Fagor IF-4 X

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fagor IF-4 X op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ABKtje 20-10-2013
Geschreven voor: Fagor IF-4 X

Na het typen van mijn review zojuist ontdekte ik dat Fagor momenteel uitstel van betaling heeft aangevraagd. Pas op dus met aankopen en garantie vanaf heden!

ABKtje 20-10-2013
Geschreven voor: Fagor IF-4 X

Ik kocht deze plaat in januari 2010 bij keukenwarenhuis voor 599 euro en nu werken de beide linkerzones niet meer. Keukenwarenhuis verwijst mij naar Fagor, waar telefoon en internet het al een week niet meer doen volgens een KPNstoring (dit vermeldt de site van Fagor). Dit is toch veel te snel voor zo'n dure kookplaat en nu moet ik maar zien hoe het opgelost gaat worden. wordt vervolgd.....

ABKtje 23-10-2013

Inmiddels ben ik uiteindelijk snel geholpen door een monteur namens Fagor. Ik moet zeggen dat voor de kookplaat van destijds 599 euro een reparatie van 276 euro uitgevoerd is, nu 10 maanden na afloop van de garantieperiode. Ik vind dit erg veel geld en hoopte op enige coulance van Fagor, maar ondanks dat Fagor via kieskeurig mijn e- mailadres opgevraagd heeft en ik ze gevraagd heb of deze prijs wel reeel is, heb ik niets meer van ze vernomen. Ik zou toch op z'n minst een reactie mogen verwachten, denk ik.

Claire_ 28-10-2013

Bedankt voor de melding! Ik kies fijn voor een ander merk. Van iemand hoorde ik al over absurd lange wachttijden voor reparaties.

ABKtje 07-11-2013

Na mijn verzoek om wat coulance heb ik van Fagor een tegemoetkoming in de hoge kosten gekregen van 100 euro: dat vind ik echt heel netjes, moet ik zeggen.

Remmetje1969 08-11-2011
Geschreven voor: Fagor IF-4 X

Na 16 jaar met een Bosch inductieplaat te hebben gekookt, deze keer voor de Fagor gekozen. En daar hebben we geen spijt van! De plaat ziet er mooi uit en de bediening werkt feilloos. De Fagor heeft veel meer vermogen en we merkten al gelijk op dat het koken sneller gaat. De timer per zone is ideaal, niks kook of bakt meer te lang. Ook mooi is dat er per zone aangegeven wordt dat deze nog heet is nadat die is afgeslagen. Mooi signaal want je moet ook met inductie nog steeds niet je hand op de zone leggen na koken! Alleen de "beep" is wat hard en scherp, die zetten we denk ik wel uit. Over de duurzaamheid kunnen we na een week nog niet veel vertellen.

arnoudj 05-03-2013

Ik heb sinds kort een andere kookplaat die op een vreemde manier zijn werk doet, met stoten hoog vermogen. Plaats ik een pan met water op een pit, breng ik die aan de kook op hoog vermogen 8/9, kookt het water dan zet ik het op een lagere stand, 5 a 6 van 9 dan zie je de stoten energie doordat het water even kookt (je ziet de belletjes), dan even niet (geen belletjes meer), dan weer wel (weer belletjes) etc.
Kan je me vertellen of deze plaat het ook zo doet?
Dank bij voorbaat,
Paul

Annie kock 16-07-2011
Geschreven voor: Fagor IF-4 X

Wij hebben deze kookplaat nu een half jaar in gebruik, hij is erg goed en snel en je kan er ook mee sudderen, wat met de vorige inductiekookplaat dus niet kon. Met de boosters is die heel snel met water koken.

lenny73 26-03-2011
Geschreven voor: Fagor IF-4 X

Deze kookplaat is echt super!
Hiervoor hadden we een keramische kookplaat en daar zijn we eigenlijk nooit tevreden over geweest. Een kermische kookplaat wordt langzaam warm, heeft een trage reactietijd en blijft na gebruik redelijk lang gloeiend heet.
Wat een verschil met inductie! Supersnel (vooral in de powerboost stand), reageert onmiddelijk en doordat de pan direct verwarmt wordt en niet de kookplaat, koelt de kookplaat snel af.

In eerste instantie stond ik sceptisch tegenover zo'n onbekend merk als Fagor, maar na wat zoeken leek het toch redelijk betrouwbaar.

De gok gewaagt en gekocht. Voor de prijs hoef je het niet te laten want vergelijkbare 'A'-merken zijn 1,5 tot 2 keer zo duur.

Al met al een uitstekende kookplaat. Wat vooral handig is, is de timer functie op iedere kookelement.

F Brugman 21-11-2010
Geschreven voor: Fagor IF-4 X

Er gaat een wereld voor je open....dat is voor ons de pakkende tekst om deze inductie kookplaat te typeren. Je krijgt vanzelf plezier in het koken. Gerechten uit alle delen van de wereld zijn gemakkelijk en snel te bereiden. Hadden we deze kookplaat maar eerder aangeschaft.
De Fagor IF-4X is bij ons een echte blikvanger in de keuken. Het design is oogstrelend,strak, modieus, glad en gemakkelijk te reinigen. De inductieplaat wordt moeiteloos warm, laat zich gemakkelijk regelen en stelt je nooit teleur als je gewoon voor jezelf of voor gasten iets speciaals aan het koken bent.
Die ervaring wil ik graag met U delen.

mariapl 19-10-2010
Geschreven voor: Fagor IF-4 X

Heb inductie IF-4X via kieskeurig bekeken. Was meteen enthousiast, want de mijne was kapot gegaan na 14 jaar. Hij werd per tnt geleverd na eerst regelmatig e-mails verstuurd te hebben voor info. Goede en duidelijke en gemakkelijk ingebruik, de toetsen werken soepel en makkelijk schoon te houden. Echt een aanrader, en een pannenset cadeau erbij!! Voor mij voor het eerst een groot bedrag per online besteld, Fantastisch en niet zo duur als ik dacht.

arnoudj 05-03-2013

Kan je me vertellen of deze plaat het ook zo doet?
Dank bij voorbaat,
Paul