Boretti BGK-90

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Boretti BGK-90 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

Els 16-08-2016

Kookplaat prima,service Boretti onder de maat

Geschreven voor: Boretti BGK-90

Onze glasplaat brak spontaan.Bij contact met Boretti werden we er van beschuldigd iets op de plaats te hebben laten vallen. Boretti stelde voor om dit te melden bij de verzekering zodat we daar vergoeding van zouden krijgen,zij waren dat nl. niet van plan.
Na reparatie (8 weken!!!!!) stelde de monteur vast dat onze plaat was gekit door de installateur,niet onze schuld dus. 3 maanden na de garantietermijn moesten we toch 300 euro betalen, de plaat kostte destijds 520, flink opgelicht dus.
Voor ons NOOIT meer Boretti!!!!

Pluspunten

• staat mooi

Minpunten

• moeilijk schoonmaken
  • pitten te zwak
  • ontsteking niet goed
  • knoppen te warm
  • waardeloze service

zhorax 08-10-2014
Geschreven voor: Boretti BGK-90

Samenvatting van onderstaand: blijf ver weg van dit apparaat.

In het begin ontzettend blij met de kookplaat. Na een maand merkten we dat we steeds langer de knoppen ingedrukt moesten houden om pitten aan te krijgen, omdat deze anders uit vielen (bij alle 5). Gemiddeld duurde het 30 à 40 seconden (pér pit!).

Dit is na een bezoek van de monteur opgelost.

Weer een maand verder merkten we dat de coating van de pitten los begon te laten (kleine zwarte korrels), en dat de pitten roestplekken vertoonden, ondanks dat deze volgens de gebruiksaanwijzing schoongemaakt werden (niet in de vaatwasser dus!).

Weer een monteur ingepland daar foto's niet voldoende 'bewijsmateriaal' waren, geconstateerd dat de coating niet goed was (van alle pitten?), en nieuwe pitten besteld. De wachttijd vraagt u zich wellicht af? 6 weken! Tot die tijd mag je elke dag nog harder je best doen om de plaat schoon te houden door de roest en afgevallen coating.

Aangekomen op de dag van vandaag, twee weken na het laatste monteurbezoek, zijn we erachter gekomen dat het koken van een feestmaal niet mogelijk is op deze kookplaat. Zelfs met slechts één hoge soeppan met een doorsnede van 24cm wordt deze kookplaat na verloop van tijd gloeiend heet. Met heet bedoel ik dan dat de knoppen van de kookplaat zo'n 67 graden zijn (gemeten met ir thermometer). Het resultaat? De pit valt elke halve minuut uit door een beveiliging, waardoor je alsnog naar de afhaalchinees kan.

Voor de derde keer contact opgenomen met Boretti beweren zij hier nog nooit van gehoord te hebben, de standaard smoes die we vast allemaal wel eens gehoord hebben, ik kan me immers niet voorstellen dat ik de enige ben die iets een aantal uren wilt laten sudderen. Daarnaast zouden de knoppen inderdaad 'een klein beetje warm worden' bij intensief gebruik aldus Boretti, een understatement als je het ons vraagt.

Met een derde bezoek van een monteur in het vooruitzicht, en daarmee een derde weggegooide vrije dag waar je er maar liefst 24 per jaar van hebt, omdat ze pas de dag van tevoren aan kunnen geven hoe laat meneer er zal zijn, ben ik op z'n zachtst gezegd niet blij met dit product en ook niet met Boretti.

skiskien 23-06-2014
Geschreven voor: Boretti BGK-90

Mooi fornuis goed dat de knoppen op een verhoging zitten zodat er minder (geen) vocht onder de knoppen naar de gevoelige elektro loopt. Jammer dat je de knoppen minimaal 10 seconden moet vast houden om de onsteking te doen plaats vinden.2 branders starten gewoon niet..
dit is wel heel veilig maar niet de bedoeling om te gaan koken...

Owvide 16-02-2013
Geschreven voor: Boretti BGK-90

Erg mooie kookplaat nu een half jaar in gebruik. De plaat en houders zijn goed schoon te houden. We hadden pas een probleem met 2 pitten waarop de gas beveiliging niet goed werkte. Probleem aangemeld en meteen opgelost door Borreti.