ATAG HG9611SX

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG HG9611SX op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

FAK 30-11-2009
Geschreven voor: ATAG HG9611SX

De kookplaat is een mooi apparaat.
De werking is prima en de stabiliteit is geen probleem zolang de pannenhouder goed geplaatst worden (zie uitsparingen).
Het grootste nadeel is het schoonhouden van de plaat. Iedere vlek en iedere veeg zie je ook de glimmende zwarte achtergrond. Meerdere keren met glassex zijn nodig om het weer schoon en toonbaar te krijgen. Het grootste probleem is de zwarte kleur en niet het materiaal. Dus geen zwart meer voor mij.
De kookplaat heeft ook een paar vlekken/kringen die er niet uit te krijgen zijn. Hiervoor moet een monteur langskomen.
De duidelijkheid van de bedieningsknoppen is onvoldoende. Je blijft altijd zoeken naar de juiste knop.

kookgek 03-07-2009
Geschreven voor: ATAG HG9611SX

Koken op glas is voor mij ideaal. De gasvlam laat zich snel en fijn regelen. De glazen plaat is in een mum van tijd schoon. De breedte van de plaat en plaatsing van de branders maken het gemakke-lijk alle pitten tegelijk te gebruiken.
Van wankele pandragers heb ik geen last. Mijn pannen passen heel goed (lagostina; wel let ik op de pit/diameter van pan.
De wokbrander is ook ideaal om een koperen ketel op te zetten voor het maken van jams, chutneys en dergelijke.
Ik gebruik de wokbrander ook voor een grote 5-liter pan voor soep, asperges, bloem-kool e.d.
Voor mij een ideale kookplaat.

reina23 25-01-2009
Geschreven voor: ATAG HG9611SX

De glaskookplaat ziet er fraai uit en het koken gaat eigenlijk ook wel best. Je moet even zoeken maar na verloop van tijd weet je welke pit je moet hebben voor snel koken, sudderen etc. Heb je veel pannen tegelijk in bedrijf dan is het echter vaak moeilijk schikken qua beschikbare ruimte. Een groot nadeel van deze glaskookplaat is de wankelheid van de pannendragers (dat zie je al op de foto). Gegarandeerd dat vroeger of later een pan vanaf zo'n drager aan de haal gaat. Dat is wat wij vaak hebben meegemaakt en onlangs met fatale afloop: een ferme scheur in het glas. Onze keukenboer ziet geen andere oplossing dan een volledig nieuw apparaat te plaatsen. Atag liet desgevraagd weten dat zij de glasplaat kunnen vervangen voor de prijs van 6 a 700 Euro.
Wat ik bijna vergat te vertellen is dat de bedieningsknoppen van tijd tot tijd losschieten en dat er dan een monteur bij moet om ze weer vast te zetten/vervangen
Al met al niet echt een aanrader dus.