ATAG HG9611ME

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG HG9611ME op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

N. Veen 08-10-2011
Geschreven voor: ATAG HG9611ME

Ik raad mensen absoluut af deze kookplaat te kopen!

Al in het tweede jaar dat we deze ATAG kookplaat in gebruik hadden begonnen de problemen: de automatische ontsteker blijft tikken terwijl de vlam toch echt al aan is. Waarschijnlijk "denkt" de ATAG dat er geen vlam is, en schakelt uit beveiliging de gastoevoer af.

Dit gebeurt continue bij 4 van de 5 kookpitten, dus die krijgen we niet meer aan de praat. Koken is als koken op de camping met 1 pitje (natuurlijk weer de kleinste). Ik vrees dat het de thermokoppels zijn.

Ons probleem staat niet in de handleiding bij de mogelijke storingen, dus kan het niet zelf oplossen. Garantie natuurlijk voorbij. ATAG heeft de naam enorme bedragen te vragen voor reparaties, dus we zullen wel weer flink aan de beurt zijn. Ik lees op andere fora bedragen van ruim 300 euro.

Gezien de prijs die we voor deze plaat betaald hebben voel ik me echt opgelicht (de reparatiekosten en korte probleemloze levensduur).

Het toestel ziet er wel mooi uit (overigens een ramp om schoon te houden, maar dat hadden we er voor over). De look was de reden dat we hem kochten, maar kwaliteit dus belabberd.

tonro1 25-12-2009
Geschreven voor: ATAG HG9611ME

topplaat. topprijs ook. Mooie, grote wokbrander. Echter: let bij atag, pelgrim en etna er wel op dat je het apparaat registreerd op hun site. De garantie wordt anders wel moeilijk. De firma is erg rigide als het om hun regeltjes gaat. In ons geval ging de plaat het eerste jaar, bij zware belasting (pannekoeken bakken) en dus heel soms, in storing. Een 3/4 jaar later gebeurde dat nog eens en 2 1/2 jaar na aankoop gebeurde dat vijf, zes keer achter elkaar tijdens één baksessie. Enfin, wij gebeld met atag; ze sturen een monteur; wij hadden niet geregistreerd, omdat dat er indertijd bij was ingeschoten; de monteur vervangt een besturingsprintplaat en de thermokoppels: kosten 355 eurietjes. Niet fijn dus. Waarom wij niet eerder aan de bel hebben getrokken: het is een sluipende fout: ieder apparaat gaat wel eens in storing. Moraal is duidelijk.

tonro1 03-01-2014

nog een aanvullinkje: de plaat draait nu al weer een jaartje of 2 storingsloos. Blijft het feit dat atag indertijd een 'gemodificeerde' printplaat heeft geplaatst. De ontwerpfout is dus op onze kosten hersteld....

mulhuijsen 15-11-2009
Geschreven voor: ATAG HG9611ME

Nooit meer een gaskookplaat met beveiliging van Atag.
De beveiliging springt zomaar aan en je kan minstens 1 uur de kookplaat niet gebruiken.
Is mij al een paar keer gebeur toen we eters hadden.