gekregen

l*******@h********** 13-10-2022

Philips SENSEO Maestro CSA260/60 zwart

Eerste gevoel na uitpakken is positief. Mooi modern design maar voelt iets minder robuust aan dan een Senseo Quadrante. Het ontbreken van de Aan/Uit knop is even aanpassen maar na verloop van tijd is dit wel een meerwaarde.

Openen en sluiten van het deksel gaan heel soepel door het brede handvat.

De mogelijkheid om de intensitieit in te stellen is een leuke optie voor wie regelmatig eens wilt wisselen tussen een espresso en een gewone koffie.

Het waterreservoir is zeker groot genoeg en is groter dan de meeste andere types Senseo.

Het wateropvangbakje voelt t.o.v. de rest van het apparaat wat goedkoop aan.

Over het algemeen zeer tevreden en een goede optie voor een doorsnee koffiedrinker.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Gemakkelijk in gebruik
  • design

Minpunten

• opvangbakje (gevoelig)

Mirnela 13-10-2022

Senseo robuust zwart

De mooi zwarte design van de Senseo apparaat komt overeen met de gedachte die je hebt bij sterk robuuste koffie. Echter de prijs is in vergelijking met de oudere versie Senseo apparaten hetzelfde terwijl ik bij de smaak niet een groot verschil merk. Wel kan ik benadrukken dat de gemak van de apparaat om verschillende koffie soorten te maken goed is. Ook ben ik zeer tevreden dat je het apparaat kan aanzetten en even weglopen en het apparaat maakt de koffie naar wens. Je hoeft er niet meer bij te staan om het uit te zetten wat voor mij een groot gemak is met name door de haast in de ochtend. Al met al ben ik er wel zeker positief over en zou ik de apparaat zeker aanraden

Pluspunten

• mooie uitvoering
  • gemak voordeel

Minpunten

• prijs

Kijker69 12-10-2022

Met recht de naam Senseo Maestro!

Wij mochten het koffiezetapparaat gaan testen voor een aantal weken. Ons eerste reactie na het uitpakken; wat een fantastisch mooi strak design, ook de kleur is mooi. Mooie uitstraling op de aanrecht.

Het waterreservoir is groter dan van de oudere modellen. Je kunt er makkelijk 7 tot 8 kopjes koffie uithalen, uiteraard afhankelijk van de keuze die je gemaakt hebt. Breder reservoir voorkomt m.i. de druk waardoor de (helaas bekende) lekkage voorkomen wordt. Wij hebben er in ieder geval vertrouwen in dat deze niet zal gaan lekken.

De Maestro maakt veel minder geluid dan de bij ons bekende andere Senseo apparaten, je kan elkaar gewoon verstaan tijdens het koffie zetten. Ideaal dat de Maestro ook direct na het koffiezetten uitschakelt, hierdoor staat het apparaat niet onnodig lang aan, wel zo fijn met de huidige energieprijzen. Warmt heel snel op.

Keuze uit drie standen; espresso, sterk en standaard. Smaak/sterkte van de koffie is simpel in te stellen middels het schuifknopje. Koffie is naar onze beleving warmer dan uit de “oudere” Senseo. Hoeveelheid koffie wil nog wel eens wisselen. Smaak van de koffie is zeker goed.

Er zit geen “aan”knop op. Na het vullen van het waterreservoir, het plaatsen van de koffiepad(s), keuze smaak sterkte druk je op de 1 of 2-kops toets voor het zetten van de koffie.

Lees voordat je de Maestro gaat gebruiken de instructies. Je moet het apparaat namelijk eerst een keer helemaal met koud water laten doorlopen voordat je je eerste kopje koffie kan zetten. Het apparaat is verder erg gebruiksvriendelijk. Onderdelen zijn makkelijk schoon te maken.

Pluspunten: mooi design, minder geluid, snel warm, schakelt direct uit, warm, keuze sterkte, zeer goede smaak
Minpuntje: soms wat wisselvallige hoeveelheid

Pluspunten

• Smaak/sterkte variatie
  • Nauwelijks geluid
  • Warmt snel op
  • Groter reservoir

Minpunten

• Soms wat wisselvallig met de hoeveelheid

RoxyHeer1005 12-10-2022

Zeer tevreden over de Senseo Maestro

Wij mochten het koffiezetapparaat gaan testen voor een aantal weken. En zijn er zeer tevreden over. Hij is groter dan de oudere modellen. Dit hebben wij gemerkt doordat je met een keer het water reservaat vullen wel 6 kopjes koffie kunt maken, waarna je hem weer opnieuw moet vullen. Het design is mooi, en hij is de prijs helemaal waard! De koffie smaak verschilt niet veel, want je gebruikt immers dezelfde koffie pads. Maar je kan met een simpele knop de koffie wel sterker maken. Er zitten drie verschillende standen op. Een gewoon, sterk en espresso (extra sterk dus) stand. Ook is de koffie aanzienlijk warmer dan bij het oude model. Wij vinden hem ook makkelijk in gebruik, met slechts één knopt warmt hij op en schenkt hij meteen de hoeveelheid koffie in die je kiest. Ook zijn de onderdelen makkelijk los te halen waarna je ze kan schoonmaken.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Groter water reservaat
  • Warmere koffie
  • Makkelijk onderhoud

a********@g******** 11-10-2022

Beste Senseo tot nu toe

Ik mocht dit apparaat de afgelopen tijd testen en kan nu al zeggen dat dit het beste Senseo apparaat is dat ik ooit heb gehad. Het apparaat is erg strak en past daarmee goed bij de rest van de apparaten op mijn aanrecht. Er zit een groot waterreservoir bij het apparaat waardoor ik niet 100 keer op een dag het water hoef bij te vullen. Wel even goed de instructies lezen voordat je het apparaat gaat gebruiken. Je moet het apparaat namelijk eerst een keer helemaal met water later doorlopen voordat je je eerste kopje koffie kan zetten.
Er zit geen aan of uitknop meer op het apparaat, wat eerst wat verwarrend is maar hierdoor staat het apparaat niet onnodig lang aan, erg fijn met de huidige energieprijzen. Het apparaat is verder erg gebruiksvriendelijk. Ook is het fijn dat je zelf de sterkte van je koffie kan bepalen dus voor iedereen wat wils.

Het enige minpuntje vind ik dat het bakje onder aan het apparaat wat los staat, hierdoor lijkt het alsof er iets niet goed vast zit en daardoor beweegt het kopje koffie wat erop staat ook wat sneller denk ik.

Pluspunten

• Strak design
  • Groot water reservoir
  • Verschillende koffiesterktes mogelijk

Minpunten

• Los bakje

n*********@g******** 11-10-2022

Stijlvolle Senseo met groot waterreservoir

Ik heb het geluk gehad de Senseo Maestro een aantal weken te mogen testen. Als ik het ga vergelijken met mijn Senseo Select, dan is dit wat mij betreft een upgrade. Groter waterreservoir, dus meer kopjes zetten voordat je hoeft bij te vullen. Altijd een pluspunt!

Het waterreservoir is makkelijk vast te klikken en blijft goed zitten. De klep waar de koffiepads ingaan voelt heel stabiel aan en is makkelijk open en dicht te doen. Het apparaat is mooi vormgegeven en voelt stevig aan. Het lekbakje heeft een rubberen ondergrond waar geen krassen opkomen, in tegenstelling tot het metalen plaatje van mijn huidige Senseo.

Je kunt de intensiteit van de koffie instellen met 3 verschillende standen en levert heerlijke koffie met een cremalaagje. Het apparaat schakelt zich automatisch uit wanneer het klaar is. Enige minpuntje is dat hij soms wat trilt tijdens het zetten. Voor de rest zeer tevreden!

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Schakelt automatisch uit
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Trilt soms bij het zetten

Bassie 11-10-2022

Gemak dient de mens

Zeer tevreden met deze senseomachine. De plus punten zijn makkelijk in gebruik, fijne bediening, sterkte/hoeveelheid water zelf in te stellen. Ook het design is mooi staat mooi op het aanrecht. Smaak van de koffie, cappuccino of latte zijn goed. Zelfs de kinderen gebruiken de senseo met de milka chocopads. Het enige min punt is dat je niet achter elkaar koffie kan zetten. Hij warmt zich steeds opnieuw op.

Pluspunten

• Stellen van hoeveel water
  • Fijne bediening

Minpunten

• Duurt lang als je meerdere kopjes wil zetten.

Linda2308 11-10-2022

Ideale senseo

De beste senseo ooit! Een grotere watertank dan de originele standaard editie, zeer luxe uitstraling en echt heel stil! Het apparaat is ook minder lomp doordat het plateau aan de onderzijde kleiner is, daarnaast is dit plateau volledig los te koppelen en is daardoor makkelijk schoon te maken. Geen aan/uit knop meer maar gelijk het knopje voor 1 of 2 kopjes indrukken en als hij opgewarmd is maakt deze senseo een heeeerlijk kopje koffie! Voor mij geen andere meer dan dit model!

Senseo gold : heerlijke koffie met een volle smaak, smaakt naar meer
Senseo classic : voor een echt bakje koffie
Senseo cappuccino: lekkerste cappuccino,waar ik heerlijk van kan genieten

Pluspunten

• Grote watertank
  • Afneembaar druppelvangers
  • Verschillende koffie sterkte

l********@g******** 10-10-2022

Geweldig apparaat

Toen ik de doos opende, was ik verrast dat het apparaat erg mooi is van design. Strak van vorm, zwart van kleur. Helemaal van deze tijd. Er zijn 2 knoppen voor 1 kopje koffie of 2 kopjes koffie. Het aanzetten gaat makkelijk. Je drukt op de knop. De koffie aanzetten gaat automatisch en het stopt ook vanzelf wat handig is. Zeker energiebesparing. Er is geen aan/uit knop. De koffie smaakt uitstekend. Je kan de sterkte zelf bepalen. De pad kan je bij GFT afval gooien.

Pluspunten

• automatisch uit
  • design

Anoukkiss 09-10-2022

Fijne senseo

Ik had de eer om dit product te mogen testen. Wat mij gelijk op viel toen hij uit de doos kwam. Hoe mooi hij was! Ik hou van zwart en strak en dat is dit apparaat!
Je kan er makkelijk koffie mee zetten. Er zit geen aan en uit knop op! Als je op 1 of 2 kopjes drukt verwarmd hij automatisch, en zet hij zelf koffie. Enige na deel is dat je hem niet van te voren kan voorverwarmen. Je kan de koffie ook in 3 standen zetten voor de juiste sterkte. Alleen bij de houder voor cappuccino lekt hij soms.

Pluspunten

• Mooi stijlvol senseo
  • In 3 standen koffie

Minpunten

• Kan soms lekken
  • Geen voorverwarm knop

DJansen 09-10-2022

Mooie Senseo

Wanneer de Senseo uit de doos wordt gehaald, valt direct het strakke design op. Mooie strakke lijnen geven en luxe uitstraling op het aanrecht. De Senseo wordt geleverd met twee padhouders, voor één of twee koppen koffie. Chocolademelk of cappucino kunnen eenvoudig met de hiervoor bestemde padjes worden gezet in de padhouder voor twee kopjes.

Anders dan bij de eerdere versies van de Senseo bevat deze variant geen aan- of uit knop. Het apparaat schakelt in op het moment dat je drukt op de knop voor één of twee kopjes koffie en schakelt daarna ook automatisch weer uit. De koffie komt eruit zodra het apparaat warm is. Je kunt daarnaast nog instellen of je een klein kopje koffie wilt, medium of large. Dit bepaalt dan ook de sterkte van de koffie.

Nadeel aan het niet hebben van een aan- en uit knop is dat je het apparaat niet kunt voorverwarmen. Eenmaal op de knop gedrukt moet je even wachten en dan komt direct je koffie. Bij de cappucino valt het op dat er wat water achterblijft boven op de gebruikte pad. Dit is bij de gewone koffiepads niet.

Voordeel aan de Senseo pads is dat deze biologisch afbreekbaar zijn. Deze mogen dus bij het groenafval, waardoor je weinig restafval/verspilling hebt.

• Automatisch uitschakelen

Minpunten

• Geen mogelijkheid om voor te verwarmen

ilonab80 05-10-2022

Heel blij met dit apparaat!

Ik ben het apparaat nu een week aan het testen en mijn bevindingen zijn voornamelijk positief. Wat ik erg fijn vind, is dat het design echt prachtig is en de machine toch compact is. Daarnaast is het fijn dat het waterreservoir lekker groot is, dat is met intensieve koffiedrinkers in ons gezin echt geweldig! Wat ik ook kan waarderen, is dat je zelf je koffiesterkte kunt kiezen en de koffie super smaakvol is bij alle 3 de sterktes. Ook vind ik het prettig dat je je kopje eronder kunt zetten, op 1 of 2 kopjes drukt en het apparaat vanzelf de koffie gaat zetten als het water warm is. Ook gaat het apparaat vanzelf uit na het zetten van de koffie, wat erg prettig is voor de energiebesparing. Het enige minpuntje dat ik heb kunnen vinden, is dat het apparaat bij het zetten van 2 kopjes de neiging heeft om te gaan lekken, maar ik zie dat niet als een heel groot probleem.

Henny 04-10-2022

Fijn energie zuinig apparaat

Ik ben blij dat ik dit apparaat heb mogen testen.
De koffie smaakt goed en je kan verschillende sterktes gebruiken.
Ook handig dat je de hoogte van dit apparaat kan instellen.
En tegenwoordig met de huidige energie prijzen ben ik blij dat hij elke keer na gebruik uit gaat en niet een poos aan blijft staan.
Ik vind dit apparaat wel ok.

Pluspunten

• Snel klaar
  • Gaat direct uit

Minpunten

• Waterkan snel leeg

j*****************@g******** 04-10-2022

Mooi en goed apparaat

Dit padapparaat komt heel dicht in de buurt van perfect. Warmt snel op, de koffie is goed heet en het apparaat maakt weinig geluid. De verschillende opties qua sterkte zijn voor mij een groot pluspunt. Ook het grote waterreservoir is erg handig. Het apparaat is makkelijk in gebruik, mijn kinderen zetten zonder uitleg een lekker kopje koffie. Buiten al deze praktische voordelen staat het apparaat door het mooie uiterlijk ook nog eens mooi op het aanrecht.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Hete koffie
  • Verschillende sterkte opties

c****************@g******** 04-10-2022

Prima Senseo apparaat

Senseo apparaat wat goed zijn werk doet, makkelijk in gebruik is en bovendien een lekker groot waterreservoir heeft. Persoonlijk hou ik van wat sterkere bakjes koffie, dus dan zijn de normale pads al gouw wat minder lekker door de lage druk waarmee het water door de pads wordt geperst.

Voordelen ten opzichte van nespresso zijn de prijzen van de pads, verschillende soorten pads (ook cappucino, is erg fijn) en minder geluid.

Al met al een prima apparaat wat snel een bakje koffie kan zetten.

Pluspunten

• Snel
  • Groot waterreservoir
  • Veel soorten pads

Minpunten

• Minder sterke koffiesmaak
  • Prijzig voor senseo