Bosch TKP 3023 - Gustino Aroma Onyx Zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch TKP 3023 - Gustino Aroma Onyx Zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Dansik 09-03-2008

We hebben een gustino gekocht en op mijn werk hadden we er ook een, maar beiden zijn in zeeeer korte tijd gesneuveld...
Het water kwam er niet meer uit, maar lekte weg.
Ze gingen beiden wel erg snel stuk!!!

B. van Eijk 27-11-2007

Zeer goed alternatief voor de Senseo. Belangrijk voordeel t.o.v. de Senseo is de opwarmtijd. Er is namelijk geen opwarmtijd. Andere voordelen zijn het grotere waterreservoir en de lagere prijs.

Als je, zoals ik, sterke koffie haat, dan is de mogelijkheid om voor een grotere hoeveelheid water te kiezen ook een voordeel. Tip voor mensen die niet van sterke koffie houden: probeer mocca!

De temperatuur van de koffie vind ik prima. Maar ik zet nooit kleine kopjes. Dan zou het anders kunnen zijn.

De ontkalkingsindicatie vind ik handig. Een weetje: bij ontkalken het water tot het minimumniveau vullen.

De Senseo schijnt zich nogal eens vast te zuigen. Dat probleem heb ik bij de Bosch ook wel eens gehad toen ik zelf pads vulde (ik wil slappe koffie en dan kun je de hoeveelheid koffie regelen). Ik kreeg hem dan binnen een minuut weer open. Alleen bij knoeierig geexperimenteer heeft hij zich vastgezogen. Nooit als ik het netjes deed of gewone pads gebruikte.

Het apparaat werkt bij mij nu een jaar zonder technische problemen (afklop, afklop). En ik gebruik hem intensief.

Ik vind de Bosch Gustino een aanrader.

Mariusjh 12-11-2007

Ben Gustino gebruiker van het eerste uur. Huidig apparaat is de 4de. De eerste 3 gaven allemaal binnen de garantieperiode de geest (meestal ernstige lekkage), maar werden allemaal door de winkel zonder problemen voor een nieuwe omgeuild. Omdat we de smaak van de koffie erg lekker vinden (na verschillende merken en smaakvarianten pads te hebben uitgeprobeerd) zijn we behoorlijk verknocht geraakt aan deze koffiezetter.
De huidige werkt gewoon goed. We hebben hem nu 15 maanden en hopen wel dat hij nog een flinke tijd meegaat, want het wordt moeilijk om een nieuwe te kopen. De meeste winkels hebben kennelijk genoeg van de vele problemen van de eerdere series. Toch is deze 3023 best goed in elkaar gezet. Bosch leert kennelijk van zijn fouten bij de produktie!!

Marco Smeets 27-05-2006

Paar dagen in gebruik en bevalt uitstekend! De koffie smaakt goed. Als je een
klein kopje koffie maakt, moet je wel eerst 1x een klein kopje heet water laten
zetten anders is de koffie niet heet genoeg. Zo staat het ook in de
handleiding.
Als je een grote kop (beker) zet, dan is dit niet nodig kwam ik achter, dan is
die heet genoeg.

Vreemd genoeg staat in de gebruiksaanwijzing dat de pads met bollekant naar
boven moeten, maar op de verpakking van de pads uit de winkel staat dat de
bolle kant naar beneden moet. Vreemd, kan iemand mij dit verklaren? Ik doe het
maar zoals Bosch het voorschrijft.