Miele KM 391 G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele KM 391 G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

MaxMylove 22-11-2012
Geschreven voor: Miele KM 391 G

Apparaat 3 jaar in gebruik (4 jaar geleden gekocht), pitten en pannenhouders roesten! Zonder enige aanleiding blijft enige weken geleden 1 van de draaiknoppen voor de gastoevoer en ontsteking muur en muurvast zitten. Miele Nederland gebeld, sturen enkele dagen later een monteur, die constateert zogenaamd vuil en vocht in het mechaniek. Werkelijk een onmogelijk verhaal, vuil/vocht moet onder de knop omhoog, door een rubbermanchet en dat van de ene op de andere dag (niet eerst moeilijker om te draaien of in te drukken, maar volledig geblokkeerd). Miele durft vervolgens een faktuur van €123,17 achter te laten en deze automatisch te incasseren. Faktuur laten storneren (dat kan gewoon hoor) en 2 maal een email verzonden. Miele heeft blijkbaar de gewoonte om e.e.a. telefonisch af te handelen (juridisch minder bewijslast) en reageert dan ook 2 maal per telefoon, e.e.a. zal nagevraagd worden bij de monteur en ja, hoe kan het ook anders de monteur gaat natuurlijk niet toegeven dat het gewoon geldklopperij is, dus Miele houdt voet bij stuk. Inmiddels brief ontvangen van Miele, ze begrijpen mijn teleurstelling inzake de kosten maar blijven bij hun standpunt. Nou zijn de kosten niet mijn grootste teleurstelling, het is de werkelijk onvoorstelbare botheid waarmee deze zogenaamde servicedienst te werk gaat en het besef dat Miele toch niet is, wat iedereen denkt. Ik ben er in iedergeval klaar mee, ik heb rechtsbijstand ingeschakeld en ik hoop dat het tot aan de rechter wordt uitgevochten, wat de uitkomst ook is, de grote verliezer is Miele,met deze enorme antireclame!

Jurgen9620Zottgem 11-08-2010
Geschreven voor: Miele KM 391 G

Ik ben eigenlijk heel ontgoocheld over de handelswijze van Miele in het algemeen. Wij hebben heel ons keuken van Miele toestellen voorzien voor een totale waarde van meer dan 10.000 Euro en dan opeens krijg je last met een gaskookplaat. Wij dus gebeld met de melding van de problemen :

1/ Slecht aangaan van de gasbekken.
2/ onverwacht stoppen van de gastoevoer.
3/ Stukken van de gasbekken die zomaar loskomen van de plaat zelf.
enz enz.
Kortweg: een reden genoeg voor ons althans om de kookplaat te vervangen en aangezien ze nog binnen de geldige garantieperiode van 2 jaar zat leek het ons dan ook evident dat ze door Miele kostenloos vervangen werd. Maar wat denkt U , Miele , er is geen betere he , ze sturen een technieker die het toestel " repareert" , even werkt ze maar na een paar maanden van zelfde laken een broek , dan nog even wachten tot wanneer de garantieperdiode over is en dan sturen ze weer een technieker met de stukken en een gepeperde rekening. Miele , er is inderdaad geen betere OM OP HET STORT TE GOOIEN !!!!!!

Henk Bodewes 04-11-2008
Geschreven voor: Miele KM 391 G

Mooi apparaat, maar Miele gaskookplaten hebben kennelijk veel problemen met de elektronische regeling en thermobeveiliging. Onze vorige Miele kookplaat werd tijdens het koken regelmatig onverwacht geheel uitgezet door een thermobeveiliging terwijl er niets aan de hand was. We hebben toen van Miele niet gratis een nieuw apparaat gekregen, maar alleen tegen gereduceerd tarief. Nu hebben we de KM 391 G sinds een half jaar. Dit exemplaar veroorzaakt het uitvallen van de aardlekschakelaar, waardoor het halve huis plotseling zonder stroom zit. Deze twee Miele gaskookplaten hebben ons tot nu toe veel ergernis opgeleverd en inmiddels al handen vol geld gekost. De benadering van Miele is ons helemaal erg tegengevallen: pas na heel vaak aandringen en uiteindelijk pas na een brief aan de directie van Miele Nederland gebeurde er iets.
Pluspunten:
Ziet er mooi uit.
Kookt ook goed als ie de aardlekschakelaar er niet uit heeft gegooid.
Minpunten:
Gooit zonder aantoonbare reden de aardlekschakelaar er uit. Miele blijkt niet in staat dit op te lossen.