ATAG HG7611A Solo gas heater (75 cm)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG HG7611A Solo gas heater (75 cm) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Mw.M 30-11-2015

Prachtige vormgeving, ziet er erg luxe uit.
Is helaas niet makkelijk te reinigen, laat vaak vlekken achter, maakt niet uit wat voor schoonmaakproduct je gebruikt. De gasknoppen lopen na 1 week koken, heel stroef. Dan moet je alles uit elkaar halen en opnieuw schoonmaken. (Dagelijks oppervlakkige reiniging, dus niet zo dat al het kookvuil gaat aankoeken)

Leuke gadget; als de vlam uitgaat door bv de wind, dan gaat het automatisch weer aan. Dan moet alles natuurlijk wel werken. Bij ons gaat de ontsteking vaak uit zichzelf aan, ook als het fornuis niet aanstaat. Ontsteking was na 1 week al kapot. Werd pas na 2 maanden vervangen en nu nog steeds regelmatig problemen ermee. Absoluut geen aanrader.

Coby van Diemen 27-10-2013

Na drieënhalf jaar gebruiken is er een lek onder een knop wat met een eenvoudig onderdeeltje verholpen zou kunnen worden. Deze knop staat in de fik. Dit is echter niet (meer) verkrijgbaar. De spettertjes die je bij het koken nu eenmaal altijd krijgt zijn niet weg te poetsen. Zijn nu gedwongen een nieuwe gaskookplaat te kopen wat zeker geen Atag zal worden. Atag betekend voor ons waardeloze kwaliteit en service.

noko60 17-07-2012

---------- update review, 17-07-2012 ---------
Heb de kookplaat al bijna 6 jaar in gebruik. Ziet er nog steeds uit als nieuw en alles werkt nog perfect. Lijkt het een kwestie van goed onderhoud te zijn? Heb nog nooit een schuursponsje hoeven de gebruiken en kook dagelijks voor 5 personen.

---------- 1e review, 20-02-2008 ---------
Wij hebben de 5 pits kookplaat.al ruim 2 jaar. Ik blijf er laaiend enthousiast over. Ik kook elke dag voor 5 personen dus grotere ketels. Je moet alleen opletten dat de handgrepen buiten de vlam blijven. Kookplaat heeft namelijk sterke vlamverdeling.

carla252525 04-09-2011

Gebruikersgemak een 5 omdat de kookplaat niet mooi te houden is en duurzaamheid een 1 omdat na 6 jaar in gebruik te zijn geweest de kookplaat vervangen moet worden. Reden: Een niet werkende ontsteker en een sputterende brander(openingen in de brander geven niet allemaal een vlam).

Frits van Dijk 03-06-2011

Het schoonhouden was een ramp. Als je de bruine aanslag om de pitten wegboent ruïneer je de finish. Vanalles geprobeerd om aanslag op te lossen, tot verfafbijtmiddel toe. Uiteindelijk blijkt barbecue-reiniger goed te helpen : schuim opspuiten, 10 min. in laten trekken, moeiteloos wegvegen.

Sonja1967 18-03-2011

Spijt van deze gaskookplaat. Mooi uiterlijk maar dat was na een week al over. Rondom de pitten bruine vlekken die moeilijk te verwijderen zijn. Ook met HG rvs reiniger moeilijk te verwijderen. Ook willen pannen van de houders "glijden". En als je de mogelijkheid hebt, kies dan de bredere, want 4 pannen naast elkaar is niet mogelijk.

g van Wingerden 12-12-2010

mijn atag kookplaat moet nog ingebouwd worden maar ik zou hem het liefs al wegdoen. Wat een rampenplan, hij is gewoon niet schoon te maken en te houden. Die bruine plekken rond de gaspitten zijn niet weg te krijgen. heel veel spijt van mijn aankoop.

maro57 14-11-2009

Prachtige kookplaat. Na lang pluizen voor deze van Atag gekozen. Heb 25 jaar op Atag gekookt dus wilde weer een Atag met wokbrander. Sterke branders, wokbrander links perfect, degelijk materiaal. Minpunt vind ik het ruwe materiaal v/d pannendragers. Emaile is makkelijker in onderhoud. En de bruine aanslag na verloop van tijd krijg ik prima weg met HG over/grill reiniger (zonder mondkapje). Als je genoeg ruimte hebt zou ik kiezen voor de 90cm variant. Ikzelf kon niet meer dan 75cm kwijt, maar is een beetje krap als je alle pitten nodig hebt.

pinkel 07-10-2009

De ingebrande vlekken rondom de pitten komt doordat Nederlands gas spat
Deze vlekken zijn uitstekend te reinigen met HG oven,grill en bbq reiniger.
Je hebt geen mondkap e.d. nodig, gewoon een beetje inspuiten in laten trekken en evt met een krasvrije spons(Blokker) wat poetsen.
Het is weer als nieuw, veel producten geprobeerd maar dit werkt ECHT!!!

wilmie1 04-07-2009

net deze kookplaat aangeschaft in onze nieuwe keuken, wat n ramp die bruine pitjes,en de watervlekken, op het RVS heb nu Atag shine v/d keukenleverancier maar pff wat n troep is dat, ik moet wel zeggen de pitjes zijn nu verdwenen, maar ik kan toch slechts na elke eker koken dat spul gaan gebruiken met mondkap voor, keuken luchten en handschoenen aan , wat n gedoe, heb spijt als haren op mijn hoofd met dit fornuis wat betreft t schoonmaken, ook vind ik iets te weinig ruimte voor 4 pannen, met die 75 cm, das ook erg jammer

Freeez 10-05-2009

Prima plaat. Nieuwe woning gekocht, dus nu op zoek naar de 90cm variant....

Bruine vlekken zijn overigens(krasloos) weg te halen met Starglanz (Blokker 2euro nog iets) en de blauw/witte sponsjes van de action !
Probeer het maar eens....
Ik doe de ATAG plaat een keer in de 2 maanden met een nieuw resulaat als gevolg....

Op deze manier poets ik de ATAG plaat, spoelbak en de RVS uitlaat van de motor als nieuw !

els56 31-03-2009

De ATAG-7611A vind ik een fijne kookplaat in het gebruik, mede omdat de wokbrander links zit, er blijft voldoende ruimte over voor andere pannen.
Wat wel erg tegenviel waren de geel-bruine vlekken (geen knoeivlekken) die na een paar weken gebruik ontstonden rondom de branders. Jammer dat er materiaal wordt gebruikt dat eigenlijk niet bestand blijkt te zijn tegen de enorme hitte van de branders. Na gebruik wordt de vangschaal steeds schoongemaakt met een vaatdoekje met afwasmiddel, jammer dat je genoodzaakt bent om agressiever spul te gebruiken om de kookplaat netjes te houden.
Na het schoonmaken wrijf ik de hele vangschaal in met een beetje slaolie op een keukenpapiertje, de plaat ziet er dan met uitzondering van de geel-bruine kringen weer netjes uit.

arenlou 29-07-2008

Deze Atag kookplaat heeft fijne branders en een goede afmeting voor het normale koken.
Wat mij echter enorm tegenvalt zijn die vlekken die onmiddelijk ontstaan na het overkoken.
Na veel poetsen blijft er een lichte vlek met bruine rand over in het edelmetaal. Dit is geen vuiligheid maar een chemische reactie van de metaallegering. Heel vervelend want na twee weken ziet mijn kookplaat er niet meer uit als nieuw. Ook niet met Atag-shine. Dus als je niet van vlekken houdt, vergeet ATAG dan maar. Het is echt troep. Het is alleen de naam wat voor verkopen zorgt. De ervaringen zijn achteraf nooit positief. Helaas spreek ik uit ervaring.

jeroen1965 24-05-2008

De vlekken op de kookplaat van de Atag HG7611A worden veroorzaakt door dat de A+ branders die Atag in zijn kookplaten gebruikt de RVS bodum plaat zo heet maakt dat bij overkoken de etensresten in het RVS branden . Deze zijn wel te verwijderen met de Atag shine reinigingsspray maar dit middel is zo agressief dat je handschoenen moet dragen en je keuken moet afdekken.Dit moet je ongeveer 1 keer per maand doen.
Gelukkig krijg ik van mijn keuken leverancier een andere kookplaat ( niet van Atag want deze zijn alle voorzien van A+ branders ). Ik zou deze kookplaat niemand aanbevelen of je moet van schoon maken houden.

Groetjes Jeroen

King Jacob 28-02-2008

Het is een hele goede kookplaat, werkte uitstekend.

Het enige probleem is dat onze hond (Berner Senner) het gasfornuis kan aansteken. Het gevolg een keukenbrand. Gelukkig is het tijdig ontdekt door de buren, daar wij niet thuis waren.

Voor de tijd dat we hem hebben gebruikt was het een goede kkokplaat. De kookplaat is vervangen door een ander model van Atag.

peter.t 18-01-2008

Een hele fijn gaskkookplaat. Goede verdeling van de vlammen onder de pan. De wokbrander aan de buitenkant is een zeer groot pluspunt. De meeste fabrikanten plaatsen de wokbrander in het midden en daar is dus totaal niet over nagedacht.
Zoals meer mensen hier schrijven branden sommige etensresten snel in en is dat soms lastig schoon te maken. (minpuntje voor Atag)

Nick78 04-01-2007

Waardeloze aankoop. Bij de 75cm heb je niet genoeg ruimte, je kan moeilijk dan
alle branders gebruiken en dat is meestal wel het geval in een grote familie.
Tevens is er na 3 maanden al bruine brandplekken naast de branders op te
merken, deze krijg je onder geen beding eraf.

john563 17-07-2006

heerlijk die wokbrander rechts, en alles netjes onder een 90 afzuigkap, je komt
echt geen ruimte te kort, grote branders achteraan hoef je niet over de kokende
aardappelen te buigen. Makkelijk schoon te maken.

King David 28-06-2006

Strak design, robuust, stoer en gebruiksvriendelijk. Mooie maat (75 cm is niet
te breed en spaart ruimte aanrechtblad) en toch 5 pitten waarvan wokbrander
rechts gepositioneerd is (veel handiger dan in midden, want dan blokkeer je de
overige 5 pitten).