Melitta LOOK III De Luxe rood, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta LOOK III De Luxe rood, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

borivanlaar 09-10-2014

Deze apparaat een jaar geleden gekocht. Zet lekkere koffie en is makkelijk te gebruiken. Was heel erg blij met mijn koffiezetapparaat tot...gisteren. De apparaat stopte gewoon en doet niks meer.Gewoon zomaar, zonder reden. Kapot dus na een jaar gebruik. Wel jammer, maar ga nu voor een andere merk en apparaat.

Officiele reactie van Melitta 14-10-2014

Beste Borivanlaar,
wat jammer te horen dat uw toestel nu niets meer doet.
Melitta biedt 2 jaar garantie op onze producten, omdat er bij een electronisch apparaat soms wat defect kan raken.
U kunt het toestel -op vertoon van de aankoopbon- bij de winkel inleveren, waar het wordt omgeruild voor een nieuwe.

Brenda Broekmaat
Melitta consumentenservice

Maria2000 12-06-2014

Dit apparaat gebruikt bijna kokend water voor het zetten van de koffie en je moet van hete koffie houden vertelde de verkoper; ik heb bewust hiervoor gekozen. Direct na het zetten is de koffie lekker, maar na zeer korte tijd in de kan op de warmhoudplaat is het niet meer te drinken; de keuken stinkt al snel naar verbrande koffie. Jammer, dit is verkeerde keuze geweest. De vormgeving en gebruiksgemak maken dat niet meer goed.

Anoniem 23-12-2014

Is helemaal waar. Ik doe voordat de koffie te sterk wordt,
nog een 3/4 kopje water in het reservoir, klepje dicht en je hebt nog een extra kop koffie erbij.

Anoniem 13-06-2014

is helemaal waar. maar ik zet de koffie niet te sterk en laat het even staan. na het 1e rondje, giet ik er zelfs weer wat water in het apparaat en kan zo 1-2 kopjes 'extra' zetten. Ik proef daarom altijd eerst even voor !

Autumn954 20-03-2014

Deze machine gekocht, omdat mijn oude koffiezetter aan vervanging toe was.
Over het algemeen ben ik er best tevreden mee.
+zet lekkere koffie
+aroma instelbaar
+fraai apparrat
-kwetsbaat

cirkel 24-02-2012

Ik heb mijn koffiezetapparaat inmiddels maar weer verkocht, ik was er niet echt tevreden over.
Allereerst vond ik dat het water er met stoten en veel kabaal uit kwam. De kan raakte helemaal beslagen, zodat je niet eens meer kon zien of er koffie in zat.
Lastig vond ik ook dat de kan geen kopjesaanduiding had en door de vorm van de kan, was het reservoir ook moeilijk te vullen.
Ik heb weleens betere apparaten van de Melitta gehad.

Anoniem 02-12-2011

Vreemd, dat er eigenlijk zo weinig (positieve)reviews zijn ondanks dat dit apparaat al jaren op de markt is.
Dus geen (kinder-) ziekten meer waar veel apparaten na 1 1/2-jaar aan lijden. Ik heb al heel wat (veel duurdere en mindere)apparaten ''versleten'' maar deze is gewoon echt goed voor zijn geld.

Anoniem 29-12-2011

---------- derde review 29-12-2011----------
Dit type noemt Melitta een 'standaardkoffiezetter'. Maar hij doet het veel beter dan de duurdere M 820 Stage (volgens Melitta een 'premium-type') welke ik ook heb.
De Look-de-Luxe zet wel echt-hete kopjes koffie van prima (instelbare)aroma; ook bij 2- of 3-kop; kom je niet vaak tegen !! Bij de Look wordt in de specs, de (hoge) zet-temp genoemd: 93 graden; zou de optimale temp. voor goed aroma zijn. Wat meer water erin doen als staat aangegeven. Als de kofffie enige tijd staat en wat donkerder wordt, kan men weer wat water in het reservoir doen; het loopt automatisch door het filter en de koffie-smaak is heet en wat verzacht.
Is ivm niet afneembaar reservoir, en slecht aflezen waterniveau op apparaat, wat minder gebruiks- vriendelijk. Met drukknop openen filterhouder is wel weer gemakkelijk. Oppassen met stoten van de glazenkan tegen kraan-uitloop. Voor de prijs een echte aanrader. Ziet/voelt solide aan en is best fraai en niet grof.

Het verbaast mij dat er geen reviews over dit goed-werkend apparaat zijn.

---------- tweede review 2011-11-30----------
Dit is volgens Melitta een 'standaardkoffiezetter'; de M 820 Stage welke ik ook heb, heet 'premium' te zijn.
Maar deze 'standaard' zet wel echt-hete kopjes koffie met prima aroma (instelbaar)ook bij 2 of 3-kop; kom je niet vaak tegen !! Bij dit type wordt in de specs, ook de (hoge) zet-temp genoemd: 93 graden; zou de optimale voor aroma zijn. Is ivm niet afneembaar reservoir, en slecht aflezen waterniveau op apparaat, wat minder gebruiksvriendelijk. Met drukknop openen filterhouder is wel gemakkelijk. Oppassen met stoten van de glazenkan tegen kraan. Voor de prijs een echte aanrader. Ziet/voelt solide aan en is best fraai en niet grof.

---------- eerste review 2011-11-29---------
Heb voor 'erbij' nog een ''traditionelere koffiezetter'' als Melitta Look 3 Deluxe gekocht. Koffie is bij dit type echt heet; ook bij 3 kopjes en met veel (instelbaar) aroma. In de specs vermeld Melitta de koffiezettemp.: 93 graden. Zou optimale temp. zijn voor de beste aroma. Wel iets minder handig in gebruik (geen afneembaar reservoir).