Bose AE2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose AE2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

dafos58 29-04-2013
Geschreven voor: Bose AE2

Op basis van de ervaringen op internet van deze hoofdtelefoon in Saturn geprobeerd met de eigen speler (Cowon X7) en vergeleken met andere merken en duurdere uitvoeringen. In een woord: geweldig. Het klankbeeld is zowel bij rock als klassieke muziek zoals het hoort: evenwichtig, helder en open. Het draagcomfort is inderdaad (ook) geweldig. Een must voor diegene die onvervormd en comfortabel van muziek willen genieten.

dafos58 18-08-2013

Heb hem nu een paar maanden in gebruik. Bevalt eigenlijk steeds beter. Het geluid is zo heerlijk helder en natuurlijk. Geen overdreven bassen of scherpe hoge tonen, gewoon een lust voor je oren.

bhudh 15-04-2013
Geschreven voor: Bose AE2

Ik kan eenieder die dit leest op mijn leven deze koptelefoon aanraden. Ik heb ooit besloten een aardige smak geld uit te geven aan een koptelefoon na eerst eeuwig met verschillende paren middelmatige oortjes te hebben moeten dealen en vervolgens 3 sennheiser koptelefoons in 3 jaar tijd te hebben versleten. Nog even een disclaimer: sennheiser is echt prima, maar mijn ervaring is dat ze gewoon niet lang meegaan.

Je kunt overal lezen dat het geluid en zitcomfort van deze koptelefoon echt hemels zijn, maar nogmaals. De hoge tonen zijn kraakhelder, de bas is in mijn ogen perfect en alles wat er tussen zit even heerlijk. Ik heb bepaalde muziek echt herontdekt omdat ik dingen hoorde die ik eerder nog niet had gehoord. Ga desnoods zelf naar de mediamarkt (ofzo) en probeer het uit. Bijkomend nadeel hiervan is wel dat muziekbestanden van lage kwaliteit (128 kbps), wel erg slecht klinken. Maarja, legale muziek is altijd van goeie kwaliteit, en anders download je voortaan gewoon in goeie kwaliteit.

Maar wat mij vooral altijd heeft afgeschrokken om een 'dure' koptelefoon (er zijn namelijk echt nog VEEL duurdere in omloop) te kopen, was de angst dat ze het alsnog zouden begeven na een paar maanden. Ik heb deze nu bijna een jaar, en hij werkt nog steeds even vlekkeloos als dat hij dat altijd heeft gedaan. En dan gebruik ik hem ook gewoon overal en elke dag. In de bus, in de trein, thuis achter de computer, in de regen op de fiets (doe ik wel een muts op, maarja dat helpt ook minimaal) en noem maar op. De kussentjes zijn nog steeds zacht , de pasvorm is nogsteeds goed en het geluid nog altijd hemels.

Twee dingen zijn in mijn ogen specifieke kwaliteiten van deze koptelefoon. Nummer 1 is het draadje zelf. Hoe lomp je dat ding ook in je zak of in je la propt, het draadje raakt echt nooit in de knoop. Noem het gezeik, maar het is echt lekker als je niet 20x per dag met zo'n snoer aan het klooien bent. Volgensmij bevordert het bovendien ook de leeftijd van het draadje zelf. Het tweede is de aansluiting van het draadje. Deze zit met een kleine stekker in je koptelefoon, waar deze bij andere koptelefoons vaak gewoon vast zit. Als je dan wegloopt, maar het draadje blijft aan je jas of aan de deurklink hangen. Of je vergeet de koptelefoon gewoon uit je computer te pluggen, ruk je niet je koptelefoon aan stukken (of je computer), maar dat kleine stekkertje los. Ik heb het al veel te vaak voor mekaar weten te krijgen en zoals ik al zei, de boel werkt nog steeds vlekkeloos. Bovendien kun je dan (heb het nog niet uit hoeven proberen) vrij makkelijk het draadje vervangen. Dit is namelijk het meest slijtage-gevoelige onderdeel. En mocht het dan stukgaan, dan hoef je in ieder geval niet een hele nieuwe koptelefoon te kopen. En Bose is dan volgensmij wel zo goed dat ze gewoon die draadjes te koop hebben.

Concluderend zeg ik: ga naar een grote electronica-winkel, probeer er een hele zooi uit, vergelijk de prijzen. Je komt toch wel uit bij deze. En nu kun je daar bovenop van mij aannemen dat je er op de lange termijn ook op kunt vertrouwen.

bhudh 16-07-2016

Nog even een update: Ik ben nog steeds in bezit van de zelfde AE2 en er nog altijd enorm gelukkig mee. Ik heb ondertussen de oorkussens moeten vervangen, want die waren echt zwaar versleten en het kabeltje moeten vervangen. Maar op die manier had ik voor 36 euro weer een zo goed als nieuwe koptelefoon en kan ik weer jaren verder. Het geluid is niet meer zo kraakhelder als bij aanschaf, maar nog altijd grandioos. En to be honest, dat mag ook wel na 4 jaar dagelijks gebruik.

ikbenhierhoor 06-06-2012
Geschreven voor: Bose AE2

De koptelefoon zit heerlijk, je kan hem voor langere tijd (enkele uren) op houden zonder enige problemen, sterker nog, ik vergeet geregeld dat ik hem nog op heb! Persoonlijk vind ik de vormgeving ook mooi. De geluidskwaliteit is ook uitstekend. Duurzaamheid kan ik nog niet echt beoordelen, maar hij lijkt mij sterker dan hij is. Ook kan je de kabel en de oorkussens vervangen, zo gaat hij zeker langer mee.

pgc-jansen 17-04-2012
Geschreven voor: Bose AE2

Geweldige hoofdtelefoon ! Geluid is mooi vol en open met een uitstekend stereobeeld. De Sennheisers in deze klasse klinken ook mooi maar de doorslag om voor deze te kiezen is het draagcomfort. Deze is zo licht en zit gewoon lekker op je hoofd dat je uren kunt blijven luisteren. aanrader !

nick van den dool 03-06-2012

Ik had een demo gedaan met de ae2i op een iPhone 4 maar het geluid viel me enorm tegen allemaal gekraak & de bass was heel zacht ligt het aan mij of is het gewoon een mishandelde showkoptelefoon?

Michael schaap 07-01-2012
Geschreven voor: Bose AE2

Wat een superding. Zit na 3 uur nog steeds geweldig. Je merkt zelfs dan niet eens dat je een koptelefoon op hebt. Super licht op je hoofd. Het geluid is geweldig. Niet heel hip in design maar who cares met zo'n kwaliteit. Werkt perfect op mijn iphone overigens. Kan gewoon bellen met de hoofdtelefoon op. Zeker een aanrader!

kees.james 12-04-2012

hallo michael schaap,

ik had hem getest in de ifactor maar toen vond ik het geluid wel erg zacht zou het zijn dat het daar gewoon kapot was of heb geen idee wat het dan kan zijn.

m.v.g Lesley

jjvanleeuwen 19-11-2011
Geschreven voor: Bose AE2

Ik zocht een echt goede koptelefoon voor mijn ipod touch, ik heb mijn mp 3's op 192 bitrate rechtstreeks van cd dus is de koptelefoon ook belangrijk wil je echt genieten, In het openbaar vervoer hoor je altijd met de gewone oortjes van apple de mensen om je heen praten, ik wilde echt genieten van de muziek. Heb verschillende geprobeerd in de winkel o.a. Sennheiser maar voor mijn favoriete muziek is de Bose toch echt de allerbeste, wat een sound ! Een echte aanrader !!

Tijnoo 18-03-2011
Geschreven voor: Bose AE2

Heerlijk geluid komt er uit deze koptelefoon zeg. Je kan beter een keer iets meer geld uitgeven voor een beste koptelefoon, dan minder uitgeven voor iets waardeloos.
Echt een aanrader. Gebruik je hem vaak onderweg? Dan kan ik je de around ear van Bose aanraden. Is wat kleiner, makkelijker op te bergen ( in je zak stoppen) Maar wel met het kwaliteid geluid van Bose. Echter iets duurder. 179,-

gebruikervanaroundear 18-10-2011

Bedoel je niet de onear voor onderweg?

WalterSM 16-03-2011
Geschreven voor: Bose AE2

Heb hem pas geleden aangeschaft. Het is een geweldige goede hoofdtelefoon. Perfect geluid, zeer mooi klank. Hoge tonen zijn super en de bass is op perfect niveau. Zeer de moeite waard...

mikemans 29-12-2010
Geschreven voor: Bose AE2

Nog maar net een paar dagen in bezit maar kan 1 ding zeker zeggen. Wat een geluid komt eruit dat ding! De hoge tonen zijn erg mooi en de bass is ok. Gelukkig niet overduidelijk aanwezig. Ik gebruik hem veel voor muziek (dance, opera, rock, ect.) en soms voor een film. Voor beide zeer geschikt.

Draagcomfort is erg goed. De kussen irriteren totaal niet. Het snoer is los te kopplen voor een ander. Het gewicht is bizar licht!

Prijs/kwaliteit? De moeite waard voor zijn geld!

Mike