Bose Computer MusicMonitor

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Bose Computer MusicMonitor op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

sjannapizzle 26-11-2014
Geschreven voor: Bose Computer MusicMonitor

Voorafgaande aan de aanschaf van de Bose QC15 heb ik goed onderzoek gedaan naar een geschikte koptelefoon. Noise cancelling was hierbij belangrijker dan audio kwaliteit. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat Bose het beste presteert voor wat betreft noise cancelling, vandaar dat mijn keuze op deze koptelefoon is gevallen.

Voor wat betreft het draagcomfort; het is vrij lichte koptelefoon en de speakers zitten comfortabel om je oren heen, mede dankzij de zachte pads. Zodra het weer iets warmer wordt het minder fijn om de koptelefoon te dragen. Omdat deze volledig is afgesloten is er geen sprake van ventilatie of iets dergelijks wat een klam gevoel op de oren kan geven.

Vormgeving is persoonlijk, de koptelefoon is van plastic dit kan als goedkoop ervaren worden, maar de afwerking is gewoon goed.

Voor geluidskwaliteit heb ik de noise cancelling functie meegerekend. Daar koop je dit product ook voor. In het vliegtuig is het vanaf nu een musthave, zeker lage, zichzelf repeterende geluiden worden goed weggefilterd. Ik schat dat zo'n 20% van het vliegtuiggeluid overblijft, wat veel scheelt. In dagelijks gebruik is het ook wel fijn, alhoewel je iemand die naast je zit te praten nog steeds hoort. Het zijn meer de achtergrond geluiden die wegvallen.

Ik gebruik de headset niet heel veel, maar na 1.5 jaar is deze nog helemaal gaaf. Dus de duurzaamheid valt zeker niet tegen.

Er is inmiddels een nieuw model uitgekomen de QC25, deze schijnt nog iets beter te zijn dan de QC15.