Fagor IF-40 S

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fagor IF-40 S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

eversteegt 20-11-2013
Geschreven voor: Fagor IF-40 S

Zeer mooie en ook 'snelle' kookplaat! Vooral het feit dat je op iedere zone een booster hebt (hoewel je aan 1 'kant' maar 1 booster tegelijk kan gebruiken, dat ligt niet aan de plaat maar aan de stroomvoorziening) is erg handig. Ook is het erg fijn dat je op iedere zone een eigen kooktimer kan zetten.

Helaas is mijn vertrouwen in de betrouwbaarheid van Fagor inmiddels wel tot een dieptepunt gedaald. Meteen na aanschaf moest er al een module vervangen worden omdat deze in de uit-stand lawaai maakte. Vorig jaar, inmiddels in het tweede garantie jaar, hield de gehele rechter kant ermee op, na een periode van storingen in de aansturingslogica (kookwekkers werkten niet of zorgden dat de plaat op hol sloeg). Toen netjes binnen garantie gerepareerd door gehele rechter kant te vervangen.

Nu, inmiddels net door de 3 jaar garantie heen, keert exact hetzelfde euvel weer terug. Maar nu mag ik ineens 80 euro betalen om alleen maar iemand voor te laten rijden om het probleem te onderzoeken. En als het inderdaad hetzelfde euvel is als vorig jaar, dan ben ik 250 euro kwijt aan nieuwe onderdelen.

Dat is de helft van een inductieplaat bij Ikea, die inmiddels dezelfde mogelijkheden biedt. Het verschil is dat Ikea wél achter z'n producten staat en 5 jaar garantie geeft.

(en ja, de kookplaat heeft meer dan voldoende koeling).

RiannePp 23-05-2012
Geschreven voor: Fagor IF-40 S

Nadat onze zeer dure Atag inductieplaat in 'rook' was opgegaan en dit type nog steeds zo veel kost, wat rondgekeken en toen op Fagor IF-40S uitgekomen. Niet alleen veeel goedkoper maar nog meer mogelijkheden, vooral belangrijk: het vermogen. Zijn zeer tevreden!

Margot Bergmans 20-08-2010
Geschreven voor: Fagor IF-40 S

Zeer tevreden. Had ik eerder moeten doen.
Had eerst een electische kookplaat. Inductie kookt net als gas. Bediening plaat is duidelijk. De kinderen hadden het ook zo door.
Ook zeer tevreden over leverancier Keukenwarenhuis.nl.
Goede uitleg op site en vragen worden beantwoord.

Henk vd Zee 19-04-2010

---------- update review, 19-04-2010 ----------
Wij hebben de kookplaat nu ruim 2 jaar in gebruik tot volle tevredenheid. Echter, er is net een kopje op gevallen, en er zit meteen een enorme barst in. Het valt me wel tegen dat zo'n kookplaat daar kennelijk zo gevoelig voor is.

----------- 1e review, 17-12-2008 ----------
Een prima kookplaat voor een goede prijs. Deze plaats is iets breder, en past binnen een standaard gat. Door de booster kun je zeer snel koken.

pwj.meijer 18-09-2009
Geschreven voor: Fagor IF-40 S

Na het bekijken van de diversen platen op Kieskeurig kwam ik uit op het voor mij onbekende merk FAGOR.
Maar al snel werd duidelijk dat dit merk een grote speler is op de inductiemarkt.
Na verscheidde prijsvergelijkingen en rondbellen voor de beschikbaarheid, want mijn oude plaat was, letterlijk!, in rook opgegaan. Ik had 'm dus acuut nodig, kwam ik eerst op de IF-4 s uit.
Die was niet direct leverbaar, maar de IF-40s wel. Het enigste verschil is dat de glasplaat 5 cm breder is, inbouwmaat is standaard.
Een prima plaat! Heel snel door op alle 4 de kookzones een boosterfunctie en een timerfunctie van 0 t/m 99 min.
Tiptoets bediening.
Handleiding wel in het Nederlands, maar niet niet echt duidelijk over de timerfunctie e.d. Daar moet ik me echt nog even in verdiepen!
Een paar dagen in me bezit maar nu al dik tevreden!