Siemens IQ 500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens IQ 500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kozue 13-11-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

It's very easy to operate once you are used to how it works. No matches! Simple and beautiful black glas. Looks very smart. Left onder ring could be a bit bigger, as we put a soup pan or frying pan there often. The surface gets scratched so one has te be careful with rough bottom of a pan or make sure the surface to free of hard bits before you set a pan.

kaassema 03-11-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

Erg prettige kookplaat, mooie bediening met touchsliders voor het instellen van de temperatuur. Nauwkeurige instelmogelijkheden. Kritiekpunt: incidenteel detecteert hij een pan niet, gebeurt zelfs bij speciale inductiepannen. Betreft altijd hetzelfde pitje dus wellicht een productiefoutje?

ph 21-10-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

super makkelijke bediening en fijne kookplaat.
Makkelijk om zelf in te bouwen. super handinge in gebouwde kooktimer.

Carolien 18-10-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

Het water kookt heel snel. Door zooneaanwijzing aan te vinken kun je warmte regelen. Powerboost. Gewoon heerlijk om achter kookplaat te koken.

Piet 25-08-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

De inductieplaat was meteen bruikbaar omdat de bediening helemaal intuïtief verloopt. Erg prettig. Het koken ging meteen goed, ook al gebruiken we alsnog onze oude pannen die op gas gebruikt zijn.
Voor duurzaamheid heb ik geen score gegeven omdat we het apparaat pas kort hebben.

RvT072 13-07-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

Wij zijn overgegaan van gas naar inductie. Het was voor ons niet meer mogelijk om een randloze plaat te nemen waardoor de kookplaat in het aanrechtblad valt, dat had de voorkeur gehad. Uiteindelijk is de keuze op deze Siemens gevallen.
Het is zeker even wennen om met de plaat om te gaan.
Voordelen:
-Water is erg snel aan de kook
-(ook tussendoor) makkelijk schoonmaken mede dankzij de blokkeerstand
-geen geschuif meer met pannen van een grote pit om aan te braden naar een kleine pit om te sudderen
- ik hebt idee dat de onder-/zijkant van de braadpannen minder snel aankoeken, wat bij gasvlammen wel gebeurd (geen zwarte pannen)
Nadelen:
- je moet eerst de kookplaat aantoetsen die je wilt bedienen en daarna de stand intoetsen met de slider; dat is een kwestie van wennen
- met een glasplaat moet je voorzichtiger je pannen neerzetten, ik ben bang dat een zware pan die je te hard neer zet breuk veroorzaakt, bij gas kan dat niet vele kwaad
- ik moet nog op zoek naar een goede wokpan die ook op inductie werkt; ik ben bang dat dat een veel duurdere pan gaat worden als dat ik bij gas gebruik.

Mijn bijna 20 jaar oude kookpannen doen het goed op de plaat. Zolang de bodem nog vlak is en een beetje dikte heeft kunnen gewone rvs-pannen op inductie. (met een magneetje weet je het zeker) De gratis pannenset van Siemens heb ik net aangevraagd, het zal blijken of deze wellicht nog beter zijn.
In de gebruiksaanwijzing staat aangegeven dat je de plaat niet als werkblad mag gebruiken, natuurlijk gaat dit wel gebeuren. Ik moet nog even nakijken hoe ik dat voor elkaar krijg. Het is me al gelukt om de frituurpan er op te zetten. De pootjes vielen buiten de kookzones en daarnaast had ik 2 pannen opstaan, dit ging allemaal zonder problemen. Misschien dat een snijplank oid wel goed gaat(geen metaal, geen detectie). Als je een pan op de plaat set zonder dat deze aanstaat klinken er waarschuwingspiepjes.

De boosterstand voor water koken werkt.

De braadsensor heb ik 1 keer geprobeerd en snap ik niet helemaal, misschien kwam het ook omdat ik nog geen goede koekenpan heb.

Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen.

Elly Peereboom 30-06-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

Heel eenvoudig en gemakkelijk om mee te koken. Ik ben veel sneller klaar met koken. Gewoonweg geweldig apparaat.

P. Henke 26-06-2015

Gebruiksgemak:
Prima kookplaat, voorheen gas en keramisch gekookt en nu inductie - prima combi, want je hebt de kookervaring van gas (snel warm en snel afgekoeld) en net zo makkelijk schoonmaken als een keramische kookplaat.>> dit is algemeen voor inductiekoken maar goed, ik ben enthousiast.
De kookplaat werkt intuitief, denk dat je zelfs zonder de gebruiksaanwijzing gelezen te hebben er wel uit zal komen.
De kookplaat maakt een zoemend geluid als ie aanstaat, maar dit is niet hinderlijk (de afzuigkap maakt meer lawaai).

Vormgeving:
In orde, 4 pitten, bediening centraal onderaan. Kan niet veel mis mee zijn.

Mogelijkheden:
Pandetectie: als er geen pan aanwezig is (of hij is niet juist geplaatst) en een kookzone wordt aangezet, wordt er niet verwarmd en je hoort een piepsignaal
Kookwekker: per kookzone kan het aantal minuten worden ingesteld al waarna je ook weer een piepsignaal hoort (de kookzone kan optioneel automatisch uitschakelen - handig met eieren of aardappelen koken!).
Kinderslot: heel fijn tegen grijpgrage handjes
Programmeren: heb ik zelf nog niet geprobeerd, weet ook niet of dit echt handig is

Duurzaamheid:
Tja, degelijk materiaal. Net een paar weken in gebruik dus niet veel over te zeggen.

Annette7 20-06-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

Mooi strak design en praktisch in gebruik.
Zijn blij met de aankoop van de kookplaat en de gratis pannenset.

Ineke Hulshof 17-06-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

Heerlijk in gebruik. De powerboost is fantastisch. In een paar minuten is mijn maaltijd bereid, omdat mijn water snel kookt en de andere gerechten snel gaar zijn.
Bovendien zeer zuinig, want weinig tijd nodig

Joop en Leny 10-06-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

Het aanzicht (ontwerp) is mooi en goed afgewerkt
Makkelijk in het bedienen van de toetsen.
Ook het kinderslot is goed als men kleine kinderen heeft.

Salvador Cuevas 06-06-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

Despite we have the Siemens EH675FE27E for only few days, we are satisfied with its, appearance and ease to use.
We are still discovering all the different possibilities that the equipment can provide.

sinterklaas3333 30-05-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

Prachtig apparaat, mooi design, nu nog leren koken op dit mooie apparaat. Nog geen eerdere ervaring gehad met inductiekoken.

stevensiemens 28-05-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

In plaats van kleine + en - knoppen nu een hele balk om de strekte aan te geven. Design is strak en mooi.

verpaalen 22-05-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

Fijne kookplaat eenvoudig in schoonmaak en gebruik.Mooie vormgeving en kleur.makkelijk schoon te maken een aanwinst in de keuken.

h.roersma 13-05-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

De kookplaat is perfect geplaatst. Ziet er strak uit , makkelijk schoon te houden ook. Het werkt geweldig en snel ...je hebt wel de juiste pannen nodig!

riet46 03-05-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

Voldoet aan al mijn verwachtingen net als al mijn andere apparaten. Makkelijk in gebruik en onderhoud, kortom een geweldig produkt.

C.W.Klok 01-05-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

heerlijk hoe inductief koken voelt als koken op gas, maar dan zonder vieze gassen en overtollige warmte rond de pannen. Het water is in een mum van tijd aan de kook.
Een geweldige aankoop: had jaren eerder gemoeten!

Ingrid Hamming 28-04-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

Er zitten al krassen op de plaat. Matige afleesbaarheid. De knoppen had ik graag groter gezien. Wel gemakkelijk schoon te houden. Tempo van opwarmen en afkoelen erg prettig.

Fam. Kievit 27-03-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

Heel mooi Inductiekookplaat. Zeer gebruiksvriendelijk en heel makkelijk schoon te maken en alsmede schoon te houden.
We zijn met onze alle Siemens apparaten heel content mee.

moos56 12-03-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

de eerste ervaringen zijn zeer goed.
de verwachting is hoog omdat ik bij eerdere Siemens apparaten ook erg goed zijn bevallen.

Rob_DD3 08-03-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

Mooi design, goede afwerking, en prettig gebruiksgemak.
Reageert snel. zeer degelijk. makkelijk schoon te maken

laika12 27-02-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

We hebben altijd een keuken gehad met een gasfornuis. Ook in onze nieuwe keuken hebben we in eerste instantie een gasfornuis gehad. Omdat deze absoluut niet beviel hebben we deze vervangen door de Siemens inductieplaat. Sinds een maand gebruiken we deze nu en we zouden niet meer anders willen. Het gebruiksgemak is groot; snel op temperatuur, makkelijk te bedienen en heerlijk om schoon te maken. De vormgeving is strak en past goed in onze nieuwe keuken. De mogelijkheden zijn nog wat lastig te beoordelen, aangezien we de inductieplaat pas een kleine maand gebruiken.

sariusta 12-02-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

Zit strak uit handig snel eerste keer siemens bakplaat wel naar wens.
Montage was snel en gemakelijk om te biedenen

Klop-Lankreijer 03-01-2015
Geschreven voor: Siemens IQ 500

Het voordeel van de inductiekookplaat is dat deze snel warm is en gauw afkoelt.
Het koken hierop wordt als zeer comfortabel ervaren.
De glasplaat is makkelijk te reinigen.
Na 12 jaar intensief koken op de inductieplaat van Siemens hebben wij toch weer voor de Siemens inductiekookplaat gekozen toen we vervanging zochten.