SMS Audio Sync by 50 Cent

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de SMS Audio Sync by 50 Cent op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

AJVaartjes 12-02-2013
Geschreven voor: SMS Audio Sync by 50 Cent

Al een heleboel celebrities hebben geprobeerd, met variërend succes, om de hoofdtelefoonmarkt te betreden met hun eigen merk. Uiteraard kon 50 Cent niet achter blijven en heeft onder de merknaam SMS Audio een lijn hoofdtelefoons uitgebracht. De draadloze Sync is het topmodel uit deze lijn, dat blijkt al uit het prijskaartje, maar is dit apparaat ook echt de €400,- waard?

Het apparaat doet misschien wat lomp aan, maar het is een heel stevig gebouwde hoofdtelefoon. Daarnaast is het comfortabel genoeg, dat ik het apparaat met gemak meer dan een uur op kan houden. Bij veel hoofdtelefoons die op/om de oren moeten vallen, krijg ik last van druk op mijn oren (ze zullen wel te lomp groot zijn ;) Uiteindelijk gebeurt dit ook bij de Sync ook, maar uren muziek luisteren is uitzonderlijk in mijn geval.

Het apparaat is strak vorm gegeven. Veel meer kan ik er niet over zeggen, want ik ben niet erg gevoelig voor dit soort dingen. Het is op zich wel mooi dat de "S" op de oorschelp op licht als er een draadloze verbinding is.

De geluidskwaliteit van dit apparaat is letterlijk overweldigend. Ik heb een heleboel nummers geluisterd om te horen hoe met dit monster-apparaat klinken. Ik was erg onder de indruk van het gedetailleerde geluid en kon eigenlijk maar twee kleine minpuntjes ontdekken: 1) het apparaat is voor mij al snel "te hard", dit verschilt per type muziek en zal voor de hardcore-fan waarschijnlijk zelfs een pre zijn. 2) Hoge tonen kunnen soms erg scherp klinken, dit is bij bepaalde instrumenten erger dan bij andere en is af en toe gewoon vervelend.

Zoals ik al opmerkte, is het apparaat erg stevig gebouwd, het ziet er niet alleen uit of het een stootje kan hebben, maar de materialen voelen ook daadwerkelijk zo. De bijgeleverde audio-kabel (voor als je gewoon een keer old-school niet draadloos wilt luisteren) is ook dikker dan de huidige standaard.

Zijn er goedkopere hoofdtelefoons op de markt die dit geluid evenaren? Waarschijnlijk wel, maar deze zijn allemaal alleen bedraad te gebruiken. De draadloze verbinding van de Sync was een geweldige kwaliteit en dit niet merkbaar onder voor het bedrade gebruik. Vooral als je muziek als hip-hop (met veel vocaal en mid-range geluid) mooi vindt, is dit een geweldige hoofdtelefoon. Ben je een fan van klassieke muziek, dan zou ik deze echter afraden.