Sennheiser HD 449

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 449 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

MJGodschalk 20-12-2014
Geschreven voor: Sennheiser HD 449

Deze koptelefoon zit heel erg goed. Hij sluit ook mooi af, hoewel het geluid van spelende kinderen natuurlijk wel doorkomt.
Het geluid van de koptelefoon is ook erg goed. toen er een mail binnenkwam, leek het net alsof ik geen koptelefoon op had.
Ook de diverse muziek die ik af liet spelen kwamen zeer goed over.

Omdat ik de koptelefoon nog maar net bezit kan ik nog geen oordeel geven over de duurzaamheid.

Snelle levering ook door 4launch.nl. in een lekkere grote doos, met veel luchtkussentjes. dus het product kwam onbeschadigd aan.

Tom Bosma 19-11-2013
Geschreven voor: Sennheiser HD 449

Met een lange reis voor de boeg leek het me wel eens tijd om een fatsoenlijke koptelefoon aan te schaffen. In principe zou zo'n apparaat lang mee moeten gaan, dus leek het me ook iets om fatsoenlijk in te investeren. Op basis van een korte zoektocht kwam ik op dit model uit, na kort uittesten in de winkel was ik tevreden met de geluidskwaliteit. Daarbij moet opgemerkt worden dat ik daar niet heel veel verstand van heb.

Ik gebruik deze koptelefoon nu een half jaar om muziek te luisteren en films te kijken. Een groot voordeel over een aantal andere merken, zoals een 'Beats by Dr. Dré' is dat deze koptelefoon niet ontzettend pijn gaat doen aan je oren na een halfuur gebruik. Hij zit gewoon comfortabel op je hoofd. Het is overigens wel een redelijk grote koptelefoon, dus ik laat hem meestal niet lang om mijn nek hangen, aangezien de oorschelpen dan fungeren als wangwarmhouders.

Over de geluidskwaliteit ben ik nog steeds dik tevreden. Het is natuurlijk een behoorlijk verschil met oordopjes, zo komen instrumenten veel meer los van elkaar. Bij het beluisteren van muziek hoor je dan ook klanken die je eerder niet kon onderscheiden en dit is een prettige vooruitgang. Het maximale volume ligt niet zeer hoog, maar nog wel hoog genoeg om er een oorbeschadiging aan over te houden. Dat stoort mij dus niet heel erg.

Helaas verpakt 'Sennheiser' de boel meestal in plastic, waardoor er na wat gestoei om de koptelefoon uit de verpakking te krijgen geen mooie doos overblijft om op de kast te zetten. Natuurlijk scheelt dat ook weer ruimte, maar het is toch jammer. Ik ben aangenaam verrast door het bijgeleverde zakje/etuitje. Het ziet er op het eerste gezicht wat goedkoop uit, maar het is van goede kwaliteit en je koptelefoon past hiermee makkelijker in je tas dan met een grote harde doos.

Het baart me wel zorgen dat er geen generieke kabel met een plug aan beide kanten wordt gebruikt, maar eentje direct gekoppeld aan de koptelefoon zelf. Dit zal het lastig maken deze te vervangen, mocht dat ooit nodig zijn.

Al met al ben ik erg te spreken over dit product. Het doet wat ik ervan verwachtte en het zit comfortabel op mijn hoofd.