ATAG HG9611A solo-gas heater (90 cm)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG HG9611A solo-gas heater (90 cm) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Luuk40 25-11-2011

Plaat pas een paar weken in gebruik. Opvallend hoe snel je zaken kunt opwarmen met de gewone branders: een pan water voor pasta bijvoorbeeld heb je snel aan de kook. Wat betreft de wokbrander: best prettig om een grote brander te hebben, maar voor het echte wokken heb je toch meer vermogen nodig. Had de verkoper me overigens ook al verteld. Het werkt wel, maar je moet je wok (ik gebruik gietijzer) goed laten opwarmen en dan niet te veel per keer wokken, anders koelt hij toch te veel af.

Een lichte teleurstelling vind ik het sudderpitje: vlam is echt veel te sterk voor goed sudderen.

Over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen.

De Bie 24-01-2007

Mooie en functionele opstelling van wokbrander. Goede spreiding van overige pitten en allemaal goed regelbaar en onsteekbaar met elek. vonkonsteking. Ontsteking van wokbrander heeft even geduld nodig. Warmte die vrijkomt boven 4.7 Kw wokbrander is fenomenaal. Plaats altijd wok op een branderd vuur en zorg voor voldoende ruimte met afzuigkap.
Mooi design, less is more. Pannedragers hebben goede steun voor pannen. Branders bestaan uit 1 enkel deel en dus goed afwasbaar. Rvs goede kwaliteit.
Eindelijk weer een vuur waarop gewokt kan worden ipv gestoofd. Zelf gietijzeren wok met ronde bodem kan erop.

niek 43 11-01-2007

90 cm. brede rvs gaskookplaat. Vijf pitten, waarvan wokbrander links (véél
handiger dan in het midden en onze eveneens 90 cm. brede afzuigkap heeft daar
geen moeite mee). Goede ruimteverdeling, ook met grote pannen (wokken!). Fijn
regelbare branders, vlam dicht onder de panbodem. Krachtige wokbrander (nog
sterker is echt onzin). Pandragers, voor stabiele pannen, goed afgerond op de
hoeken, maken simpel schoon. Regelknoppen die goed pakken en draaien. Goede
documentatie en gebruiksaanwijzing.
Minpunten:
- Zoete waren branden op rvs, rond de branders, wat in.
- Piëzo-ontsteking, pan al op de pit, kan trefzekerder.
Tip: neem, bij wok, een flink verlaagd kookdeel. Een flink verhoogd
aanrechtblad en, als je de ruimte hebt, 40 cm. afzetruimte (korfkast eronder)
naast de kookplaat.