ATAG IG9071M

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG IG9071M op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

dirk2137 30-12-2011
Geschreven voor: ATAG IG9071M

Mooi apparaat wat alleen maar storingen en ellende geeft.
De eerste die ik kreeg was kapot zo werd geconstateerd door een monteur van Atag en moest dus omgeruild worden. Ik kon hem direct omruilen bij de keukenloods en dat was een prima service, top!
De gasbrander werkt perfect en produceert echt veel warmte om goed te kunnen wokken. De inductie is een ramp. Iedere keer storingen waarbij er een 'F' in het display verschijnt. Dit gebeurt zo vaak en soms lijkt de kookplaat wel een kerstboom. Echt, was er niet zo veel irritatie, zou het gewoon lachwekkend zijn. De storingen herstellen wel altijd trouwens. De kookplaat valt soms ook in storing als deze niet eens aan staat en ik er iets van metaal op leg.

Staat een pan een klein beetje naast de kookzone, schakelt deze gelijk uit hetgeen ook zeer irritant is. Let wel, de pan staat er dan niet naast maar gewoon niet precies in het midden.

Er zit een opstaand randje aan de muurkant van de kookplaat. Hierdoor raak je iedere keer met de pannen dat randje waardoor de verf er af gaat.

Twee pannen achter elkaar plaatsen gaat niet omdat de ruimte op de kookplaat hiervoor te klein is maar dat hebben meer kookplaten natuurlijk. Water warmt wel zeer snel op met de inductie (als hij tenminste niet in storing valt.

Ik ben absoluut niet tevreden over deze kookplaat. Zouden de storingen zich niet voortdoen, was het een heel ander verhaal.

Annabloem 02-01-2012

Ook hier na plm. één jaar gebruik regelmatig storingen. Echter alleen in één kookzone (rechterkant van de plaat). Valt gewoon uit. Na een poosje kan hij weer worden ingeschakeld.
Erg lastig en ook jammer voor een kookplaat met bijbehorend prijskaartje!
Dirk schreef: "Staat een pan een klein beetje naast de kookzone, schakelt deze gelijk uit hetgeen ook zeer irritant is."
Dit herken ik beslist niet!

annabloem 16-08-2009
Geschreven voor: ATAG IG9071M

De kookplaat in december '08 geplaatst.
Gebruiksgemak: geweldig!
Pannetje water net zo snel aan de kook als een waterkoker. De wokbrander doet het perfect!
Dus, in gebruik een tien.
Kwa schoonmaak iets minder. Glasplaat gemakkelijk; de onderdelen van de wok beduidend minder!

Na 2 maanden gekookt te hebben op de kookplaat gebruikte ik de wokbrander 1x als sudderbrander. Ik plaatste een pan met een diameter van 32 cm. op de wokbrander om soep te trekken.
Deze stond zo'n 6 uur op de sudder-brander.

Het bleek dat het branderdeksel erg bevlekt was en dat dat niet met een doekje te reinigen was.
M.a.w. niet schoon te krijgen en geen gezicht op zo'n mooie kookplaat.
Heb gemaild met Atag maar het gevoel afgescheept te worden.

Dus met branderdeksel weer naar Duiven.
De dames daar vetelde me dat Atag daar niets aan kon doen.
Op mijn reactie: deze kookplaat heb ik 3 maanden in gebruik. Voor deze kookplaat betaalde ik dik 3000 euro.
Dan kan het toch niet zo zijn dat zo'n branderdeksel zulke vlekken vertoont???
De dames in de showroom probeerden met Atag schoonmaak producten de ring te ontdoen van z'n vervelende vlekken --> zonder resultaat.

Tja mevrouw.... met zulk een temperaturen kan dat gebeuren. Een beter materiaal heeft Atag niet.

Ik kreeg van de dames een nieuwe ring mee (branderdeksel)die ik er maar op moest leggen als er niet gekookt werd. Dan zag het er goed uit. Als ik dan ging koken moest ik de bevlekte er maar opleggen........

Werkelijk een enorme vlek/smet op een verder geweldige kookplaat.

Als ik het tevoren geweten had, had ik deze kookplaat NIET gekocht!
Ik zou dan gekozen hebben voor alleen inductie met voldoende capaciteit.

Want ook de inductiezone kan mijn wok uitstekend op temperatuur houden (1800 watt)

Hopenlijk hebben alle (toekomsstige) gebruikers iets aan mijn ervaring!

Vriendelijke groet,
Anna