AEG 79454 G b

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de AEG 79454 G b op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

JackRansyn 17-01-2010
Geschreven voor: AEG 79454 G b

In eerste opzicht een mooie kookplaat. Door de plaatsing van de kleine pitten op de hoeken staan de pannen elkaar niet in de weg. Echter, de kwaliteit van de gaspitten is bijzonder slecht. De zwarte afdekringen zijn na een jaar helemaal doorgeroest, en de dekseltjes gaan dezelfde kant op. De afdekringen zijn ook niet van gietstaal (zoals bij veel goedkopere merken wel het geval is) maar van aan elkaar gepuntlast plaatstaal. Het geheel is na anderhalf jaar onder garantie vervangen, maar de vervangers zijn inmiddels ook doorgeroest (letterlijk!) en omdat ik dit net buiten de garantietermijn op reparaties (12 mnd) heb gemeld, geeft AEG hier geen garantie meer op. Ter info: 1 stalen plaatje kost 22 euro, en daar rekent AEG nog rustig 8,50 euro 'orderkosten' bij. Ik heb er inmiddels twee vervangen (zelf knutselen) maar over een paar jaar is het handiger om de hele kookplaat te vervangen (door een ander merk, uiteraard).